Oscillerend stationair toerental

Gestart door george, 22-09-2004 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: EdWip op 15-01-2008 20:19:09
Citaat van: Marc O. op 12-01-2008 15:02:17
Iemand enig idee of dit door de niet-al-te-handige klusser zelf gedaan kan worden? Er is redelijk wat verteld over het "normale" gasklephuis maar niet specifiek over de nieuwe variant. Wil met name weten wat de "Do's and Don't's" zijn.
Wat zijn je klachten of wil je 'm preventief reinigen?

Gr. Edwin

Als de (koude) motor net naar LPG is overgeschakeld dan merk ik dat ie soms te ver terugvalt in toeren bij het schakelen (bij benzine geen probleem). Mesman heeft dat vorig jaar al eens verholpen door dat gasklephuis te reinigen. Vandaar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Kan dit topic niet bij dit bestaande topic worden gevoegd?

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14264.120

@brambo67, je kan een gratis software update laten doen om te vermijden dat je volledig zonder power zou komen.

Bij mij was het enkel dat verschrikkelijk irritante toerental dat bleef schommelen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Citaat van: BenC70ES op 15-01-2008 22:00:05
Kan dit topic niet bij dit bestaande topic worden gevoegd?

Dankje! Kon het niet vinden zo snel :P

Gr ;)

EdWip

Citeer
Citaat van: Marc O. op 15-01-2008 21:56:50
Iemand enig idee of dit door de niet-al-te-handige klusser zelf gedaan kan worden? Er is redelijk wat verteld over het "normale" gasklephuis maar niet specifiek over de nieuwe variant. Wil met name weten wat de "Do's and Don't's" zijn.

Gr. Edwin

Als de (koude) motor net naar LPG is overgeschakeld dan merk ik dat ie soms te ver terugvalt in toeren bij het schakelen (bij benzine geen probleem). Mesman heeft dat vorig jaar al eens verholpen door dat gasklephuis te reinigen. Vandaar.

Bij mijn auto is het juist bij warme motor bij het in P of N zetten, (af)remmen en gasloslaten.

Zelf heb ik de gasklep ruim een half jaar geleden laten reinigen. Het (positieve) effect duurde niet lang. Enkele maanden terug heb ik 'm zelf gereinigd maar het effect wordt steeds korter heb ik gemerkt. Kennelijk is er sprake van (vergevorderde?) slijtage.

Gr. Edwin

volvosjonnie

Citaat van: EdWip op 16-01-2008 21:12:38
Citeer
Citaat van: Marc O. op 15-01-2008 21:56:50

Gr. Edwin

Bij mijn auto is het juist bij warme motor bij het in P of N zetten, (af)remmen en gasloslaten.

Zelf heb ik de gasklep ruim een half jaar geleden laten reinigen. Het (positieve) effect duurde niet lang. Enkele maanden terug heb ik 'm zelf gereinigd maar het effect wordt steeds korter heb ik gemerkt. Kennelijk is er sprake van (vergevorderde?) slijtage.

Gr. Edwin

Nou gisteravond schoongemaakt, je herkent de auto niet weer, kun je zien hoe snel je aan iets gewend raakt.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, maar ik heb er al het vertrouwen in. :eusa_clap:

ps:ik heb inmiddels nog een volvo-dealer aangeschreven ivm. een "goede" prijs voor een nieuwe etm, ik houd jullie op de hoogte.
Wanneer wordt het zomer..

nico

en wat is de prijs voor vervanging?
en is hij al vervangen?

vandaag de auto laten uitlezen na een ets melding op mijn dahbord (na acceleren)

na het contact uit en aan gezet te hebben liep de motor weer "normaal"
maar na dit topic gelezen te hebben is de mijne binnenkort waarschijnlijk ook aan de beurt (159.000 km)

komende zomer een lange autorit in de planning en dan zit ik niet echt te wachten op problemen met de gasklep

nico

llinssen

@nico

Zou je niet eerst proberen wat het oplevert om de software te laten updaten? Dan worden de toleranties iets ruimer gezet.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

nico

bedankt voor het meedenken

problemen met de ets is toch het gevolg van slijtage (potmeters)?
andere software zal hier dan toch niets meer aan kunnen veranderen

of kan ik het dan voorlopig uitstellen?

gr. nico

llinssen

Even teruglezen.....

Inderdaad, het ruimer zetten van de toleranties verandert niets aan slijtage, maar je computer zal minder snel vinden dat er een probleem is. Het lijkt dus een kwestie van uitstel te zijn.

Overigens vind ik het wel een snelle conclusie om te denken dat omdat 1x je ETS lampje aan ging, je gasklep naar zijn grootje is. Heb je last van de symptomen?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

nico

ik heb nu twee keer de melding gekregen, in een tijdsbestek van 1 week
1x na het starten en gisteren tijdens accelereren (dit was niet prettig)  :eusa_shifty:
daarna laten uitlezen bij de dealer (van kuijk)
foutmeldingen mbt de gasklep (foutmeldingen zijn nu weer gewist)  :eusa_dance:

om een offerte gevraagd voor vervangen + software van de gasklep  :'(
ik ben me nu dus aan het orienteren mbt tot de gasklep

bij de mijne zit inderdaad een witte sticker opgeplakt

nico

llinssen

Je krijgt een melding, maar wat merk je zelf (afgezien van een brandend lampje)?

Al overwogen om in zee te gaan met die lui die een gasklep reviseren?

nico

de motor gaat in noodloop, je kan er niet meer mee rijden
het enigste wat je kan is de auto aan de kant zetten

vandaar dat ik dit wil voorkomen

llinssen

Ahhhh, nu begrijp ik je haast!
Ik maar denken dat alleen je lampje aanging....

Ik hoop dat ze een beetje coulant zijn met de prijs, zoals ze met onze viking zijn geweest.

nico

misschien blijft het weg en misschien is het zo weer terug (dus vandaar)
ik zal het melden zogauw ik wat meer weet

ik heb goede ervaringen met de dealer, dus ik ben benieuwd

zal vandaag kijken of ik de "storing" zelf kan oproepen tijdens het rijden

ik zal het vandaag melden
alvast bedankt voor de info

nico

Marc O.

Ik moet het eigenlijk maar meteen afkloppen, maar in mijn auto zit ook nog de originele ETM in (met witte sticker dus) en tot op heden geen probleem mee gehad. Auto heeft al ruim 310.000km gelopen.

:eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...