Schitterend dashboard

Gestart door Jimbo, 02-07-2006 13:08:17

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: Turbobiker op 02-07-2006 16:22:54
Citaat van: Reitse op 02-07-2006 15:50:26
www.oakley.com ;) Kost wat maar dan heb je ook écht wat (verwisselbare glazen voor alle omstandigheden, goed passend en strak design).

Oakley is al helemaal passé, is voor de ouwelullen onder de sporters... ;)
;D ~ 60% van de tour de france rijders heeft Oakley, vergelijkbaar percentage aan topschaatsers (opleidingsploegen en commerciële teams)

kennelijk doe ik aan ouwlullensport? :D

Turbobiker

Citaat van: Reitse op 02-07-2006 18:50:36
www.oakley.com ;) Kost wat maar dan heb je ook écht wat (verwisselbare glazen voor alle omstandigheden, goed passend en strak design).

;D ~ 60% van de tour de france rijders heeft Oakley, vergelijkbaar percentage aan topschaatsers (opleidingsploegen en commerciële teams)

Ja

Daarom schreef ik het ook. Oakley zit dik in de sponsoring, maar prijst zich behoorlijk uit de markt. Kijk om je heen wat de gemiddelde wielrenner - dus de toerfietser - tegenwoordig op zijn neus heeft, dat is meestal geen Oakley... Schaatsers zijn blijkbaar allemaal wannebe's en tellen niet mee ;D (en schaatsen en wielrennen is sowieso een ouwelullen sport, nu niet echt de plek voor fashion statements)

Op de fiets draag ik een Specialized, topbrillen met automatisch dimmende glazen en kosten de helft van Oakley's. BBB en Shimano zijn ook top en kosten nog minder. Rudy Project maakt minstens even goede glazen als Oakley, je betaalt dan ook bijna hetzelfde. Maar bijna iedere Rudy Project zit perfect en daat schort het tegenwoordig bij Oakley wel een beetje aan (zie ook opmerking Taranis)

En dan zijn er nog hippere merken, duik even de snowboard scene in, waar Oakley dus inderdaad helemaal passé is.

En ja, ik draag een Oakley in de auto :-X
De Tussenpaus

Laserblue

Ik heb diverse merken gehad (Rayban enz)
maar m'n Oakleys zijn echt super :)
heb er 1 met donkere goudspiegel en een met lichtere tint (die ik eigenlijk altijd draag)

en hij zit altijd goed, in welke stand ook ;D

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Reitse

Citaat van: Turbobiker op 02-07-2006 19:01:31
Citaat van: Reitse op 02-07-2006 18:50:36

Ja

Daarom schreef ik het ook. Oakley zit dik in de sponsoring, maar prijst zich behoorlijk uit de markt. Kijk om je heen wat de gemiddelde wielrenner - dus de toerfietser - tegenwoordig op zijn neus heeft, dat is meestal geen Oakley... Schaatsers zijn blijkbaar allemaal wannebe's en tellen niet mee ;D (en schaatsen en wielrennen is sowieso een ouwelullen sport, nu niet echt de plek voor fashion statements)

Op de fiets draag ik een Specialized, topbrillen met automatisch dimmende glazen en kosten de helft van Oakley's. BBB en Shimano zijn ook top en kosten nog minder. Rudy Project maakt minstens even goede glazen als Oakley, je betaalt dan ook bijna hetzelfde. Maar bijna iedere Rudy Project zit perfect en daat schort het tegenwoordig bij Oakley wel een beetje aan (zie ook opmerking Taranis)

En dan zijn er nog hippere merken, duik even de snowboard scene in, waar Oakley dus inderdaad helemaal passé is.

En ja, ik draag een Oakley in de auto :-X
BBB heb ik ook gehad, maar nadat het frame drie keer op rij keurig doormidden brak heb ik het wel gehad met dat merk. Heb overigens hetzelfde gehad met ProSun, 1 glas en ook knak.
Shimano en Specialized brillen heb ik nog niet gezien  in winkels. Rudy Project ken ik wel maar zijn niet helemaal mijn smaak.

En tsja, snowboarden... beetje wannabee sport he ;) :P

Reitse, met Pro M-frame en een xx silver/green iridium limited edition

Rudi

Citaat van: JCviggen op 02-07-2006 16:30:53
Citaat van: Rudi op 02-07-2006 14:16:50
Ik heb m'n Serengeti al meer dan 10 jaar,was die investering van 300nlg destijds wel waard :)

Ik heb die van m'n vader een keer gekregen, werkt best goed maar is niet echt stylish te noemen  ;D

Maybe wat groot maar dat kan me niet schelen,als ze maar goed zijn.Ik kan er niet zonder als ik hele dagen zit te sturen.Mocht deze kapot gaan koop ik weer een serengeti.

En sterk zijn ze ook,hoe vaak deze al niet door de cabine gegaan is :)
Dr.Go-Fast...

Taranis

Citaat van: Reitse op 02-07-2006 20:41:42
En tsja, snowboarden... beetje wannabee sport he ;) :P

Pas op he :P ;D

Afgelopen winter een Sinner bril gekocht. Kostte geen drol, en 't was ook niks. Heb er 10 dagen plezier gehad en toen ik naar huis ging gewoon weggegooid, want toen was ie gewoon gaar. Denk dat ik het volgend jaar weer zo doe... zou er goed van balen als je een bril van 400 euro op je kop hebt staan en prompt ga je een keer goed hard onderuit en bril stuk  :-\

mehn

Ging het hier niet over een in de voorruit spiegelend dashboard?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Citaat van: mehn op 02-07-2006 21:12:38
Ging het hier niet over een in de voorruit spiegelend dashboard?
ja en we zijn de voor en nadelen aan het doorspreken van verschillende soorten brillen, de gemakkelijkste oplossing ;)

Taranis

Als je het schitteren van je dashboard tegen wil gaan moet je d'r zo'n afzichtelijk matje op gooien, ben je ook klaar...

Enno

Citaat van: Rudi op 02-07-2006 14:16:50
Ik heb m'n Serengeti al meer dan 10 jaar,was die investering van 300nlg destijds wel waard :)

Ik heb hem nu in tweevoud ;) een jaar bijna......zelfs in de regen zie ik meer ;) En nooit meer goedkope zonnebrillen die UV licht niet wegfilteren...en waar je in een tunnel nooit meer wat ziet...

fearless

Citaat van: Taranis op 02-07-2006 21:18:51
Als je het schitteren van je dashboard tegen wil gaan moet je d'r zo'n afzichtelijk matje op gooien, ben je ook klaar...

Of je voorruit verwijderen. Gelijk een airco.  ;D

Heb in mijn 850 geen last van een schitterend dashboard in mijn voorruit. Heb al wel vaak deze klacht gehoord. Maar is volgens mij niet veel aan te doen.

Jimbo

Citaat van: Taranis op 02-07-2006 21:18:51

Te koop gevraagd

Afzichtelijk matje voor S70  ;D

Volgens mij heeft er verder niemand last van of iedereen zit met zo'n stoere bril in zijn of haar Volvo.  8) Zelfs dat helpt niet bij mij.

Zo'n zonneklep zoals je op een Amazon wel eens ziet proberen?
Nieuw project.... ;D

Taranis

Citaat van: Wieger op 02-07-2006 22:28:53
Te koop gevraagd

Afzichtelijk matje voor S70  ;D

Je zou eens bij de dealer kunnen informeren of ze daar in Europa ook aan kunnen komen. In Australië heb ik ze origineel Volvo in 850's gezien. Ze leggen ze daar op het dashboard om te voorkomen dat het dashboard na verloop van tijd scheuren/barsten gaat vertonen omdat de zon er daar zo lekker op staat te bakken. Het is niet de meest charmante oplossing, maar als je probleem daarmee opgelost is... altijd beter dan de zonneklep van een Amazon  ;D

Spin!

Euhm, momenteel geen zonnebrillen in de aanbieding.

Serengeti zijn prachtig zonnebrillen, maar je kan ze aanraden en afraden. Voor horizontale schittering is een polariserend glas al voldoende, alleen is vliegen met polarisatie niet handig...blokkeerd je zicht op intrumenten. Iedereen weet wat polarisatie doet? ( ff snel: blokkeerd lichtdeeltjes in horontale richting, dus je dashboard en spiegeling in de ruit ).

Serengeti is wel de rolls royce van de zonnebrillen, op een 2e plaats toch de Ray-ban.

Maar een polariserend glas kan wel de oplossing zijn. Leen anders eerst een bril van een kennis, en probeer het uit. Je kan die dingen al kopen vanaf 30 euro, en een serengeti ligt snel rond de 250 euro ( maar daar ben je zo zuinig op, daar doe je 10 jaar mee, van die goedkope maar een jaar, dus na 10 jaar ben je net zo duur uit ).

Vragen geen vragen...shoppen maar!

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Taranis op 02-07-2006 18:17:08
D'r zijn tegenwoordig toch ook van die zelfdimmende zonneglazen? Zag daar tijdje terug een commercial van volgens mij...

Dat is transmissions van Essilor...dat is al zo oud als de weg naar Ptolemeüs. Is gewoon een actie dat ze teveel van die zooi over hebben dus bieden ze het opnieuw aan met een andere naam, en het verhelpt je probleem niet. Want die krengen werken op UV en temperatuur. Hoe meer Uv, hoe meer donker ze worden, hoe kouder hoe sneller donker. Je autoruit blokkeerd Uv en in de auto is het meestal warmer dan 18 graden...dus helpt geen zak. Het verzacht de sterkte van het licht, het haalt geen schittering weg.

www.vm-parts.nl