airco, hoe koud?

Gestart door rolvio, 08-06-2006 21:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Roger B. op 24-06-2006 22:45:33
Tja...beetje offtopic..

een T5 als je net je rijbewijs hebt......

ik zou mijn kind daar zeker niet zonder begeleiding mee de weg op laten, VEEL te snel

Mega off-topic maar anders gooit mehn het maar weg, maar wil toch ff reageren. Direct nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had bij het gemeentehuis zijn we een proefrit in een T4 gaan maken en 2 dagen later gekocht. Ik ben dus direct in die T4 begonnen. Ja het is een snelle auto, maar ook met een trage auto kun je een ravage aanrichten. Met een beetje gezond verstand kom je een heel eind. Is denk ik ook een kwestie van vertrouwen ten aanzien van je zoon... alleen moet je dat vertrouwen wel verdienen en daar kan een buitenstaander denk ik geen inschatting van maken :)

Just my 2 cents...

thuur

Genoeg off-topic zo :P

Graag weer terug in de koelte van de airco 8)

Gr ;)

Taranis

Citaat van: Frans Harkema op 17-06-2006 19:42:43
Deltamil € 650,=, incl. verdamper, montage en BTW.

Vanmorgen om 6.15 in de auto gestapt en 8.45 was ik bij Deltamil. Afspraak was om 9.00, alleen had de monteur zich ietsje verslapen... 11 uur kwam ie pas opdagen  >:(

Afijn, heb de bus naar Nijmegen maar gepakt en een oud-klasgenoot opgezocht daar, en ff het centrum van Nijmegen verkend :)

Iets na 16.00 stond ik weer terug bij Deltamil en werd m'n auto net naar buiten gereden. Ze hadden nog nooit zó'n gigantisch smerige verdamper gezien daar, ik was het nieuwe record  ;D  Helaas had ik m'n fototoestel niet bij en ik voelde er ook niet veel voor omdat ranzige ding nog mee naar huis te nemen dus helaas geen foto. Wat wel opvallend was dat het nog de originele verdamper was, dus hij heeft het blijkbaar toch bijna 14 jaar uitgehouden... de compressor en magneetkoppeling waren nog prima, hoogstwaarschijnlijk al eens vervangen in het verleden maar wisten ze niet zeker. Wel nu een pollenfilter geplaatst, dan wordt de verdamper minder snel smerig (en trouwens ook niet meer navullen met koelmiddel+olie, wordt de verdamper niet meer zo vet en laait het vuil niet meer zo makkelijk aan), ook wel fijn als je hooikoorts hebt  8)
Verder was de recirculatieklep afgebroken volgens hen, daar heb ik dan zo m'n twijfels over aangezien die het bij mijn weten nog wel gewoon deed maar goed, over die 30 euro ga ik dan ook niet lopen zeiken.

Ze wilden wel dat ik speciaal voor hen nog een keertje m'n motorkap opendeed... ik snapte er niks van en deed dat ding gewoon even open, waarna bij beiden de mond openzakte. Ze hadden blijkbaar dik een kwartier zitten prullen om dat ding open te krijgen... 't heeft beetje gebruiksaanwijzing, dat is alles ;D

Onderweg naar huis in de file voor Paalgraven gestaan op de A50, ruim 45 minuten op hetzelfde plekje gestaan met de buitentemperatuurmeter op 37 graden en binnen bleef het keurig koel, dus de airco heeft meteen de vuurdoop gehad en met glans doorstaan  :D

daytonawim

De mijne is vorige maand gevuld, de koppeling (onverantwoord) afgesteld  8) 8)
en de lucht die uit de airco komt is ongeveer 4 a 5  graden  :o :o

konniekip

Citaat van: Taranis op 17-07-2006 19:51:49

Vanmorgen om 6.15 in de auto gestapt en 8.45 was ik bij Deltamil. Afspraak was om 9.00, alleen had de monteur zich ietsje verslapen... 11 uur kwam ie pas opdagen  >:(

:o

;D

Taranis

Citaat van: konniekip op 17-07-2006 23:49:25
Citaat van: Taranis op 17-07-2006 19:51:49

:o

;D

Ja ik kwam daar aan en ze wisten niet eens wat er moest gebeuren aan m'n auto... toen ook de monteur nog eens 2 uur te laat aan kwam kakken, had ik even niet meer zo heel veel vertrouwen in Deltamil. Maar goed, kheb vakantie dus kvond het ook niet echt de moeite om me er druk om te maken ;)
Uiteindelijk is het keurig in orde gekomen voor een nette prijs en dat is waar het om draait  8)