verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

juist terug uit zwitserland EN voor het eerst LPG getankt in Zwitserland.

Sinds enkele weken heeft het tankstation langs de autostrade in THUSIS een LPG pomp.
Handig als je langs daar naar St Moritz of het COMO meer rijdt.

prijs was wel 1.025 SFR

Rvd

Afgelopen zomer naar Duitsland geweest bij Kessel.
Onderweg was het aanbod niet heel erg groot. Zo ongeveer om de 300 km kom je een lpg pomp tegen. Hou daar een beetje rekening mee. En tank vlak voor de grens in NL nog ff de lpg tank vol. Dan kom je wel makkelijk door dat land heen

Marty__Mouse

Net terug van 3 weken vakantie Noorwegen.. Totaal 8500 km... In Noorwegen is LPG redelijk goed te verkrijgen (zo'n 150 tankstations), we hebben slechts 1 keer zo'n 100km op benzine moeten rijden omdat de lpgpomp in Narvik gesloten was.. In Zweden kun je de tankstations op 1 hand tellen.. Wij hadden op de route alleen bij Götenburg 1 pomp waar we lpg konden krijgen (In Zweden is bijna alleen nog maar Fordonsgas (CNG) te krijgen).. In Denemarken is het volgens mij helemaal nergens meer te krijgen maar in Duitsland kennen ze het gelukkig wel op veel plaatsen, ook langs de snelweg..

Vanuit Noord Duitsland hebben wij het precies door Denemarken tot aan Götenburg kunnen redden en vandaar Noorwegen binnen..

Overigens heb ik gelukkig alle soorten Nippels meegenomen want in Noorwegen heb ik ze de "Franse-nippel" en de "Duitse-nippel" nodig gehad..

In Noorwegen variëerde de prijs tussen 7.90 NKR en de 6.90 NKR (in het Noorden is de brandstof duurder).
In Zweden kostte het ongeveer 10 Zweedse Kronen per liter
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

dbs1

Citaat van: Marty__Mouse op 25-06-2012 11:49:42
Net terug van 3 weken vakantie Noorwegen.. Totaal 8500 km... In Noorwegen is LPG redelijk goed te verkrijgen (zo'n 150 tankstations),

Of LPG redelijk te verkrijgen valt hangt ook af van je tankinhoud, bij mijn R kan er 43 liter in en dan wordt het toch wel eens krap. Van te voren had ik de stations langs onze route opgezocht en met een beetje plannen kun je er langs komen. Een enkele keer dient zich spontaan een pomp aan en dan sta je zo te tanken:

V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Marc O.

Hey, die hebben we ook gezien tijdens ons reisje naar de Poolcirkel (terugweg door Noorwegen):

Was er spekglad dus ondergetekende ging er, op weg naar de kassa, nog flink onderuit:

(Foto's (c) KIM)

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

dbs1

Hm, dat lijkt er wel op, maar de kassa op jouw foto ziet er wel veel netter uit dan die op de mijne. Was het in de buurt van Brumunddal tussen Lillehammer en Hamar (Green Fuels, alleen LPG en met credit card terminal?

Uitglijden was er nu trouwens niet bij, het was een graad of 24.... :D
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht

Lampje

Op mijn reis naar Portugal diverse pompstations waar 'gelukkig' een LPG pomp aanwezig was.

Jammer maar helaas, die pompt dus niet of met te weinig druk.

In drie weken tijd op 3 verschillende pompen meegemaakt. Zou dat kunnen komen door de hoge temperatuur, waarbij de pomp zelf in de volle zon stond?

Marc O.

Citaat van: dbs1 op 02-09-2012 12:27:27
Hm, dat lijkt er wel op, maar de kassa op jouw foto ziet er wel veel netter uit dan die op de mijne. Was het in de buurt van Brumunddal tussen Lillehammer en Hamar (Green Fuels, alleen LPG en met credit card terminal?

Dit was tussen Trondheim en Alesund, dus inderdaad een ander tankstation. Wel grappig dat die dingen zoveel op elkaar lijken ;D

Marty__Mouse

Citaat van: Marc O. op 03-09-2012 21:55:53
Citaat van: dbs1 op 02-09-2012 12:27:27

Dit was tussen Trondheim en Alesund, dus inderdaad een ander tankstation. Wel grappig dat die dingen zoveel op elkaar lijken ;D

Die pompen zijn van één merk/eigenaar, zie het als een soort shell voor gaspompen.. Door heel noorwegen zien die dingen er hetzelfde uit.. (http://lpgnorge.no/) En ze worden ook steeds meer geplaatst. Daarnaast heb je nog de reguliere pompstations waar je lpg kunt tanken (zoals bij de Shell e.d.)

Citaat van: dbs1 op 02-09-2012 09:48:58
Net terug van 3 weken vakantie Noorwegen.. Totaal 8500 km... In Noorwegen is LPG redelijk goed te verkrijgen (zo'n 150 tankstations),

Of LPG redelijk te verkrijgen valt hangt ook af van je tankinhoud, bij mijn R kan er 43 liter in en dan wordt het toch wel eens krap. Van te voren had ik de stations langs onze route opgezocht en met een beetje plannen kun je er langs komen. Een enkele keer dient zich spontaan een pomp aan en dan sta je zo te tanken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXX7RYLM-D.jpg

Daar heb je wel een beetje gelijk in, in mijn oude auto had ik een 80 liter tank en tankte ik 65 liter netto, dus kon ik wel 600KM redden op 1 tank.. Maar desondanks ben ik tijdens mijn 3 weken Noorwegen regelmatig pompen "voorbij" gereden omdat ik de tank nog lang niet vol had..

Wel heb ik ook van te voren de route bepaald en a.d.h. van die route op internet gezocht waar de tankstations met LPG zaten.. En daar soms ook 10-20km voor omgereden.. Maar met een actieradius van 300-350km met de Volvo wordt het wel iets krapper en bestaat de kans inderdaad dat je een keertje wat langer op benzine moet rijden..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Broabander

Ik heb tijdens de 4300km door Frankrijk, Italië en Duitsland denk ik zo'n 3-400km op benzine gereden, met name door de startproblemen (lees: als je geen gas meer hebt en nog 60 liter benzine en zodra je de motor uitzet bij het tankstation krijg je hem niet meer aan). Ik denk dat daarvan 'echt nodig' was zo'n 100-150km op benzine en dan met name dankzij de zondagsluiting en het kleine aantal pompen in de Franse Alpen.

Overigens had ik geen boekje of app meegenomen, dus het was altijd maar een beetje de gok.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

patrick2wd

Citaat van: dbs1 op 02-09-2012 09:48:58

Grappig ben ik in maart ook nog geweest..
denk je ik zit echt verkeerd, doemd ineens achter de bomen die gastank op...
Ook in GB getankt regelmatig, alleen was (ook in maart -2012-) de pomp defect.
is dan wel weer jammer..

is er een app of TT ding om in de EU LPG te vinden?

dbs1

Hier staat wel wat, maar zelf heb ik de ouderwetse methode gebruikt:

internet afstruinen en ik kreeg 2 links naar Noorse websites van een forumlid dat in Noorwegen woont.

Vulk

Net dit topic eens doorgelezen, maar er staat veel informatie in van vele jaren terug.

Wij rijden komende zomer naar Italië.
België --> Luxemburg --> Duitsland --> Oostenrijk --> Italië.

Is er tegenwoordig al meer gas beschikbaar in Oostenrijk of moet ik maken dat ik de auto nog volgetankt krijg in Duitsland?

Marc O.

Citaat van: Vulk op 08-06-2013 08:13:09
Is er tegenwoordig al meer gas beschikbaar in Oostenrijk of moet ik maken dat ik de auto nog volgetankt krijg in Duitsland?

Check hier effe: http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C%2C%2C11156&state=&selectedFuelType=autogas&daysLimit=sinceNoon&ZIP=&search=Anzeigen

The Demon

Als wij naar Italië rijden (via Zwitserland) gooi ik hem vlak voor de Zwitserse grens vol met LPG en dan kom ik precies door dat land, LPG is daar slecht verkrijgbaar en duur (€1,10 afgelopen januari).
Op de terugweg idem dito, alleen is de laatste LPG pomp in Italië iets verder van de grens, maar met een beetje mazzel redt ik het altijd net, en een paar kilometer op benzine is ook niet echt een straf hoor.

Groet,
The Demon.