verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

In Oostenrijk wil je niet eens op LPG rijden. Benzine kost er slechts zo'n €0.95 (althans, vorig jaar).
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Marc O. op 11-07-2007 23:46:02
In Oostenrijk wil je niet eens op LPG rijden. Benzine kost er slechts zo'n €0.95 (althans, vorig jaar).

LPG is daar ook erg slecht verkrijgbaar. Dichtstbijzijnde LPG-station vanuit Wenen: 100km!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: Marc O. op 11-07-2007 23:46:02

Is dat duurder dan de benzine in Oostenrijk?  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: Hans.vo855T5R op 11-07-2007 23:41:14
Duitsland schijnt de laatste paar jaar flink bijgekomen te zijn wat aanbod van LPG betreft. Oostenrijk weet ik niet. Zwitserland is slecht, slechts enkele LPG pompen en dan nog erg duur ook, ik geloof zelfs duurder dan benzine (die is een stuk goedkoper dan in Nederland). Frankrijk is prima, sommige tankstations geven kaartjes uit waarop LPG (let op: in Frankrijk heet dit GPL) -pompen staan aangegeven. Italie is bijna vergelijk met Nederland, prima geregeld.

Helaas geen TomTom (nog gewoon met de kaart  :))
Heb inderdaad via de duitse 'tankstellen'-site veel tankstations langs of in de buurt van snelweg kunnen vinden (ik rij eerst de '4', dan de '61' en via de '5' naar CH).

Uit ervaring weet ik dat je in Frankrijk bij bijna alle tankstations langs de snelweg LPG (GPL) krijgt en ook bij de grote winkelcentra. Italie heb ik me laten vertellen is ook goed uitgerust.
Blijft Griekenland over  ::) (CH tel ik al niet meer mee; zo snel mogelijk doorheen   :evil:)

Citeer
Maar nergens is de LPG zo goedkoop als in Nederland, behalve dan misschien in Luxemburg, maar daar moet je in de rij staan.
Frankrijk en Italie kan ik straks zelf weer ervaren, want ik ga naar Italie over 2 weken.

Groet,
Hans van Oostveen

:eusa_snooty: 

Goedkoopst: Belgie (in april nog goedkoper dan Luxemburg en sowieso altijd goedkoper dan NL)  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Freakybaby

In luxemburg is de lpg soms duurder dan in NL, simpelweg omdat het er vrijwel alleen voor toeristen is.

Als ik in maasmechelen tank betaal ik zo'n 38/39 ct per liter
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Chris S.D.

Voor gas tanken in Frankrijk:

http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php

En als het gas op is, hier een overzicht waar je goedkoop (lees: minder duur) benzine kan tanken in Frankrijk:

http://www.carburantmalin.com/

CharlieFox

Net terug uit Tsjechie. LPG is er redelijk goed verkrijgbaar, wordt aangegeven langs de weg. Prijs circa 20 Tsjechische Kronen is circa € 0,70 is net zo veel als een vaas pivo in een restaurant (Tsjechisch voor bier) van 0,5 ltr. Verder was Euro 95 omgerekend € 1,00 per liter.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

wuilus64

Naar italië geweest via Duitsland, eerste LPG tankstation km of 30 vóór Koblenz aan de 61, daarna steeds "op tijd" (, en dat is voor mij zo'n 350 km) weer een tankstation met LPG. Route Koblenz- Frankfurt- Würzburg- Nürnberg-München- stukje Oostenrijk-Bolzano-Trento en zo verder naar het zuiden.
Geen meter op benzine hoeven te rijden, op de terugweg ook niet.
Het is wel zo dat je af en toe in Duitsland even van de weg af moet ( tot een zgn. Autohof), maar in mijn geval was dat steeds maar een paar honderd meter. Ook alle aansluitingen tegen gekomen.
Ik tank wel af en toe "voor de zekerheid", als ik bijv. maar een liter of 20 kan tanken zal ik het niet laten omdat de volgende gaspomp anders misschien niet gehaald wordt, of gesloten is ( in Italië vaak 's middags 13 tot 16:00 of nog later..)

Op de terugweg in zuid- Duitsland bij een Autohof geweest waar op een paal een bord hing met de landencodes en een pijltje daarachter aan welke kant men LPG moest tanken ivm de verschillende aansluitingen. Dat was dus heel Europa aan de rechterkant en alléén NL aan de linkerkant, dus we konden er zó  :eusa_whistle: aanschuiven! Kijk , dat noem ik service..

tackle

lpg kostte in oostenrijk 0,70. Er zijn alleen maar 2 stations in heel oostenrijk langs de snelweg.
Je hebt er de schroefnippel nodig. In Duitsland hebben ze alles door elkaar. ANWB boekje bevat summiere info. Op gas door Duitsland betekend soms op de snelweg tanken, dan weer bij een autohof, maar meestal moet je er behoorlijk de snelweg voor af. Althans, als je de autobahn 3 volgt naar oostenrijk en croatie.

Raoul

Tom tom met de pc verbinden, en dan onder nuttige plaatsen Lpg buitenland downloaden. Kost niets.

FGG

Citaat van: tackle op 31-08-2007 15:48:31
lpg kostte in oostenrijk 0,70. Er zijn alleen maar 2 stations in heel oostenrijk langs de snelweg.

LPG is echt een drama in Oostenrijk. In totaal heeft Oostenrijk 6 LPG-stations. Anderhalf jaar geleden was de dichstbijzijnde vanuit Wenen 100km verderop. Toen was er nog 't voordeel van de benzine prijs aldaar, die zat nog net onder een euro, 94 cent of zo. Dat voordeel is ondertussen ook al pleite!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjen

Benzine is nu fors duurder in Oostenrijk, zag gisteren een prijs van 1,36 staan bij een tankstation, geen LPG stations gezien...

ief

Citaat van: arjen op 18-06-2008 11:05:39
Benzine is nu fors duurder in Oostenrijk, zag gisteren een prijs van 1,36 staan bij een tankstation, geen LPG stations gezien...
De prijzen zijn hier idd fors gestegen. T.o.v. vorig jaar rond deze tijd, toen de literprijs voor Euro95 net onder de €1,- zat. Hier bij ons liggen de prijzen nu rond de € 1,30 per liter.
Gaspompen zijn zeldzaam in Oostenrijk. Zover ik weet maar een stuk of 7 in het hele land.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pwassink

Citaat van: ief op 18-06-2008 12:40:36
Citaat van: arjen op 18-06-2008 11:05:39
De prijzen zijn hier idd fors gestegen. T.o.v. vorig jaar rond deze tijd, toen de literprijs voor Euro95 net onder de €1,- zat. Hier bij ons liggen de prijzen nu rond de € 1,30 per liter.
Gaspompen zijn zeldzaam in Oostenrijk. Zover ik weet maar een stuk of 7 in het hele land.

Vreselijk ..

Sta je dus als Ollander met een brede grijns "100 octan" te tanken daar .. 

Kan je het je voorstellen ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Binnekort naar Zweden met de C70 op LPi. Dus ben me eens goed aan het inlezen. Denemarken is al geen optie om LPG te tanken vanwege de prijs en Zweden heeft maar 10 LPG stations en het dichtsbijzijnde is bijna 100km retour. In duitsland is het wel voldoende te krijgen op de route die ik rij, maar zit nog met 1 vraag.

Ik heb zo'n Belgie verloopnippel, maar geen voor Europa. Zijn die dingen gewoon tekoop bij zo'n tankstation in DU of moet ik me zo'n ding vooraf regelen?

If it's not blown, it sucks...