Scooby's "Mistery Machine"

Gestart door Scooby Doo, 08-08-2006 00:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scooby Doo

Hallo iedereen,

Na lang prutsen eindelijk erin geslaagd om een foto erop te zetten (hoop ik toch).

Ik ben woonachtig te Wilrijk (bij Antwerpen), en heb een 850 estate.
Dit beestje is een '96er T-5 met een b5204t motortje dat 210 PK levert (op papier).
Het is geen Italiaantje maar een Belgske, net als z'n baasje.
Ik heb hem gekocht in december 2001 toen hij 5 jaar en 4 maand was.
Op bestelling gemaakt en voorzien bijna alle opties zoals o.a. ECC - open dak - 4 electrische ruiten - beige leder - verwarmde voorzetels - electrische chauffeurszetel met geheugen - houtafwerking - leder stuur - 2 airbags + Sips bags - 7 zitplaatsen - kinderzitje - cruise control - boordcomputer - TRACS - nivomat - Radio/Cassette/CD - 8 luidsprekers - roofrails - mistlampen - centrale vergrendeling met afstandsbediening + VV2 alarm - ....

Ik heb er ondertussen deurklinken van een V70 opgezet, amerikaanse pinkers gestoken, zonnegordijntjes op de achterdeuren (origineel), R-bumper, Titans, ...

Greetz

Kenny
Puppy Power!!!

Jimbo

Dat is een mooie machine Kenny.

Prachtige velgen ook.


daytonawim

Dat ziet er leuk uit man  :D :D

breakman

Welkom op het forum !!

weer een belg erbij !  :D Hele knappe wagen trouwens met alle opties en mooie velgen . Waar heb je die amerikaanse pinkers gehaald ? wat betaal je ze tegenwoordig ?  ???

veel rijplezier !!!

Scooby Doo

Thanks!! Enkele minuutjes op het net geplaatst en al reactie. Tof.

Zal hierbij nog een foto van de achterkant zetten.

Ik heb het originele roestpijpje erafgesmeten en het RVS DTM-stukje van Volvo eropgezet (Prijzig stukje, maar moooi).

Wou ik ook nog vermelden dat ik hem heb aangekocht met 97000 KM op de teller, (dat zijn er nu 169000). Het enige dat ik op al die tijd stuk heb gehad was een thermostaat, en met het bijgevolg redelijk warm worden (net niet heetgelopen) heeft enkele weken later de waterpomp het begeven :( Toen stond hij op 144000 KM, bijgevold de distributieriem moest terug vervangen worden :P

CiteerWaar heb je die amerikaanse pinkers gehaald ? wat betaal je ze tegenwoordig ? 


Deze heb ik bijde Volvo dealer gekocht, kwamen neer op ongeveer 54 Euro/stuk socket inbegrepen. Enkel de lampjes zijn wat moeilijk te vinden.

Puppy Power!!!

elianmars

Welkom hier (al snuffel je al een tijdje op het forum rond, volgens mij)!

Dikke wagen, hoor!  8)

Scooby Doo

Citaat van: elianmars op 08-08-2006 01:21:28
(al snuffel je al een tijdje op het forum rond, volgens mij)!

Klopt, maar ik wou me deftig voorstellen met foto en al. Ik weet hoe snel iedereen vraagt: FOOOOTOOOO'S!! ;D

Het heeft effe geduurt voor ik de foto erop kreeg. Ik vrees dat het maar een eenmalig succes was, want die tweede foto (van de achterkant) krijg ik niet op m'n scherm.  :'(

Thanks, dit warme onthaal is zeer leuk. :)
Puppy Power!!!

Daf46


Scooby Doo

Was aan't overwegen om over testappen naar een R AWD. :-\
Daarmee dat ie te koop stond, maareuh voor idiote bedragen als 4000 Euro gaat hij echt niet weg!! Behalve deze biedingen heb ik misschien 1 normale reactie gekregen. Een T-5 of T-5R - R wil in België niet verkopen.
Belasting op In verkeerstelling (BIV), en verzekering, gecombineerd met dure benzine doet de Belg een mazoutbranderke kopen.

Gevolgtrekking : The Mistery Machine wil probably stay 8) 8)
Puppy Power!!!

ief

#9
Citaat van: Scooby Doo op 08-08-2006 10:02:56
Belasting op In verkeerstelling (BIV), en verzekering, gecombineerd met dure benzine doet de Belg een mazoutbranderke kopen.

Voor de niet Belgen onder ons...je bedoelt hier toch een diesel?
Citaat van: Scooby Doo
Gevolgtrekking : The Mistery Machine wil probably stay 8) 8)

Heel verstandig, je hebt tenslotte een prachtige bolide!!

Welkom!
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Daf46

Dat is in belgie idd het probleem. En tenzij je een echte liefhebber tegen het lijf loopt blijven de biedingen laag.

Hoewel een 2000 is fiscaal toch wel redelijk interessant.


breakman

maar de fiscale pk's liggen bij 210 pk niet zo laag he !  :P

Hoeveel denk je er dan voor te krijgen scooby ? of wil je er voor krijgen ? is er onderhoudshistorie bij ? betekent veel voor de waarde van een auto !

Daf46

Citaat van: breakman op 08-08-2006 14:32:49
maar de fiscale pk's liggen bij 210 pk niet zo laag he !  :P

fiscale pk is enkel op de cilinderinhoud.

De BIV is volgens vermogen (en de leeftijd) Deze valt dus in de categorie 121-155kW en is net 120 maand geworden dus: 619,5 EURO, voor een vergelijkbare 2,5 10V zou dat slechts 210 EURO zijn.

De verkeersbelasting (jaarlijks) is voor de 2.0 (11 fisc pk): 336,47 EURO, voor de 2,5 (13 fisc pk): 490,64 EURO

In minder dan 3 jaar heb je het verschil in BIV er dus uit.

breakman

maar als de wagen ingeschreven is bij verkoop (zoals in dit geval) hoef je toch geen BIV meer te betalen ? of heb ik het fout ?

Daf46

#14
BIV altijd als hij van nummerplaat veranderd. Helaas.

BIV dus ook als je een auto hebt, zelfstandige wordt en deze op naam van de 'firma' wil zetten.   :-\ (Voor een lichte vracht hoef je dan weer geen BIV te betalen)

De term "belasting in verkeersstelling" is inderdaad misleidend. Ik ken verschillende mensen die deze belasting over het hoofd zien bij den aankoop van een voertuig.

Binnenkort verander trouwens ook de keuring voor verkoop. Er zal net zoals bij 'tuning' een tuningsrapport, een verkoopsrapport worden opgesteld. (12,5 EURO extra bovenop de prijs van het roze formulier dus).