rooster voorbumper

Gestart door HansT5R, 19-06-2006 20:28:52

Vorige topic - Volgende topic

haasje

even gegoogled:

http://www.ipdusa.com/Volvo-850/New-Products/Air-Guide/p-72-812-3106/

Ik krijg de afbeelding niet geplaatst, daarom maar even de link

cas

Jep,

Die heeft Kalf nog liggen. 2 boutjes links en twee rechts. super simpel.  deze is overigens iets anders dan het origineel meen ik.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BBS

Ik weet heeeeel zeker dat ik die lange zwarte bak er niet aan heb zitten...
Waar is dat ding dan eigenlijk goed voor?
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: haasje op 28-02-2011 20:11:45
Afdekplaat onder de motor hebben niet alle auto's. de plaat onder de radiator hoort er wel altijd onder te zitten.

Ach, bij mij zit ie er ook niet onder  :eusa_whistle:

cas

Citaat van: BBS op 28-02-2011 20:54:23
Ik weet heeeeel zeker dat ik die lange zwarte bak er niet aan heb zitten...
Waar is dat ding dan eigenlijk goed voor?

tja, als ik zag wat voor bagger erin zat.... lijkt het me voornamelijk een opvangbak voor wat er evt uit je radiator/airco en intercooler komt... en een stukje weerstands vermindering.

BBS

En die bak is een universeel ding wat onder elke x70 zou moeten passen?
Want als dat zo is, moet ik JRKalf maar es PB'en...
Volvoloos....

Ludo

Citaat van: cas op 28-02-2011 20:56:28
tja, als ik zag wat voor bagger erin zat.... lijkt het me voornamelijk een opvangbak voor wat er evt uit je radiator/airco en intercooler komt...

Neen, dan lijkt het op een zeer slecht onderhouden auto.  :-X  ;)

cas

Citaat van: Ludo op 28-02-2011 21:14:09
tja, als ik zag wat voor bagger erin zat.... lijkt het me voornamelijk een opvangbak voor wat er evt uit je radiator/airco en intercooler komt...

tja... was van een belg  ;D  die zijn expansievaatje met ducktape dacht te fixen!  :eusa_sick:

even gepikt van de site...  bevestigd wat met ook hier denkt, en waarom ze van mening zijn dat het wel degelijk nodig is.

We often get calls from customers looking for an air guide, sometimes called the belly pan, splash pan, skid plate or lower engine cover.

Since many Volvos are missing this part, many people don't think they need one, but the guide plays an important role in maintaining the longevity of your Volvo's powerplant.

Volvo also suggests that the guide aids in cooling efficiency by forcing the airflow across the entire engine compartment.  Not only does it help guide air through your radiator, it also keeps water, dirt, gravel, rocks, wood, road grime, and debris off critical engine components like the alternator and belts.

Check your Volvo to ensure that your splash pan is intact and in good working condition

jrkalf

Citaat van: cas op 28-02-2011 22:00:20
Citaat van: Ludo op 28-02-2011 21:14:09

tja... was van een belg  ;D  die zijn expansievaatje met ducktape dacht te fixen!  :eusa_sick:
Helaas maar waar, idd een expansievatje met ducktape en een verweerde slang aan de onderkant.... maar daar kocht ik het wrak niet voor. niet voor het expansievat :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

dita

toevallig is er bij mij ook opgemerkt dat deze zwarte plaat niet onder mijn blok zit.

het is een luchtgeleider.
deze zorgt dat de lucht die door dat gapende gat komt naar je blok wordt geduwd.

Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Vulk

For the record: dit zat standaard onder mijn 850 van 1996.

LQDI

Voor de beeldgeving. Zo zit het ongeveer allemaal in elkaar:

LQDI

Prijs: €13,57 in de btw.

Jeroentjuh

Heb ik net vorige week op mijn auto gemonteerd, staat wel leuk  :)

)()()sT

Maar dan moet die geleider er wel achter zitten, niet?
Want die mis ik ook; heb nu in het midden één groot gat.