Fout in de motorelektronica - Bezoek aan dealer

Gestart door Render, 13-06-2006 13:43:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Render

#15
Citaat van: Jeroentjuh op 17-06-2006 21:07:35
Goed besig :D

test anders die oude thermostaat ff, gooi um ff in heet water (90 graden) en kijk of die wel helemaal open gaat. Als die dicht blijft weet je meteen waarom de motor zo warm werd..... ;)

Hmm... had ik wat eerder moeten testen, want de oude thermos gaat wagen wijd open. Afwachten dus maar.

Ik had bij m'n eerste testrit nog het oude probleem dat zodra ik de auto uit zet bij een warme motor er koelvloeistof uit het resevoir komt. Minder dan voorheen, maar toch. Tweede rit geen probleem. Beide keren deed de koelfan het.
Ik heb overigens nog een oude type dop op het reservoir, maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.
O ja, ik had ook nog een paar stekkertjes schoongemaakt en met contactvloeistof ingespoten.

elianmars

Kijk ook nog even of het rubber van de olievuldop nog wel soepel is.
Zo'n badje krijg je meestal doordat het rubber van de dop niet meer goed afsluit.
Voor een paar centen kun je een nieuw rubber halen bij de dealer.

Render

Citaat van: elianmars op 17-06-2006 21:34:14
Kijk ook nog even of het rubber van de olievuldop nog wel soepel is.
Zo'n badje krijg je meestal doordat het rubber van de dop niet meer goed afsluit.
Voor een paar centen kun je een nieuw rubber halen bij de dealer.

Rubber is wat hard, maar redelijk soepel. Brezan kon me geen leveren.

Render

Na het vervangen van de bougies en aanverwante onderdelen heb ik dus nu alle foutmeldingen gewist. En de wagen doet het tot nu toe prima, alleen geeft de boordcomputer nu aan dat ik op een volle tank 450 KM rij. Komt dit doordat ik van alles gereset heb of omdat de accu ontkoppeld was?
Of herstelt dit zich na een paar keer tanken, zodat ie weer een goed gemiddelde aangeeft?

)()()sT

#19
Hij reset zich.... na het ontkoppelen van de accu.

Rij je erna thuis weg, en kijk je een minuut later naar het gemiddelde verbruik; dan staat ie op 1:5 ofzo ;)

Hoe langer de periode, des te zuiverder het gemiddelde...

Succes in ieder geval, hopelijk is het nu ok.

Render

#20
De melding is weer terug op het dashboard: Fout in de motorelektronica.

Het verscheen nadat ik een tijdje in de file had gestaan. In de file merkte ik al dat als ik 'm in neutraal zette dat soms het toerental iets opliep. Niet veel maar wel duidelijk merkbaar.
Ik heb de computer uitgelezen en de volgende codes gekregen:

2: 2-3-2 : Lamda adjustment. en/of Adaptive heated O2 sensor control (94-up).
3: 4-1-1 : Throttle switch signal faulty or missing.

Ik had al een paar dagen zonder enig probleem of melding gereden, maar allemaal korte stukjes. Ik was nu ruim 100 km onderweg.

Misschien dat iemand hier iets zinnings over kan zeggen?  :-\ :'(

thuur

TPS doormeten en stekker/bekabeling controleren. Resetten en weer in de file gaan staan :-\


Gr ;)

Render

Het was eindelijk zover na ruim een maand wachten mocht ik eindelijk langskomen van de Volvo dealer.  >:(  Volgens hen moest de vacuumfitting van de inlaatspruitstuk vervangen worden. In ieder geval is het lampje weer uit en zullen we afwachten of dat het inderdaad was. Schade viel voorlopig mee.  :-\

konniekip

Citaat van: Render op 13-07-2006 21:06:08
Het was eindelijk zover na ruim een maand wachten mocht ik eindelijk langskomen van de Volvo dealer.  >:(  Volgens hen moest de vacuumfitting van de inlaatspruitstuk vervangen worden. In ieder geval is het lampje weer uit en zullen we afwachten of dat het inderdaad was. Schade viel voorlopig mee.  :-\
Zoog dus valse lucht aan.