verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Wij moeten ook een aardig stuk door Oostenrijk rijden, we gaan naar Hongarije. Net even op de link van Marco O geklikt en we komen nog redelijk wat lpg stations tegen onderweg. Een keer tanken in Hongarije moet voldoende zijn. Nu nog even op zoek naar het laatste tankstation in of rond Passau (dld).

spijky

Vorig jaar in Oostenrijk bij Lienz goed lpg kunnen tanken wel achteraf bij een gas boer voor flessen gas met lpg pomp.
Dit jaar zitten we bij Hermagor , Oostenrijk en daar vandaag uiterst vriendelijk geholpen door de mensen van Zerza flüssiggas.
Ik had te weinig contant bij, maar ik mocht zonder verder iets achter te laten even gaan pinnen in het centrum.

De lpg pomp bij de OMV Tankstelle in eisentratten  op de A10 van Salzburg naar villach kun je net zo goed vermijden.
Ik had mijn ringtank leeg maar na 20L gas was de pomp niet meer vooruit te branden.
Dus kon ik met een half volle tank weer onderweg.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Marc O.

Paar dagen geleden in het Zillertal (bij Uderns, aan de doorgaande weg) gas getankt toen we een stukkie gereden hebben (leuke route: Zell am See, Krimml, Gerlos pas, Zillertal, Ellmau, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See). Ze verkopen er trouwens pas sinds dit jaar LPG.
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Hoe zit het met LPG in Zweden? Zit er samen met Ed over te denken om erheen te gaan met zijn 850, maar dan is LPG tanken wel een kleine must
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Thys

Blijf dan maar thuis :D

Er zijn meen ik 38 lpg stations in heel Zweden waarvan een niet heel groot deel in het zuiden zit. Je betaalt ongeveer 10kr/l. En als je locals vraagt om een gaspomp,vraag dan specifiek om lpg en niet om autogas. Deze wetenschap heeft mij 50 zinloze benzinekilometers gekost :D

Er is een site met alle adressen, zoek ik morgen even voor je op.

Oja, lpg in Denemarken moet je vergeten. Het is daar duurder dan benzine, en er zijn iets van 5.tankstations die het verkopen.

Thys

Bij nader inzien valt de dichtheid in het zuiden wel iets mee. Hier de link:
http://www.lpgwijzer.com/lpg-zweden/

grijzev70tdi

Hmmm... dat is wel jammer. Ander nadeel is dat Ed maar een kleine lpg tank heeft (40 liter max) en je dus al niet heel ver komt.

Denk dan toch D5 maar mee

FGG

Citaat van: Marc O. op 26-07-2013 08:36:02
Paar dagen geleden in het Zillertal (bij Uderns, aan de doorgaande weg) gas getankt toen we een stukkie gereden hebben (leuke route: Zell am See, Krimml, Gerlos pas, Zillertal, Ellmau, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See). Ze verkopen er trouwens pas sinds dit jaar LPG.

Wij waren in 2006 in Wenen met de witte 850 nog toen. In totaal telde Oostenrijk toen 6 LPG-stations. De dichstbijzijnde vanuit Wenen was rond de 100km.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 22-08-2013 12:41:36
Hmmm... dat is wel jammer. Ander nadeel is dat Ed maar een kleine lpg tank heeft (40 liter max) en je dus al niet heel ver komt.

Denk dan toch D5 maar mee
Veel beter dat getrut op gas onderweg naar steeds pompen zoeken in sommige landen

grijzev70tdi

Is ook zo, word alleen zo.saai steeds met de D5 ;D

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 22-08-2013 15:05:36
ik heb nog een mooie 2.5d in de aanbieding hoor  ;D Dat is in ieder geval geen D5

UserID6342

Waarom neem je de 240 dan niet mee, als je de D5 'saai' vind ? ;D

Thys

Precies. 100 Liter gastank in de koffer knuppen, niks aan de hand 8)

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 22-08-2013 16:19:15
Waarom neem je de 240 dan niet mee, als je de D5 'saai' vind ? ;D

Zelfde reden waarom de 850 niet mee zou gaan. Dat hok van mij wil niet fatsoenlijk op benzine rijden. Anders had ik het best aangedurft, alleen niet in een keer zoals ik dat met de D5 wel zou doen

robbar

Mijn ervaring in Duitsland is dat LPG goed verkrijgbaar is langs de Autobahn, niet bij de benzine stattions maar bij de Auto-Hofs langs de snelweg.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold