Hey 5-pitters, hier even een 4tje

Gestart door Marcel T4?, 23-06-2006 10:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel T4?

Hallo roffel-genieters,

Ik ben Marcel en lid van het volvo40forum. Ik rijd een zwarte S40 T4.

Ik heb mezelf even geregistreerd, want ik heb een vraag. Bij de 40-rijders heeft er eigenlijk niemand ervaring met chippen..... :'(

Wat zijn de ervaringen met MTE en blijft de boordcomputer het ook normaal doen.....

Ps mijn ouders hebben ook een 850 GLT van 05-92 gehad, helaas in het rood. Was wel een van de 1ste.......Wij hebben deze ongeveer 5 jaar gehad en heb in die tijd ook mijn rijbewijs gehaald ;D Genieten van het geluid, altijd pas opschakelen rond de 5000tpm ;) (of later).Ik moet ook zeggen dat ding retesnel was, sneller dan opgegeven, zowel optrekken als top. Ook nog een 850 TDi uit 11-96 en een S80 2.4i 140pk uit 99. De laatste reed comfortabel maar het geluid was er ook bijna niet.... :-[ 850 rules, zowel benzine als diesel.....Succes met jullie forum en vele mooie km's en misschien een keertje naar de Ring met de kleinere broertjes ;)

Turbobiker

Welkom Marcel. iedereen is welkom hier, maar je begrijpt dat we vooral over 850's ouwehoeren.

Chippen heeft geen invloed op je boordcomputer, in die programma's wordt niets gewijzigd. Genoeg hebben hier verder vooral goede ervaringen met MTE, gewoon doen dus! Verder gewoon in de rubriek 'chippen' onder 'tuning' alles lezen over wat je maar wilt weten.

En in deze rubriek vragen we altijd om foto's van je wagen! En graag nog wat meer info over je S40 ;)
De Tussenpaus

FGG

#2
Citaat van: Marcel T4? op 23-06-2006 10:53:54
helaas in het rood.

Hoezo helaas? Laat Paul 't niet horen ;)

Welkom op 't Forum, Marcel. Ik hoop dat je iets aan deze vraagbaak hebt. Ennuh, ja, wat foto's van je S40 kunnen geen kwaad.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: FGG op 23-06-2006 14:36:26
Citaat van: Marcel T4? op 23-06-2006 10:53:54
helaas in het rood.

Hoezo helaas? Laat Paul 't niet horen ;)

Welkom op 't Forum, Marcel. Ik hoop dat je iets aan deze vraagbaak hebt. Ennuh, ja, wat foto's van je S40 kunnen geen kwaad. De Mod's kunnen ze altijd nog verwijderen ;D

Waarom zouden ze dat doen? Je kunt in deze rubriek jezelf en je wagen voorstellen. Staat nergens dat dat een 850 moet zijn :P
De Tussenpaus

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Dat begrijp ik, maar maakt Marcel misschien aan het twijfelen ;)


En jammer dat citaten niet mee veranderen he ;D
De Tussenpaus

FGG

Citaat van: Turbobiker op 23-06-2006 15:19:19
Dat begrijp ik, maar maakt Marcel misschien aan het twijfelen ;)

Vast niet

Citaat van: Turbobiker op 23-06-2006 15:19:19
En jammer dat citaten niet mee veranderen he ;D

Dat mag jij doen ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marcel T4?

#7
Het is een black brilliant metallic S40 van 11-97 mj 98 is net de 217 gepasseerd en het is een auto van de KLPD geweest, ben ik achter gekomen. Hij is dus stevig ingereden, maar nergens lekkage, verbruikt amper olie en de geur is nu wel uit ;D Voor de rest handgeschakeld, ECC billenwarmer DSA etc, alleen geen volleer :'(. Voor de rest wat kleine uiterlijke wijzigingen:achterlichten phase II, grille, een paar embleempjes weg, flankbescherming in kleur, uitlaat links/rechts, K&N 57i...........maar alles went en ook 200pk met 1285kg. Alleen moet ik eerst de computer van de auto laten vervangen, is niet goed en ook nooit geweest volgens Volvo en daarna naar ET, ik wil het wel in 1 keer goed doen, vandaar de ervaring enne.. thanks

Ps wil best een foto neerzetten, alleen kwenie hoe, werkt hier weer anders ??? ??? Oh ja heeft iemand de FD-PZ-25 rode GLT??????Of ken je die auto en de aubergine TDi PR-ZJ-02 beide saloons

FGG

Citaat van: Marcel T4? op 23-06-2006 16:04:31
Ps wil best een foto neerzetten, alleen kwenie hoe, werkt hier weer anders ???

Kijk hier maar eens. :)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Esveldt

Citaat van: Turbobiker op 23-06-2006 14:54:31
Citaat van: FGG op 23-06-2006 14:36:26
Citaat van: Marcel T4? op 23-06-2006 10:53:54
helaas in het rood.

Hoezo helaas? Laat Paul 't niet horen ;)

Welkom op 't Forum, Marcel. Ik hoop dat je iets aan deze vraagbaak hebt. Ennuh, ja, wat foto's van je S40 kunnen geen kwaad. De Mod's kunnen ze altijd nog verwijderen ;D

Waarom zouden ze dat doen? Je kunt in deze rubriek jezelf en je wagen voorstellen. Staat nergens dat dat een 850 moet zijn :P

Nou daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Het staat nu namelijk onder Volvo 850 algemeen en niet onder offtopic! :P

En hoezo helaas rood! >:(

En om helemaal compleet te zijn, zou hij eigenlijk onder tuning moeten staan!

Marcel T4?


Marcel T4?

Het probleem met rood is voor de puristen niet zo groot, die poetsen onafgebroken. Als je het zakelijk rijdt wordt dat toch minder gedaan en gaat het toch verkleuren. Je poetst het wel weer op, maar in de tussentijd verkleurt ie wel. Daarnaast worden de bumpers toch lelijk als je het een keer verzaakt.......het staat de auto wel, maar dan moet ie wel schoon zijn en glimmen. Moedertje lief vondt het wat opzichtig, maarre die waardeerde de auto niet in het hele geheel. Dat rood op een snelle en destijds zeer opvallende verschijning had wel iets.....zal eens kijken of ik nog een foto kan optrommelen.....

elianmars

Citaat van: Marcel T4? op 23-06-2006 10:53:54
Bij de 40-rijders heeft er eigenlijk niemand ervaring met chippen..... :'(



Dat lijkt me toch heel erg stug, hoor. Volgens mij zijn er genoeg die gechipt rondrijden.

Hoe dan ook, deze Marcel heet je van harte welkom!  ;)

Vulk

Welkom.

Ik vraag me af hoelang het nog zal duren eer je een T5 hebt. :)

Eugene

Welkom, mooie auto...



....maar hij mist 1 cilinder ;D

Verlagingsveren zouden em ook niet misstaan ;)


If it's not blown, it sucks...