Benzine prijzen weer sky-high! ACTIE!!

Gestart door devnull, 07-06-2006 23:59:02

Vorige topic - Volgende topic

devnull

CiteerShell verhoogt brandstofprijzen

Uitgegeven: 7 juni 2006 11:15
DEN HAAG - Shell heeft woensdag de adviesprijzen van benzine en diesel verhoogd. Voor een liter euro ongelood moet nu 1,495 euro worden betaald, 0,6 cent meer dan de laatste wijziging afgelopen zaterdag. Diesel is met 1,4 cent in prijs omhooggegaan tot 1,119 euro per liter.

Dit heeft Shell aan zijn pomphouders laten weten. De oliemaatschappij baseert de prijzen op internationale productnoteringen. De prijzen aan de pomp wijken vaak af van de adviesprijzen.

Met in het achterhoofd dat Shell vorigjaar ruim 16 miljard euro winst heeft gemaakt, en zij de advies prijs bepalen, lijkt het me nu wel tijd om Shell te gaan boycotten. Gewoon 14 dagen vanaf 1 juli tot 15 juli niet meer bij Shell tanken. Its so easy.

Spead the word........

Mod edit: typefout titel aangepast

Frans Harkema

Citaat van: devnull op 07-06-2006 23:59:02
Met in het achterhoofd dat Shell vorigjaar ruim 16 miljard euro winst heeft gemaakt,

Hmm, Shell let dus ook op de kleintjes....... ;D

Eugene

werkt toch niet, ik blijf fijn tanken bij de shell in duitsland, want daar hebben ze V Power 100 octaan.

Bovendien doet 90% niet mee om andere redenen, of omdat ze het vergeten zijn.

100 keer geprobeerd, nog nooit gelukt. Bovendien ligt shell er echt niet van wakker als er in NL 2 weken niet getankt word. Hoeveel % zou dat zijn van hun 16 Miljard winst? 100.000 euro ofzo?

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Ik doe die actie het hele jaar door.

Ik tank nooit bij Shell
want ze hebben geen ongelood98 ;D

verder vind ik dit weer zo'n kansloze actie :-X ::)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

GeertG

Ik zeg alleen LPG................ ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

Schijnbaar kunnen we het allemaal makkelijk betalen want niemand ligt er wakker van....

Denk dat ik mijn prijzen ook maar ga verhogen, daar zal dan ook wel niemand over vallen?  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: M a r c op 08-06-2006 09:39:07
Schijnbaar kunnen we het allemaal makkelijk betalen want niemand ligt er wakker van....

Nou, ik ga niet verkondigen dat ik het niet meer kon betalen, maar dit is wel de reden dat ik LPi heb laten inbouwen.
De installatie van 2450 euro is inmiddels terugverdiend na een dik jaar en ongeveer 28000km, dat zegt genoeg denk ik ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rolvio

Behalve dat Shell er genoeg aan verdient, pikt vadertje staat er ook een aardig stukje van mee. Hoeveel dacht je dat er van die € 1,50 naar de belasting gaat?  Dat kwartje van Kok moet gewoon terug.

Gelukkig ben ik een blije  ;D lpg-rijder, maar ook de gasprijs is verviervoudigd sinds de jaren zeventig.

Rolf

breakman

ik durf België niet goedkoop te noemen maar bij jullie loopt het blijkbaar helemaal uit te hand ! ::)

The Driver

op dit gebied is nederland gewoon simpelweg kansloos bezig.

3/4 van die 1.499 gaat naar de staat.

Ach, binnenkort lekker gaan rekeningrijden, dan heb je helemaal geen files meer want dan kan niemand zijn vervoer meer betalen.

M a r c

Als je het kwartje van Kok eruithaald moeten ze dat toch weer ergens anders vandaan halen...  De MRB is afgelopen maand ook al verhoogd... zomaar, zonder verdere toelichting  >:(
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: M a r c op 08-06-2006 11:59:52
Als je het kwartje van Kok eruithaald moeten ze dat toch weer ergens anders vandaan halen... De MRB is afgelopen maand ook al verhoogd... zomaar, zonder verdere toelichting >:(

Het kwartje van Kok was eigenlijk geen kwartje en gold voor gelode RON98 benzine.

Als dat nu teruggegeven moet worden is dat hooguit 5 à 6 eurocent ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rudy-M

Altijd als de prijs de 1,50 nadert begint dezelfde discussie weer. Tuurlijk, het is best hoog, maar we zijn te afhankelijk om er iets zinnigs tegen te doen.

En dat boycotten is de grootste bullshit die er is. Bij de witte pomp tank je ook gewoon Shell, BP of Esso. Maar dan zonder de toevoegingen die ze bij hun eigen stations wel hebben. En bij Tango tank je Q8 en bij Tinq is het Gulf-peut.

Weet je wat helpt: de benenwagen (met of zonder fiets) :P ;)

Ik ga zelf lekker een scooter rijden voor woon-werk en stadsverkeer. Primaire reden is om de R te ontzien van die korte stukjes en bijkomend voordeel is het geld wat ik bespaar op benzine, hoewel ik dat weer ga opmaken aan stedentripjes, club/forummeetings, vakantie of gewoon een stukje rijden. En alle 240 paarden hebben beweging nodig ;D

ed

Citaat van: breakman op 08-06-2006 11:00:26
ik durf België niet goedkoop te noemen maar bij jullie loopt het blijkbaar helemaal uit te hand ! ::)
Toch wordt er in belgie meer belasting betaald dan in Nederland. Zo slecht hebben we hier dus blijkbaar niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!