EBC yellow stuff

Gestart door Oele, 22-06-2006 00:03:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: Johann op 23-06-2006 13:22:57
Ik denk dat repeteerbaarheid belangrijker is dan absolute remkracht ja. Dan maar iest meer meters zolang het maar heel blijft.

De remblokjes op mijn racefiets beten als ze nieuw waren ook altijd als een bezetene, dan lag ik weer op m'n neus.
Maar na een paar weken begonnen ze weer te piepen en moest je steeds harder knijpen om op tijd tot stilstand te komen.

dus...
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: Laserblue op 23-06-2006 14:37:42
Citaat van: Johann op 23-06-2006 13:22:57
Ik denk dat repeteerbaarheid belangrijker is dan absolute remkracht ja. Dan maar iest meer meters zolang het maar heel blijft.

De remblokjes op mijn racefiets beten als ze nieuw waren ook altijd als een bezetene, dan lag ik weer op m'n neus.
Maar na een paar weken begonnen ze weer te piepen en moest je steeds harder knijpen om op tijd tot stilstand te komen.
dus...

Daar heb ik geen last van bij de remblokjes op mijn mountainbike :P
Remmen evengoed als toen ze nieuw waren, piepen doen ze dan weer wel als de schijf heel erg heet is  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Citaat van: mehn op 23-06-2006 14:57:14
Citaat van: Laserblue op 23-06-2006 14:37:42
Citaat van: Johann op 23-06-2006 13:22:57
Ik denk dat repeteerbaarheid belangrijker is dan absolute remkracht ja. Dan maar iest meer meters zolang het maar heel blijft.

De remblokjes op mijn racefiets beten als ze nieuw waren ook altijd als een bezetene, dan lag ik weer op m'n neus.
Maar na een paar weken begonnen ze weer te piepen en moest je steeds harder knijpen om op tijd tot stilstand te komen.
dus...

Daar heb ik geen last van bij de remblokjes op mijn mountainbike :P
Remmen evengoed als toen ze nieuw waren, piepen doen ze dan weer wel als de schijf heel erg heet is  ;D

Op de racefiets zou het erg raar zijn dat de blokjes minder worden. Alleen als je echt in de bergen fiets wordt het rubber zo heet dat de eigenschappen zouden kunnen veranderen. Het heeft eerder met slijtage te maken zodat je de remgrepen verder moet inknijpen en je je hand dus verder moet verplaatsen, waardoor je monder gunstig kracht zet. Of er komt vuil in de buitenkabel, wat voor meer weerstand zorgt.

Bij schijfremmen op de mountainbike kan wel redelijk snel verandering in de remeigenschappen optreden. Net als bij auto's is het daarom belangrijk de blokjes goed in te remmen.

En hete mountainbike schijven leveren soms blaren op ::) (als je er tegenaan gaat staan...) :-\
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Johann op 23-06-2006 13:22:57
Citaat van: M a r c op 23-06-2006 13:18:32
Citaat van: JCviggen op 23-06-2006 13:06:01
Met standaard blokken rem je nauwelijks minder hoor...eenmalig dan  :P

Gaat niet over het remmen maar over hoe herhaalbaar het is (tenzij bij zeer hoge snelheden dan)

Goh... dat wist ik niet  ::)  ;)

Dacht ik al..   ;D

Als ik alle ellende zo aankijk betreffende de remmen dan is eigenlijk geeneen combinatie die er nu echt uitspringt.
Ik denk dat repeteerbaarheid belangrijker is dan absolute remkracht ja. Dan maar iest meer meters zolang het maar heel blijft.



Een big brakekit is gewoon dé oplossing. Maar is financieel ook niet altijd haalbaar of nodig. Een upgrade naar 302mm met goede hittebehandelde remschijven en de juiste remblokken is dan een goede 'tussenoplossing'. Toch? Alleen vind ik de meningen hier wel leuk.... men rijdt 1 week met nieuwe remmen en meent dan al te kunnen beoordelen dat het superspul is  :-\ Vervolgens gaat iedereen die remschijven kopen voordat iemand er écht fatsoenlijk mee rondgereden heeft... Of het goed spul is kun je pas aan het einde van de standtijd bepalen of op z'n vroegst pas na enkele maanden. Hoe lang heeft het hele zaakje het volgehouden (krom gaan ze uiteindelijk allemaal als ze dunner worden, dus slijtvastheid is ook een belangrijk punt, en dat wordt weer mede bepaald door de combinatie van remschijf en remblok) en hoe was (bleef?) het remgevoel bij érg pittig gebruik?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Pagid,zowel koud als warm ze remmen gewoon.Ferrodo is 1 malige voorstelling,doen het nog steeds niet goed...
Dr.Go-Fast...

Rudi

Citaat van: Emiel op 22-06-2006 17:59:15
  De Pagids die ik heb functioneren erg goed, zijn circuitblokken.
Wat mis ik mijn pagidblokken,DS2500 doen nog steeds niet veel,glijden gewoon door :eusa_pray:
Dr.Go-Fast...

HJ850

Citaat van: M a r c op 23-06-2006 16:32:09
Een big brakekit is gewoon dé oplossing. Maar is financieel ook niet altijd haalbaar of nodig. Een upgrade naar 302mm [...]

Even voor de niet-tuning kundigen: wat is verschil big brake en grotere remschijven?
Heb hier van de week al kort naar gezocht, zag het niet zo 123.

Eugene

grotere remmen zijn schijven van 302mm ipv de standaard op de 850 geleverde 280mm. een BBK is een nog grotere maat inclusief andere remklauwen. Dus nog veel beter, maar stukken duurder...

If it's not blown, it sucks...