Scooby's "Mistery Machine"

Gestart door Scooby Doo, 08-08-2006 00:32:55

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: breakman op 08-08-2006 15:03:58
maar als de wagen ingeschreven is bij verkoop (zoals in dit geval) hoef je toch geen BIV meer te betalen ? of heb ik het fout ?

Oh oh, ik voel een naheffing aankomen ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

breakman

wie weet maikel het is en blijft een hele mooie wagen !  8)

bouqske

welkom mede-belg ;)

leuke wagen, heb ook zo eentje gehad (een '94 weliswaar)

wat de verkoop betreft, de mijne is een geoeie 2 jaar geleden ingeruild voor een C70 t-5 voor 4000 euro, dus dat was een pak opleggen ;)
nu heb ik de C70 ingeruild voor een S60 en heb er 8000 euro voor gekregen
->  't is enorm die prijzen  :D

wat betreft die BIV, toen ik de C70 inschreef in 2004 heb ik een goeie 2500 euro BIV betaald (twas zelfs iets meer denk ik) en dat alleen maar om er je eigen plaat te mogen tegenvijzen
->  't is dus erg gesteld hier  :D

alleszins, nog veel geluk met je wagen, en misschien passeer je me nog wel eens ergens op 'den boomsesteenweg'  ;)

Suzuki Swift GTi > Opel Ascona 16S GT > Opel Vectra 1.6i > R5 Turbo > Renault Clio 16V > Volvo 850 t-5 > Volvo C70 t-5 > Volvo S60 2.4d

Ludo

Citaat van: Daf46 op 08-08-2006 15:13:41
De term "belasting in verkeersstelling" is inderdaad misleidend.

dat is maar hoe je het bekijkt.
als jij hem in verkeer brengt, betaal jij.
als ik deze auto koop moet ik hem ook weer terug in verkeer brengen, want jij schrijft em uit, dus betaal ik (nogmaals BIV).
kotom, iedere keer als de auto van eigenaar veranderd, dient de belasting opnieuw betaald te worden.

neemt niet weg dat dit absurd is.  ;)  (ook al vind prins Laurens dat zijn jaarlijks inkomen van 300.000€ te weinig is, we moeten/zullen hem toch onderhouden  ::) ;D )

breakman

Citaat van: bouqske op 08-08-2006 16:04:50

wat de verkoop betreft, de mijne is een geoeie 2 jaar geleden ingeruild voor een C70 t-5 voor 4000 euro, dus dat was een pak opleggen ;)
nu heb ik de C70 ingeruild voor een S60 en heb er 8000 euro voor gekregen
->  't is enorm die prijzen  :D

4000 euro is idd niet veel ik denk dat scooby zijne nog 5000-6000 waard is in België

BenC70ES

Knappe Volvo Kenny, misschien spot ik hem ook wel eens, ik zit tenslotte ook niet ver af  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

Wat voor kleur heeft de auto nu eigenlijk? Zwart? Blauw?

Raf

Lijkt mij een hele mooie auto!
Hij staat wel nogal hoog op de poten maarja, das ieder zijn zin natuurlijk! :)

Als je zin hebt om naar de mini-meeting in Gilze (3 sept.) te rijden dan spreken we onderweg af hé! ;D

Raf (Belg uit Herentals)
De gustibus non disputandum est!

The Driver

Mooie wagen!

En inderdaad een dergelijke wagen is niet te verkopen in Belgie. Daar rijden ze liever een diesel. Iets wat overigens behoorlijk kortzichtig is. De wegenbelasting is dan hoger en voor het verschil kan je aardig wat liters peut kopen.

Overigens is BIV niet alleen op cylinderinhoud. Het gaat ook op motorvermogen. In dit geval betreft het de overtreffende trap.  Bij mijn volvo is de inhoud 2.3 en het vermogen 240PK op papier. Gezien het feit dat 240 PK mee belasting opleverd dan 2.3 liter inhoud betaal je dus gewoon het bedrag gekoppeld aan de 240 pk.

BenC70ES

Citaat van: The V70R Driver op 08-08-2006 19:57:56
betaal je dus gewoon het bedrag gekoppeld aan de 240 pk.

En hetzelfde als je voor een Bugatti Veyron zou moeten betalen...  ::) Overigens is de dieseltaks niet zo veel hoger, daarom dat het heir zo populair is...  :-\  zelfs mensen die van plan zijn een benzine te kopen praten verkopers om omdat ze hem dan beter kunnen herverkopen later  >:( en ondertussen maar vrolijk smerige roetwalmen uitbraken!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 08-08-2006 20:26:28zelfs mensen die van plan zijn een benzine te kopen praten verkopers om omdat ze hem dan beter kunnen herverkopen later

het is niet iedereen gegeven hoor, zo'n beroep als ordinaire oplichter.  ;D

Scooby Doo

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 08-08-2006 10:28:20
Citaat van: Scooby Doo op 08-08-2006 10:02:56
Belasting op In verkeerstelling (BIV), en verzekering, gecombineerd met dure benzine doet de Belg een mazoutbranderke kopen.

Voor de niet Belgen onder ons...je bedoelt hier toch een diesel?

Yep, Mazout = stookolie of huisbrandolie --> Daar had ik effe niet aan gedacht, we spreken dezelfde taal , en toch zoveel verschillen. Sorry. ;D

Citaat van: bouqske op 08-08-2006 16:04:50

en misschien passeer je me nog wel eens ergens op 'den boomsesteenweg' ;)

Da moet lukken, ik woon op de wijk achter Altas Copco, en mijn vader op den Boomsesteenweg (Schuin over de Volvo garage) :D

Citaat van: Jeroentjuh op 08-08-2006 18:41:32
Wat voor kleur heeft de auto nu eigenlijk? Zwart? Blauw?

Is een blauwe, kleurnummer 417.

Citaat van: Raf op 08-08-2006 19:21:22
Lijkt mij een hele mooie auto!
Hij staat wel nogal hoog op de poten maarja, das ieder zijn zin natuurlijk! :)

Staat op standaard hoogte T-5, om hem met Nivomat te verlagen is het kostenplaatje aan de hoge kant, enne moet aanhanger kunnen trekken, hebben reeds meerdere autotrailers aangehangen.  8)

Citaat van: The V70R Driver op 08-08-2006 19:57:56
En inderdaad een dergelijke wagen is niet te verkopen in Belgie. Daar rijden ze liever een diesel. Iets wat overigens behoorlijk kortzichtig is. De wegenbelasting is dan hoger en voor het verschil kan je aardig wat liters peut kopen

Dan mag je toch echt niet veel kilometers rijden.
Puppy Power!!!

bouqske

ik heb dan net een diesel gekocht,
scheelt em iets in wegentaks jaarlijks,
maar veel in verzekering dan weer

om te zwijgen van de +30.000 km die ik doe op een jaar
Suzuki Swift GTi > Opel Ascona 16S GT > Opel Vectra 1.6i > R5 Turbo > Renault Clio 16V > Volvo 850 t-5 > Volvo C70 t-5 > Volvo S60 2.4d

Scooby Doo

Met die kilometers moet je inderdaad niet meer op benzine rijden aan deze prijzen per liter :'(. Dan is LPG of diesel een pakje goedkoper. De verzekering maak niet zo veel verschil.
Puppy Power!!!

breakman

maar als je jaarlijkse kilometers meevallen dan is een benzine wel leuk : sound en dergelijke !!! 8) :P