Project bRutus

Gestart door Emiel, 24-07-2006 16:00:18

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Dat is het enige dat me ergert aan de R, de oomph.

hoewel 60-120 erg lekker gaat,(pas sinds de chip) is het voor de rest gewoon een lekkere reisauto.

daarom probeer ik er gewoon de zwaarste van Nederland van te maken :-X ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rudi

Citaat van: johan283 op 26-07-2006 07:31:24
het blijft leuk deze gezonde competitie tussen de auto's   ;)

Valt tegen,als je al sinds ik op dit forum zit er smalend wordt gedaan over de V70R.En als je er dan een reactie op geeft krijg je het verwijt dat je je moet bewijzen,dus van echt serieus tegengas is geen sprake...

Dat een handbak sneller is weet ieder1,snap dan ook niet dat emiel het nodig heeft om te zeggen dat hij zelfs met een 15G met chip het wint in het geval van een stoplichtsprint,want dat is niet zo.Dat komt op mij arrogant over.Er heeft niemand in mijn auto gereden maar ze schijnen er wel een oordeel over te hebben...Waarom trouwens steeds dezelfde discussie als ieder1 weet dat een handbak in de meeste gevallen toch sneller is...

Het enige dat ik aan wil geven is dat je met tunen zelfs van een AWD best een serieuze tegenstander kunt maken,dat is alles.

zelfs een handbak met veel pk's en FWD is niet zaligmakend...

..en bewijzen hoef ik me niet want ik kan ala minuut een andere auto kopen,als het moet die van mij ombouwen[zou wel gek zijn]of zelfs een RS4 kopen...maar zoals gezegd heb ik daar geen behoefte aan...het is alleen dat idee van ' we zijn sneller,en we zullen dat ten allen tijde blijven herhalen '

Daar wordt ik wel 's moe van,en je bedenkingen...maar dat zal wel aan mij liggen.

Even goede vrienden,heb het al wat pb's met jan uitgewisseld...en Emiel,nou die zien we wel 's bij de stoplichten dan ;D

@Hubert,die oomph bedoel je duw in de rug mee?Die had ik ook niet in de T5 hoor ;D als de temp.onder de 15-10 graden zakken moet je nog maar 's in die van mij mee dan,je zal zien hoe snel de meter op de 260 staat ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

Rudi,

Een paar jaar geleden was je ook zo aan 't praten en toen hebben we de auto's ook naast elkaar gehad.

Een 300 PK handbak FWD was dus duidelijk een aanzienlijks stuk sneller. Niet een beetje maar aanzienlijk.
Ik heb destijds nog achter jou aan gereden in de 5 terwijl jij vol in de kickdown die 330 PK op 't wegek los liet.
Wil je even snel dan heb jij bijna 400 PK nodig (er van uitgaande dat alles heel blijft..) om net zo snel te zijn.
Dat kon je ook wel zien aan mijn V70R welke daadwerkelijk 400 PK had maar ongeveer net zo snel was al de 850 welke officieel nooit meer dan 311 PK onder de kap heeft gehad, reeel misschien 325 maar dat is dan weer giswerk.

Ik ben blij voor jou dat je happy bent met de performance van je R maar je kunt er niet om heen dat de snelheid en de beleving in deze auto's gewoon minder is. Persoonlijk denk ik dat ze zelfs langzaam zijn. Zelfs met chip is het nog behelpen.

Heeft niets met arrogant te maken maar meer met hoe je met snelheid bezig bent. Als dan blijkt dat de '99-2000 R niet in dat rijtje zit is het jammer dat je gepikeerd bent maar het is gewoon een feit.

Laserblue

Hoe doet de V70R handbak fwd het dan tegen over de 850?

De awd is idd een vermogensslurper maar geeft ook een aantal voordelen.
De automaat ook. Ik zou voor waar ik 'm voor gebruik geen handbak meer willen (stad+lange stukken)
(De V70 doet het nu gechipt zoals ik 'm origineel had willen hebben ::) )

Als je een race auto om voor binnenweggetjes wilt moet je nou eenmaal geen V70 station nemen :-\ (misschien wel helemaal geen Volvo :-X )

maar de bocht van A16 naar A20 doe ik toch lekker met 160 terwijl ik die in de S40 niet boven de 120 durf te nemen ;D

johan283

tsja iedereen wil over zijn eigen auto horen dat die het beste is..... Zeker als het gaat over bijna gelijkwaardige auto's zoals een 850 en V70. Blijkbaar is de 850 wat lichtvoetiger dan een V70R  ??? Kan ik niet over oordelen, maar dat is zo'n beetje de algehele consensus op het forum.

Tuurlijk feit blijft dat iemand zo wat anders kan kopen...... dat sneller of beter enzv is. Maar goed het feit blijft bestaan dat er ondertussen een soort van kritiek is geleverd..... en da's nie leuk  :-X

Maar ja daarvoor is een forum toch? Om wat te discusieren en niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben  :D

Ik heb op het moment voldoende rijplezier in mijn relatief langzame 850 met 16T setup. Al "verlies" ik van andere auto's dan neem ik gewoon mijn verlies. Mijn rijplezier wordt dan heus niet kleiner, ongeacht wat anderen zeggen over mijn wagen (v70 versus 850)  ;D ;D ;D

volvos60t5

Hoe gaat het met bRutus onder deze temperaturen?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Rudi

Johann,weer leg je me woorden in de mond.We hadden het over een stoplicht sprint,niet over volgas op de autobahn.

Dat de snelheidsbeleving minder is weet ik wel,dat hij minder snel is weet ik...de reden dat ik reageerde was het feit dat Emiel denkt dat hij sneller is bij staande start.Nou misschien wel ja met die 19T...

Ik ben trouwens ook met snelheid bezig maar je moet soms keuzes maken...

En ik ben niet gepikeerd,helemaal niet...zoals gezegd als ik niet tevreden was had er al wat anders gestaan...
Dr.Go-Fast...

JCviggen

Wat voor 0-100 tijden doet zo'n R AWD eigenlijk gechipt? Vraag't maar omdat ik er niet meteen een idee van heb... 6.5 ofzo?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Laserblue

Citaat van: JCviggen op 26-07-2006 14:09:30
Wat voor 0-100 tijden doet zo'n R AWD eigenlijk gechipt? Vraag't maar omdat ik er niet meteen een idee van heb... 6.5 ofzo?

De 2.4 zal toch wel een stukje rapper zijn dan de 2.3

Ik schat de 2.3 gechipt op 7.5 sec als alles meezit (standaard geloof ik 8.3)
De 2.4 is standaard geloof ik 7.5 dus dat zal gechipt idd iets van 6.5/6.8 zijn ???

emielC70

een AWD verliest gewoon veel vermogen in zijn aandrijflijn. Dus dat vermogen dient hij eigenlijk extra te hebben aan de krukas om gelijkwaardig te zijn aan een 850 fwd.

Maar je hebt altijd baas boven baas. Laat je me vader in mijn volvo met 300 pk rijden dan denkt ie dat hij in een straaljager zit. Laat je een maat van mij (volvo s2 met 600 pk) in mijn volvo rijden verveeld hij zich dood omdat het zo langzaam gaat.

Het kan altijd sneller maar dat kost altijd meer en meer geld.

Al met al toch weer een nette snelle volvo op de weg met zo'n 19T erop.

Eugene

Citaat van: emielC70 op 26-07-2006 16:32:38
Laat je me vader in mijn volvo met 300 pk rijden dan denkt ie dat hij in een straaljager zit.

dat klinkt bekend ;D

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Citaat van: volvos60t5 op 26-07-2006 13:34:21
Hoe gaat het met bRutus onder deze temperaturen?

Euh...goed, heb nog niks horen ratelen. bRutus staat rustig voor de deur te wachten, ik doe overdag alles op de fiets ;D. Vrijdag mag ie weer werken.

Citaat van: johan283 op 26-07-2006 13:05:42
Ik heb op het moment voldoende rijplezier in mijn relatief langzame 850 met 16T setup. Al "verlies" ik van andere auto's dan neem ik gewoon mijn verlies. Mijn rijplezier wordt dan heus niet kleiner, ongeacht wat anderen zeggen over mijn wagen (v70 versus 850) ;D ;D ;D

Precies, en een 16T is ook geen lullige turbo. 15G ook niet, hij komt met hogere toerentallen in ademnood, thats it! Voorderest blaast het harstikke fijn. Ben hier niet om een 19T helemaal de hemel in te prijzen. Ben er gewoon blij mee ;D. En dat deel ik... :D

Citaat van: Rudi op 26-07-2006 13:47:45
Dat de snelheidsbeleving minder is weet ik wel,dat hij minder snel is weet ik...de reden dat ik reageerde was het feit dat Emiel denkt dat hij sneller is bij staande start.Nou misschien wel ja met die 19T...

Relax Rudi  8), ik zit echt geen onzin te verkondigen. Ik en vele andere om mij heen hebben dat geconstanteerd. Mijn 850 met 15G was gewoon sneller, kan er niets anders van maken....Misschien was mijn auto wel goed los ofzo? Als er geklokt door iemand van hier dat je met mijn 15G met <6.5 sec op de 100 zit. Wat dat met de 19T is zou ik niet weten, moet eerst de achterdemper van de achterbrug afhalen... ;D

Heb nergens gezegd hoe er gesprint is/was???

Naja, nevermind... :P

Citaat van: Eugene op 26-07-2006 17:17:42
Laat je me vader in mijn volvo met 300 pk rijden dan denkt ie dat hij in een straaljager zit.

dat klinkt bekend ;D

Mijn vader durft dus niet in mijn auto te rijden...

Turbobiker

Laat je een maat van mij (volvo s2 met 600 pk) in mijn volvo rijden verveeld hij zich dood omdat het zo langzaam gaat.

Volvo S2 ??? Is dat die 240?
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Rudi op 25-07-2006 20:39:23
Als ik er nou 's 380pk van maak,zal je van mij geen grote verhalen horen...dat is het nou met Volvo,je moet er zoveel geld in pompen om hem uberhaupt van de plek te krijgen...

Zonder je nu het idee te willen geven je aan te vallen eerst even deze mededeling: V70R awd is zeer rap en eigenlijk rap genoeg. En ook nog eens heeeel mooi :-*

Maar je hoeft niet veel geld in een Volvo te pompen om hem snel te maken:

4000 voor een T5
2000 voor een dikke turbo (Garret) en wat drijfstangen
2000 voor een IC en wat los materiaal
1000 voor een LSD
2000 arbeidsloon

Pas je dan ook nog de remmen en het onderstel aan:
2000 voor KW3 en wat andere stangetjes
3000 voor echte remmen

Nog een paar leuke stoeltjes om op je plek te blijven zitten als het hard gaat:
1000 euro

Ben je voor 12.000 een pakweg 400pk dikke fwd 850 rijk... (ik zal vast nog wel een paar onderdeeltjes vergeten zijn, gooi er nog een kleine 2000 euro als reserve tegenaan ;) )

De goedkoopste RS4 op AutoTrader staat momenteel voor ruim het dubbele... (en dan gaan de turbo's ook nog eens om de haverklap stuk, is het onderstel niet denderend en vallen de remmen enigzins tegen ::)
De Tussenpaus

BenC70ES

Citaat van: Turbobiker op 26-07-2006 20:45:49
Laat je een maat van mij (volvo s2 met 600 pk) in mijn volvo rijden verveeld hij zich dood omdat het zo langzaam gaat.

Volvo S2 ??? Is dat die 240?

Hij bedoeld een Audi S2 denk  ik...  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!