Stotterende auto

Gestart door Ludo, 07-07-2006 11:01:55

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Ludo op 15-10-2006 20:07:05
of een andere kabel op 4...

Done, geen effect :(
Mooie vonk trouwens...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

de bougie ook eens doen dan.

Jeroentjuh

Ik heb niet ff het hele verhaal gelezen :eusa_shifty: maar is het alleen op gas of ook op benzine?

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 15-10-2006 20:16:44
Ik heb niet ff het hele verhaal gelezen :eusa_shifty: maar is het alleen op gas of ook op benzine?

Beide, op benzine is het minder.

XC60 D4 AWD:

pwassink

(ook niet meer alle pages in mijn hoofd)

En t blijft aldoor op dezelfde maw 4e cilinder ? 

Die is al helemaal nagekeken, hoe was de compressie, klepjes etc evt eem kijken met een endoscoop ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jeroentjuh

Als die op gas loopt trek dan eens de stekker van de benzine injector (4e cilinder) eraf.....

Tje en compressie en kleppen?

mehn

Staat allemaal in de voorgaande pagina's ;)

XC60 D4 AWD:

Ludo

heb je kabel 4 ook gecontroleerd bij de verdeelkap of ie goed vastzit?.

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 15-10-2006 20:32:03
Staat allemaal in de voorgaande pagina's ;)

Zal toch eens het hele topic gaan lezen  :eusa_wall:

thuur

Inderdaad, allemaal al gecontroleerd. De vonk is mooi krachtig, alle ontstekingsdelen zijn al vervangen en zitten goed op de plek. Compressie is prima in orde.

Duidelijk cilinder 4 waar het probleem zich manifesteert. Met een schroevendraaier meen ik te horen dat de rechter uitlaatklepstoter tikt met een iets lagere frequentie dan de overige stoters....

Afwachten op de lektest dus :-\

Gr :(

mehn

Citaat van: Ludo op 15-10-2006 20:34:53
heb je kabel 4 ook gecontroleerd bij de verdeelkap of ie goed vastzit?.

Uiteraard. Kabel 4 is uitgewissels met een andere kabel. Met beide kabels stotteren en zonder de kabel geen gestotter.

Gaat er toch naar uitzien dat er iets mis is met de (uitlaat)kleppen van cylinder 4. Ook tikt/tikken de klepstoter(s) op die plek anders dan bij de andere cylinders.

XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: thuur op 15-10-2006 20:37:00
Compressie is prima in orde.

::)        9.0 / 8.7 / 9.1 / 9.1 / 8.5

XC60 D4 AWD:

Ludo

ik zou toch eerst nog een andere bougie proberen.

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 15-10-2006 20:43:58
ik zou toch eerst nog een andere bougie proberen.

En als je de bougie eruit heb kijk dan ook ff in de cilinder  ;) ff klepjes bekijken met de endoscoop (weet nie of je zo'n ding ff ergens kan lenen)

mehn

Inmiddels zijn de bougie uit cylinder 2 en 4 verwisseld wat resulteerde in een motor die maar op 4 of zelfs maar op 3 cylinders liep.
Ten einde raad heb ik de oude bougies er maar weer ingezet. Dit was het eerste dat vervangen is.

Hij loopt weer als een zonnetje ::)
Nou ja...nog zeker niet goed, maar wel beter als de afgelopen 8 weken. Hij sputtert nu alleen nog maar af en toe bij stilstand dus niet meer tijdens het rijden.
Wel heeft de auto zéker nog niet alle vermogen terug, maar veel scheelt het niet meer.

Vandaag heb ik er een andere (leen) lambdasonde ingezet (waarvoor dank Marc) maar dat heeft niets geholpen. Dus zit nu mijn eigen sonde er weer in.

De auto stinkt nog wel steeds naar onverbrande brandstof dus alleen aan de bougies heeft het zeker niet gelegen. Ben benieuw hoe lang hij op deze bougies nog goed loopt ::)

XC60 D4 AWD: