Wie rijdt nog met een radardetector?

Gestart door b0nkolok, 15-07-2006 20:12:26

Vorige topic - Volgende topic

b0nkolok

Al geruime tijd ligt mijn detector gedemonteerd in de kast. Jammer, want hij bespaarde me vele euries.
Nu zijn er alternatieven op de markt die legaal zijn. Via TMC melden ze controles. Ook als je een navigatie-apparaat hebt kun je je TMC op Q-Music zetten en krijg je de controles te zien (zonder geluidsmelding). Quintezz is al een tijdje een apparaat aan het promoten waarop een dame roept dat een controle nadert. Dat werkt samen met GPS.

Vraag: wie weet hier meer van en wie heeft ervaring?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

Citaat van: b0nkolok op 15-07-2006 20:12:26
Al geruime tijd ligt mijn detector gedemonteerd in de kast. Jammer, want hij bespaarde me vele euries.

Wat heb je voor een type? Er is een oplossing om je radardetector zo aan te passen dat ie niet door de radardetectordetector te detecteren is, wat betekent dat je m weer kunt inbouwen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: b0nkolok op 15-07-2006 20:12:26
Vraag: wie weet hier meer van en wie heeft ervaring?

Nou wat wil je weten?
Die Quintezz Radar Alerter die werkt idd via de TMC signalen van Q-music.
De meldingen die door Q-music naar de QRA worden gezonden komen van Flitsservice.nl en van de input die Q-music zelf geeft. In feite zijn het dezelfde meldingen die op de RDS van Q-music verschijnen. De vaste palen komen via een standaard database.

Als je een PDA hebt met bijvoorbeeld TomTom dan is er via Flitsservice.nl een mooie oplossing. Je download en installeert FlitsNav en dan wordt je via TomTom gewaarschuwd. Dit werkt voor mobiele controles en aangezien die informatie up to date moet zijn heb je dan wel een gprs verbinding nodig.

XC60 D4 AWD:

Emiel

Het word tijd dat ik de stinger die al een dik jaar in de kast ligt om te laten bouwen... :(

JCviggen

Las laatst dat ze hier in Belgie ook eentje z'n radar-detector hadden afgenomen.......samen met z'n X5 van 70.000 eur  ::)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

FGG

Citaat van: mehn op 15-07-2006 20:30:05
Er is een oplossing om je radardetector zo aan te passen dat ie niet door de radardetectordetector te detecteren is, wat betekent dat je m weer kunt inbouwen ;)

Ja, maar wie doet dat nou? ???

;D

Ik had een Quintez en meteen bij het verbod eruit gehaald en nooit meer gebruikt. Ik rijd op de snelweg zelden boven de 120 (alleen morgen dan ;D) en provinciaal doe ik 't ook niet meer. Te duur. Alleen in de bebouwde kom zouden ze me nog wel eens kunnen pakken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Fgg,

Vanwege die quintez is dat ook maar beter, die is recordhouder qua detector-detectie-afstand heb ik al eens direct van een boa (nee geen famillie en ook geen vriend) gehoord ..
Sterker nog, een getrainde boa hoort aan het apparaat dat t  een quintez betreft schijnt t ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: pwassink op 16-07-2006 08:38:05
Vanwege die quintez is dat ook maar beter, die is recordhouder qua detector-detectie-afstand heb ik al eens direct van een boa (nee geen famillie en ook geen vriend) gehoord ..
Sterker nog, een getrainde boa hoort aan het apparaat dat t een quintez betreft schijnt t ..

Dat klopt, die dingen lekken als een gek.

XC60 D4 AWD:

Enno

Bell 975 ;) met een hoortje inbouwen.......kleine kans dat je dan nog wordt gepakt....politie moet dan recht voor je auto staan op enkele meters afstand.....dan schijnt er een klein signaaltje opgepikt te worden......de kans dat dat gebeurt is marginaal.

mehn

Citaat van: V70Enno op 16-07-2006 11:16:29
Bell 975 ;) met een hoortje inbouwen.......kleine kans dat je dan nog wordt gepakt....politie moet dan recht voor je auto staan op enkele meters afstand.....dan schijnt er een klein signaaltje opgepikt te worden......de kans dat dat gebeurt is marginaal.

Voor de remote detectoren (met antenne achter de bumper) zijn idd filters te krijgen. Hierdoor wordt de detectie van de RDD minimaal tot 0.

XC60 D4 AWD:

elianmars

Ik rijd al een hele tijd met een Quintezz Locator rond. Gaat ook via GPS.

Helaas wordt daarmee alleen voor vaste controles gewaarschuwd. Maar in ieder geval beter dan niks.

Taranis

Rij nu ongeveer een half jaar met een Quintezz Alerter rond waar Mehn het ook al over heeft, en zou niet meer zonder willen. Dat wil niet zeggen dat ik onverdeeld positief ben :P

De TMC ontvangst is in bepaalde delen van Nederland echt waardeloos, om maar wat te noemen. We hebben er indertijd 2 gekocht, 1 voor de 850 en 1 voor de T4. Die in mijn auto heeft een vrij redelijke TMC ontvangst, maar die in de T4 heeft gewoon nooit TMC ontvangst, ondanks dat we geen zonwerende voorruit hebben. Moet je dat apparaat weer opsturen naar Duitsland, ben je 'm 8 weken kwijt en moet je 3x bellen voor je 'm terug hebt. Als je hem dan terug hebt zitten er een paar grote zwarte vingerafdrukken op en doet ie het nog steeds niet  >:( Nu al 2x gehad, en kheb onderhand liever m'n geld terug voor dat ding aangezien ie het nog nooit goed heeft gedaan.

Dat terzijde, is het op zich wel handig, mits je af en toe de database even update via internet. Je gaat er alleen wel teveel op vertrouwen en als het apparaat geen TMC ontvangst heeft of de mobiele controle is nog niet aangemeld, waarschuwt ie dus niet. Laatst had ik een controle doorgebeld en werd ie een half uur later nog niet genoemd op de radio dus ook bij Q-music kunnen ze de service nog wat verbeteren.

Ik zou niet meer zonder willen, maar het is absoluut geen 100% garantie tegen bekeuringen... het is alleen een handig hulpmiddel. Ik heb er 200 euro voor betaald en weet zeker dat het apparaat zich inmiddels dubbel en dwars terugverdiend heeft ;) Bovendien is het legaal en heb je dus geen gezeik als je aangehouden wordt...

mehn

Citaat van: Taranis op 16-07-2006 16:04:34
Laatst had ik een controle doorgebeld en werd ie een half uur later nog niet genoemd op de radio dus ook bij Q-music kunnen ze de service nog wat verbeteren.

Je moet ook bellen met de mensen die er verstand van hebben, niet met een radiozender die het erbij doet tussen het aanklikken van mp3-tjes door :P
Bellen naar Flitsservice.nl dus (0321-33 81 33 of 0900 - 6 46 46 46). Wij zorgen ervoor dat verschillende media (waaronder Q-music en de QRA) de melding ook gaan doorgeven.

XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: mehn op 16-07-2006 16:14:15
Je moet ook bellen met de mensen die er verstand van hebben, niet met een radiozender die het erbij doet tussen het aanklikken van mp3-tjes door :P
Bellen naar Flitsservice.nl dus (0321-33 81 33 of 0900 - 6 46 46 46). Wij zorgen ervoor dat verschillende media (waaronder Q-music en de QRA) de melding ook gaan doorgeven.

Haha ja klopt, maar die Alerter geeft het telefoonnummer van Q-music altijd weer, en dat wist ik uit m'n hoofd en dat van jullie niet ;)

Ludo

gewoon de berm goed in de gaten houden, gaat nog steeds goed. (effe afkloppen  :P )
word je toch "gepakt" is dat pech. (als je bewust je vingers in het vuur steekt zit je ook met blaren...)
'k zou zeggen, neem je verantwoordelijkheid.  ;)