Motorgekken ?!?!?!?!

Gestart door Paco, 06-03-2003 00:34:27

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Citaat van: FGG op 07-07-2006 11:01:18
Citaat van: RonnieDuck op 07-07-2006 09:49:06
zelf heb ik deze:

Dat vind ik nou geen fiets voor jou!

Misschien niet,...maar voor die 18 km naar mijn werk is die ideaal. lekker cardan,..weinig onderhoud en het rijdt subliem,.. zalige fiets!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Andre850

Citaat van: JoopS op 07-07-2006 19:58:19
Ik heb een BMW R100RS en een Yamaha 850. Ook jaren beroepshalve op een ST1100 gereden ;D

Politie?? ;D

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: FGG op 07-07-2006 15:04:28
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 06-07-2006 23:36:02
Mooie fiets zo'n VFR. Uniek geluid ook door zijn V4. En tenminste nog iemand hier met een VTEC ;D.
Uniek? Heeft een Pan European ook geen V4?

Volgens mij wel ja, en de VF750C heeft hetzelfde blok als de VFR, maar dan wat tammer. Ik bedoelde meer een sport-tour fiets met een V4, dat zie je niet vaak.

Ik heb persoonlijk ook een zwak voor Ducati's, alleen het onderhoud (wat toch echt nog steeds zorgvuldig en tijdig gedaan moet worden) en de redelijk hoge aanschaf prijs houden mij tegen. Heb wel op een Monster 900 gereden, echt een brommertje in vergelijking met de Blade.

Snellebaksteen

Citaat van: FGG op 07-07-2006 15:07:23
Citaat van: Claudia op 07-07-2006 15:04:51
Eh....baksteen?
Steeds als ik jouw avatar zie.........vraag ik me af wat dat ding is.
Lijkt op traanplaat, en heeft iets weg van een vogel....i.m.h.o.
Wat is het? En waar is het voor?

Lijkt me 'gewoon' het kuipje van zijn motor, gemaakt van een stuk traanplaat:

[/img]

Klopt helemaal. Die punt zit er eigenlijk alleen maar op omdat ik een driehoekig stuk traanplaat had staan waar ik iets geks mee wilde doen ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Er hoort van oorsprong nog veel meer niet op....

Eigenlijk ziet deze fiets er zo uit:

of zo

Maar ik heb al een lelijke saaie Suzuki, dus ik dacht ik maak een lelijke minder saaie Suzuki ;D

Racingbrick

Citaat van: Andre850 op 06-07-2006 22:39:09
Citaat van: Racingbrick op 05-07-2006 21:31:39
neen,dat is me te "citrus"dat is namelijk de officiele kleur.
Nix schadegevalletje dus, met 0km opgehaald bij de dielert, voor heel veel centjes..
Ook Xenon ingebouwd,en jij hebt uiteraard gezien dat de kat er af is, dat maakt mega veel uit trouwens bij dat ding.
Nu heb ik er "al"  5000km op gezet.
Ik hoop deze zomer nog veel meer er op te zetten, maar niet met 30c, ik rij namelijk altijd in leer.....
keer wat anders. ;D misstaat absoluut niet !!.
en uiteraard had ik al gezien dat er geen kat meer onder zit. ( en daardoor veel meer trekkracht in het middengebied als het goed is.. ) wat voor carbondemper zit er eigenlijk op? sebring??

Sebring Twister, met een Y pijp als katvervanger, maakt mega veel uit in trekkracht..
Paar weken geleden naar Saurerland geweest, zeer mooi rijden trouwens daar..
Op de terugweg effe het gas opengedraaid, 196 km op de Garmin.
En dat was niet voluit, ik had namelijk gelezen dat je met koffers er op niet te hard mag.
Bij thuiskomst nog ff het boekje nagelezen, en daar stond max 130 in.. oops..
Nu heb ik de kat weer terug gezet, maar zonder demper.
Redelijk geluidje, zeer zacht eigenlijk, kan je nagaan wat een kat tegenhoudt.
Maar nu is het achterwiel mooi zichtbaar, ik ga hem zo houden denk ik, en en een klein schuin pijpje aan de kat maken.
Kost me wel veel vermogen, en extra gewicht, die kat weegt iets van 10kg,maar maakt de fiets mooier.
Dus die Sebring en katvervanger gaan denk ik in de verkoop, ik ben er nog niet uit.

Mod edit: quote hersteld

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 08-07-2006 00:14:20
Citaat van: FGG op 07-07-2006 15:07:23
Citaat van: Claudia op 07-07-2006 15:04:51
Eh....baksteen?
Steeds als ik jouw avatar zie.........vraag ik me af wat dat ding is.
Lijkt op traanplaat, en heeft iets weg van een vogel....i.m.h.o.
Wat is het? En waar is het voor?

Lijkt me 'gewoon' het kuipje van zijn motor, gemaakt van een stuk traanplaat:

[/img]

Klopt helemaal. Die punt zit er eigenlijk alleen maar op omdat ik een driehoekig stuk traanplaat had staan waar ik iets geks mee wilde doen ;D

Mag dat eigenlijk wel, die "snavel" ?

Lijkt me niet fijn als je een voetganger aanrijdt..... :-\

Snellebaksteen

Officieel mag je niks veranderen aan een motorfiets, anders voldoet het model niet meer aan het goedkeuringstype....

Maar aangezien er gaan APK voor motorfietsen bestaat en er nooit iets gekontroleerd wordt kun je zoveel verbouwen als je zelf wilt, mits je maar oppast voor een politieagent met een slecht humeur.

Ik rijdt er niet veel op, het is voornamelijk een asociaal stuk speelgoed. Zeer geschikt om moderne plastic fietsen te laten schrikken.... ;D

Racingbrick

Duuhh,
Tuurlijk mocht dat niet, net als alle mods die er gedaan worden... dan vervalt de type goedkeuring, ook met auto' s EN motoren en brommers etc etc.

Nu heb ik weer een kat hoor.

Trouwens, d8 jij dat je wel legaal was met al die mod's?

Ik vrees dat jouw snavel zeker niet mag, volgens mij kan je daar goed overstekende voetgangers aan rijgen.. dat is ook al zo'n hot topic bij de P.C. Hooft tractoren.
Waar ze zich allemaal druk om maken...

Verder heb je een mooie fiets, behalve dat voorspatbord dan, die kan echt niet ..
Ik vindt dat spatbord echt spuug...

Clapton

1. Honda SP1
2. Ducati 996
3. Aprillia Mile
4. kawasaki, alleen al vanwege die kleur.

Omdat ik nog te weinig ervaring heb vraag ik aan de ervaren motorrijders wat zij van bovenstaand lijstje vinden.

Sbv

Ik rij helemaal geen motor, maar zou zeggen een Ducati vanwege het geluid ?

Clapton

Citaat van: Sbv op 27-02-2007 21:13:37
Ik rij helemaal geen motor, maar zou zeggen een Ducati vanwege het geluid ?

yep, mee eens maar Ducati heeft nogal een naam { negatief dan } qua onderhoud en kapot gaan in zijn algemeen, dus twijfel ik.

Johann

Leer eerst maar eens rijden.

Clapton

Citaat van: Johann op 27-02-2007 21:18:52
Leer eerst maar eens rijden.

heb wel wat ervaring met een Yamaha yzf 750, maar nog geen officieel papiertje, komt in maart

Snellebaksteen

Mille. Geluid van de Duc en een oostenrijks blok. Doet het ook als het een keertje regent of dreigt te gaan regenen. De Duc niet.