brandstofleiding........

Gestart door big ben, 30-07-2006 14:23:56

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Per Volvo instructie,

Als je de ring er af haalt en de pomp er uit hebt moet je eerst weer de ring terug zetten en zo strak mogelijk aandraaien.
Dan ga je pomp pruttel wisselen en vervolgens weer de ring los draaien, pomp terug zetten en de ring er weer op zetten.

Waarom? Omdat de ring gaat krimpen als ie van de draad is. Ga je 'm later terug zetten is ie dus kleiner en gaat e er niet meer zo ver op.
Je zult dan na een tijdje zowiezo de ring moeten nadraaien.

Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 28-08-2006 21:52:48
Citeerwat kost dat ongeveer??
Mwah...rond de 10 euro dacht ik

CiteerEn het belangrijkste hoe vast moet het dan aan gedraaid worden :-\

Heel vast, er staat een aanhaalmoment voor, maar vaak lekken ze dan nog. Kans dat je iets dol draait is gelukkig heel erg klein.

Probleem is dat als je die zwarte krans vastdraait, je de pomp ook een beetje aan het verdraaien bent. Je moet dus eigenlijk met 2 man zijn, 1 die de pomp tegenhoud en 1 die de krans probeert vast te draaien

Die moeten juist helemaal niet zo vast, 40Nm maar. Ring moet je altijd vervangen.....

Emiel

40NM is echt niet genoeg, dat mogen ze wel voorschrijven, 9 vd 10 keer lekken ze als je ze met 40 NM vastzet... :-\

Het is echt een prutssysteem... :-X

Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 29-08-2006 07:04:12
Het is echt een prutssysteem... :-X

Helemaal met je eens!

Oele

Citaat van: Johann op 28-08-2006 22:30:32
Per Volvo instructie,

Als je de ring er af haalt en de pomp er uit hebt moet je eerst weer de ring terug zetten en zo strak mogelijk aandraaien.
Dan ga je pomp pruttel wisselen en vervolgens weer de ring los draaien, pomp terug zetten en de ring er weer op zetten.

Waarom? Omdat de ring gaat krimpen als ie van de draad is. Ga je 'm later terug zetten is ie dus kleiner en gaat e er niet meer zo ver op.
Je zult dan na een tijdje zowiezo de ring moeten nadraaien.

Maar wat nu als de ring veel te groot is, die van mij ging ook lekken bij het voltanken, ben em nu vaster aan het draaien maar de krans is een zeker 4 mm te groot waardoor ik em niet strak kan vastzetten. Hij schiet over de draad heen ;-(

Ik heb em er maar afgehaald en een nieuwe besteld.. Of is er een truuk om dat ding kleiner te maken... koud water?

Klingt wel komisch he!?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD