Er is een roffel gekocht!

Gestart door Domaso, 01-08-2006 10:58:00

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Beste roffel liefhebbers,

Mijn naam is Jean-Pierre en ik ben 47 jaar. In de 27 jaar dat ik auto rijd heb ik al heel wat merken gereden. Van begin 2001 tot mei 2004 mijn eerste Volvo, een 440 1.7 turbo. Had nooit gedacht een Volvo te kopen maar deze 440 beviel erg goed en smaakte naar meer. In het verleden als eens verliefd naar een 850 gekeken maar als de financiën er niet zijn dan houdt het op. Momenteel rijd ik een Daewoo Espero 2.0 . Ik ben echter op zoek naar een 850 GLT. Omdat ik nieuw lid ben kan ik nog geen advertentie plaatsen dus als iemand er een weet die ok is dan hoor ik het graag."Eisen": trekhaak (moet), sedan, elektrische ramen, airco, km-stand ong. 200 dkm, prijs ong. euro 2000/2500, dealer onderhouden (aantoonbaar), alarm etc. Misschien vraag ik wel teveel voor te weinig geld maar vragen kost niets. (hoop ik tenminste) Ik woon in Zuid-Limburg dus wil ik ongeveer tot Eindhoven kijken. Alvast bedankt voor jullie reacties. Ps. Vorige week in een 850 GLE gereden en dat beviel uitermate goed!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

FGG

Welkom op 't Forum, Jean-Pierre. Van een Espero naar een 850 zou wel eens een openbaring kunnen worden. ;D
Ik vraag me alleen af of je prijs/eis verhouding wel klopt. 2500 euri lijkt me wat aan de krappe kant :(

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

FGG,
dank voor je snelle reactie. Die eis/prijs verhouding vroeg ik me zelf ook al 'n beetje af. Maar als ik dan de volgende advertentie bekijk ( http://autos.tweedehands.net/volvo/volvo-850-2-5-gle-automaat-navi-xenon-airco-cruisecontrol.html ) dan zit ik met 2500 euro toch niet zo slecht? Weliswaar is het "maar"een GLE maar toch?

groeten, domaso
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

FGG

Ik had zelf ook al ff gekeken op Autotrader met als enige eis de trekhaak en dan begint 't bij 2950 euri en dat zullen dan wel niet de mooiste exemplaren zijn. Wij hebben ruim 4 betaald voor onze 93-er Estate (Estates zijn wel duurder) maar dan hebben we er 1 zonder trekhaak, zonder airco en zonder alarm.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Michel van 3

Jean-Pierre..

Gewoon blijven zoeken, ik heb zelf voor m'n 850 op gas (333k kms) met airco, lederen bekleding enz. enz. 1.300,00 betaald! (zonder bonnen mbt onderhoud vanaf 2003). De auto leek mij na een proefrit wel ok.

nu na 2.5k kms weet ik dat ik een wereldkoop heb gedaan!!!!  ;D
eens een Volvo altijd een Volvo....

Scooby Doo

Dealer onderhouden lijkt me niet echt een belangrijke zaak te zijn, dit is absoluut geen garantie dat ie goed is. Ik doe mijn onderhoud zelf (op veel kortere intervallen (7500 olie+filter)) en durf met 100% zekerheid zeggen dat die in orde is, en waarschijlijk beter onderhouden dan vele 850's die bij de dealer op onderhoud gaan. Je kan misschien ook eens over de grens kijken, in België is een tweedehandsauto normaal goedkoper dan in Nederland. Op Kapaza vind je  meerdere exemplaren in deze prijsklasse. Enne, trekhaak is snel gestoken, alles is voorzien onder de 850, bumper demonteren, terkhaak in de belken schuiven, bouter erdoor, vastdraaien, kabeltje leggen, bumper er terug op. Maximum 2 uurtjes werk (spreek uit ervaring). Succes met de zoektocht
Puppy Power!!!

Domaso

Met iedere autoaankoop komt er een portie geluk/pech om de hoek kijken. Ik was vandaag kijken naar een 850 GLT automaat van 1994 maar mijn eerste indruk was niet goed en dus weet ik uit ervaring dat je dan niet moet kopen. Natuurlijk wil je de pech zoveel mogelijk van te voren elimineren maar dat lukt niet altijd. In ieder geval bedank voor jullie reacties, zal er zeker mijn voordeel meedoen zodat ook ik op 'n dag kan melden: Ik heb een roffel!
Tips en adviezen blijven welkom en als iemand in het zuiden des lands een goed/mooie roffel te koop weet hoor ik het graag.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Eugene

Hoi JP,

Welkom op het forum. Ik weet zo geen 850 te staan, maar als je er een op het oog hebt dan wil ik wel mee gaan kijken. Als het je wat lijkt, stuur maar een"persoonlijk bericht".

Succes met de zoektocht :)

If it's not blown, it sucks...

Domaso

Eugene,
Dank voor je reactie. Als ik een 850 op het oog heb zal ik je aanbod om mee te gaan kijken zeker in overweging nemen. 2 zien meer dan 1, zeker als er 1 zelf een Roffel heeft!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Na enkele weken zoeken heb ik vandaag een 850 GLT gekocht. Bj. 1992, automaat, LPG (ligt er volgens de verkoper 1 jaar in). Ga ik trouwens nog checken bij vorige eigenaar. Kleur: donkerblauw. Airco, alarm, cruisecontrol, electrische ramen (v+a), stoelverwarming, trekhaak. 237 dkm. Krukaskeerring lekt maar wordt voor levering nog vervangen.(zonder meerprijs) Aflevering volgende week vrijdag (nog 11 nachtjes slapen).

Groeten, Jean-Pierre

Ps. Bedank voor alle nuttige adviezen, in het bijzonder die van Eugene; heb er veel aan gehad!

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Claudia

Wat een plaaatje weer!
Blijf ze prachtig vinden....de echte die-hards! (mijne is ook van '92)

Worden 11 lange nachten......en dan zeurt Marcel al over 1 nacht! ;D

Veel plezier ermee!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

cees-s70

Spannend
Nog elf nachten wakker liggen :)

Eugene

Nou JP, die mag er wezen. Mooie aanwinst :D

11 nachten is nog lang, maarja.. zolang hij er 23 september maar is ;D

Het zijn trouwens 15" Cetus velgen ;)

If it's not blown, it sucks...

850 T5 Freak

hey welkom hier!! je hebt een mooie  :D veel rijplezier ermee!!!

Gr Dave
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

breakman

Proficiat met je aankoop ,

hij ziet er erruug goed uit !! en eenmaal die krukaskeering vervangen dan gaat hij weer ene hele poos mee zeker met nog maar 237d km .
Daar heb je nog jaren plezier van !

Laat maar roffelen zou ik zeggen !  8)