Trager vooral boven 100 km/h

Gestart door onnaj, 25-07-2006 14:45:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

onnaj

Ik merk nu al een tijdje dat mijn S70 TDi boven de 100 km/h een stuk minder optrekt als voorheen. En soms rijdt ie gemakkelijk ruim 215 km/h maar steeds vaker heeft ie er moeite mee om de 200 km/h aan te tikken.

Mijn broers Carina GTi zou ie boven de 100 er in de 5 toch uit moeten trekken maar dat is ook niet het geval, met tussensprintjes onder de 100 km/h is de S70 hem nog wel de baas!

Ook lijkt t soms als je in de 5 gas geeft (ook boven de 100) alsof ie gesmoord wordt.

Hij trekt nog altijd door tot aan t rode alleen gevoelsmatiger duurt dit ook wat langer.

Kan dit de lmm zijn? Normaal gesproken zou je dan bijna nie meer aan zijn toptoerental moeten komen toch?

Olieverbruik en koelvloeistofverbruik is nihil (zelfs na een ritje naar Berlijn met tellersnelheden van 170+ km/h waar mogelijk)

Als het de lmm is, is er voor de Volvo diesel een pierburg verkrijgbaar? Ik hoor namelijk positieve ervaringen met een pierburg lmm.

Thanks!

thuur

Als je het aandurft zou je de LMM kunnen reinigen. Flink wat alcohol en heel voorzichtig, het is nogal een delicaat onderdeel. Als je dan verschil merkt kun je dit onderdeel verdenken ja.


Gr ;)

RonnieDuck

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Jeroentjuh

Vervang anders je luchtfilter ff. LMM zou ook wel kunnen. Al foutcode's laten uitlezen?

onnaj

alle filters zijn bij de grote beurt vervangen...ca 10.000km geleden.

de foutcodes die vol-fcr geeft zijn de volgende:

EFI-721 Glowplug indicator lamp signal                     
EFI-323 Malfunction indicator lamp signal                   
EFI-353 Communication with immobilizer                     

Niks ernstigs zo te zien....het ' lamda' lampje ging zaterdag heel ff aan na starten...daarna een km of 3 gereden uitgezet en ff opnieuw gestart en het lambda lampje was weer uit.

Jeroentjuh

Staat je distributie en brandstofpomp wel optijd en ook goed afgesteld?

onnaj

Die zijn toen ik de auto kocht ca. 12000 km geleden  tegelijk met het vervangen van de distributie en waterpomp op tijd gezet

Jeroentjuh

Dan denk ik toch je LMM......

onnaj

Ik ruik sinds vandaag ook ineens een dieselgeur als ik lekker met de raampjes open rijd en de stank neemt toe naarmate ik feller optrek......

Ook vind ik hem meer tikken als ik bijv in de 2 vet optrek. Dacht eerst de drijfstanglagers of zo, ma olie verbruik is z.g.a nihil...

onnaj

De dieselgeur is weg was maar eenmalig gelukkig.

Het tikken blijft......en t trager zijn ook helaas.

Ik kan btw waarschijnlijk al een bosch lmm aankomen voor minder dan € 150,-. Wat me opviel is dat er verschil zit in de prijzen van de Volvo dealers onderling!!! Lijkt me dat dit eigenlijk niet moet kunnen.

De pierburg lmm's passen waarschijnlijk niet op de S70 :( Deze zijn wél al voor € 70,- aan te komen.

Ik ben ook nog t programma WIN STAR voor de Volvo aan t downloaden kijken of dat die werkt m.b.v. mijn OBD II reader. Vol-FCR werkt hier wel prima mee in ieder geval. Alleen bij Vol-fcr heb ik geen live data mogelijkheden helaas. bij WIN STAR moet dit wel mogelijk zijn. (http://www.randstadcarsolutions.nl/winstar.html)

ed

Best wel prijzig. 2000,- euro voor een stukkie software is voor de DHZ-er wel teveel denk ik.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

onnaj

dat denk ik ook ja ma ik heb de demo ff gedownload en ziet er strak uit.

Nu ma duimen dat t met mijn OBD2 lezer werkt

kcie

Citaat van: onnaj op 28-07-2006 14:49:40
dat denk ik ook ja ma ik heb de demo ff gedownload en ziet er strak uit.

Nu ma duimen dat t met mijn OBD2 lezer werkt

Ik heb de DEMO versie ook even gedownload, maar het is een echte DEMO. Er valt dus niks te testen.
Of heb jij een andere demo???? 
Warning! This message contains hidden bugs!


V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

onnaj

Ik heb het origineel gedowned, maar het werkt helaas niet met mijn obd2 reader.

Ik kan er maar niet achterkomen wat voor een reader ik nodig heb.

kcie

Citaat van: onnaj op 30-07-2006 20:22:51
Ik heb het origineel gedowned, maar het werkt helaas niet met mijn obd2 reader.

Ik kan er maar niet achterkomen wat voor een reader ik nodig heb.

kun je mij misschien een pb sturen met de link er in waar je hem vandaan hebt, dan kan ik hem even uitproberen
Warning! This message contains hidden bugs!


V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100