S70 10v naar 20v turbo project 440 pk

Gestart door JosS70, 19-08-2006 10:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: JosS70 op 01-02-2008 17:20:00
Citaat van: Johann op 31-01-2008 15:38:17
Vanwaar de keuze voor Nicaseal (NikasilĀ®) ?

Geen idee, was wel prijzig! Deze bewerking moet hij nog doen. Is er nog een andere optie?

Nadeel van Nikasil is dat je er speciaal materiaal zuigerveren bij moet hebben en als je pech hebt bij de montage kunnen er stukken uit vallen. Je kunt het blok niet meer honen of opboren etc. De winst die je zou behalen door de lagere wrijving weegt naar mijn mening niet op tegen de hogere kosten. Gewoon met de standaard toepassingen gaan dat kan zijn bussen laten zitten en iets opboren en honen tot de eerste overmaat, 81.4 of 83.4 afhankelijk van type blok.
Je kunt dan overwegen het deck dicht te lassen.

Wil je voor andere bussen gaan..De Volvo bussen zijn ribbel bussen en zitten vast ingegoten in het Alu gietwerk. Er uit kotteren gaat allemaal problemen geven omdat die ribbels dan in de boring blijven zitten. Het is dus niet een kwestie van ene bus er uit en sterkere bus er in. Ook is er relatief weinig alu vlees om de bussen.

Andere optie is alles er uit frezen en Darton sleeves er in zetten, wel prijzig..

Dan krijg je zoiets (S40 blok),

M a r c

Citaat van: D-J op 01-02-2008 16:00:30
ja...thanks...dyslexie....vandaar

jaja, dat zeggen ze allemaal, gewoon niet op zitten letten bij de Nederlandse les!   ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Black Magic

Wat een project  :o echt respect voor je geduld en hopen dat het resultaat het wachten waard is  ;)

JosS70

Citaat van: Johann op 01-02-2008 17:30:42
Citaat van: JosS70 op 01-02-2008 17:20:00
Citaat van: Johann op 31-01-2008 15:38:17
Vanwaar de keuze voor Nicaseal (NikasilĀ®) ?

Geen idee, was wel prijzig! Deze bewerking moet hij nog doen. Is er nog een andere optie?

Nadeel van Nikasil is dat je er speciaal materiaal zuigerveren bij moet hebben en als je pech hebt bij de montage kunnen er stukken uit vallen. Je kunt het blok niet meer honen of opboren etc. De winst die je zou behalen door de lagere wrijving weegt naar mijn mening niet op tegen de hogere kosten. Gewoon met de standaard toepassingen gaan dat kan zijn bussen laten zitten en iets opboren en honen tot de eerste overmaat, 81.4 of 83.4 afhankelijk van type blok.
Je kunt dan overwegen het deck dicht te lassen.

Wil je voor andere bussen gaan..De Volvo bussen zijn ribbel bussen en zitten vast ingegoten in het Alu gietwerk. Er uit kotteren gaat allemaal problemen geven omdat die ribbels dan in de boring blijven zitten. Het is dus niet een kwestie van ene bus er uit en sterkere bus er in. Ook is er relatief weinig alu vlees om de bussen.

Andere optie is alles er uit frezen en Darton sleeves er in zetten, wel prijzig..

Dan krijg je zoiets (S40 blok),
http://www.trianglesunlimited.com/images/stories/Projects/s40/sleevedblock.jpg

Bedankt, ga er even met FCG naar kijken. Super hoe je alles zo verteld en ook altijd met foto's er meteen bij.

Gr Jos

schutten

:eusa_clap:
Heb je die kop op de flow bank gehad?
Of zijn de kanalen en kleppen etc gewoon een beetje nabewerkt?
Komen hier ook snelle nokken in trouwens ?

JosS70

Citaat van: schutten op 14-02-2008 23:17:55
Of zijn de kanalen en kleppen etc gewoon een beetje nagepoetst?

Alles wordt geflowed en optimaal gemaakt. Kanalen worden vergroot enz ...

Gr Jos

Ps Natuurlijk worden ook de nokkenassen weer aangepast enz. Alles wordt aangepakt. Vlakken van de kop enz.

Ze hebben een flowbank en nog veel meer voor deze bewerkingen.

Turbobiker

Citaat van: JosS70 op 14-02-2008 23:30:26
Citaat van: schutten op 14-02-2008 23:17:55
Of zijn de kanalen en kleppen etc gewoon een beetje nagepoetst?

Alles wordt geflowed en optimaal gemaakt. Kanalen worden vergroot enz ...

Gr Jos

Maar hebben ze daar een apparaat staan om de flow te meten?

Wel gigantisch gaaf wat er allemaal weer gebeurd!
De Tussenpaus

JosS70

Flowbank! (boven)

Foto's zijn niet van mijn blok.

schutten

Ik doelde eigenlijk meer , een machine wie kan meten waar de luchtstroom niet goed is. Volgens mij gaat dit met sensoren wie in de kanalen geplaatst worden,wie meten.Anders weet je toch niet waar je materiaal weg moet halen.
Dit zijn bewerkings machines toch?

JosS70

Citaat van: schutten op 15-02-2008 00:01:57
Ik doelde eigenlijk meer , een machine wie kan meten waar de luchtstroom niet goed is. Volgens mij gaat dit met sensoren wie in de kanalen geplaatst worden,wie meten.Anders weet je toch niet waar je materiaal weg moet halen.
Dit zijn bewerkings machines toch?

Geloof me, FCG heeft alles in huis!

Gr Jos

Cableguy

haRtV70R

[move][/move]

fearless

Citaat van: haRtV70R op 27-05-2008 08:29:26
En toen?

Citaat van: JosS70 op 19-05-2008 20:32:05
Citaat van: M a r c op 18-05-2008 12:38:43
Hoe is het met jouw wagen Jos?  Je weet de spanning goed op te bouwen, wanneer krijgen we het eindresultaat te zien?  :)

Het hele blok moet erweer uit, ze krijgen het spruitstuk anders niet passend.  Maar wordt super!! We pakken echt alles aan.

Gr Jos

JosS70

Tja,

Nieuwe kop klaar, spruitstuk klaar! 8)

Nu nog even de oude kop eraf.  :o

Helaas net te laat, de laatste run met de oude setup hebben dit veroorzaakt.

De brug tussen de tweede kompressieveer en de olieschraapveer is gebroken.Deze is tussen de veren gaan zweven en gesmolten met als gevolg een paar diepe krassen in de cilinderwand.

Honen wilde niet meer, dus we hakken de knoop door en gooien de boel vol met Nicaseal.

We hadden al gesmede zuigers klaar liggen. En Better Safe than sorry!

Nu zie je dat het wel degelijk nodig is.

De stap boven de 350 is niet zo maar te doen. Met de laatste run draaiden we zelfs even op 363 pk. Straks kunnen we dus ongestoord weer verder. En dan met de nieuwe zuigers, en 20v kop.

De lichtere gesmede drijfstangen van VMS werken super, stationair loopt hij wel weer wat onrustiger.

Gr Jos