Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

twotone

Citaat van: hertogjan6 op 31-05-2016 17:46:53
Morgen mag mijn rooie er weer voor!

De zonodig problemen opgelost!  We gaan het zien  :D

Ik heb een aantal zaken laten doen, had er 'ff geen zin in ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Silverarrow

Citaat van: Silverarrow op 28-05-2015 18:06:00
Citaat van: Silverarrow op 26-05-2015 19:12:57
Donderdag mag hij weer... Ben benieuwd :)

Argh... Hij staat nog steeds bij de dealert, ze kregen de reparaties niet in één dag rond. Opmerkelijk dat er weer twee ashoezen naar de knoppen waren. Die zijn een jaar geleden ook al vernieuwd en bij een tussentijdse beurt al eens dichtgekit.

Die van mij staat weer voor de APK + kleine beurt bij de dealer. Dit keer wéér een ashoes kapot, terwijl er begin dit jaar ook al één vervangen is door Dirk (die is overigens nog heel). Dat is dus de 5de (!) ashoes in twee jaar tijd. Begin me af te vragen of die dingen van papier maché gemaakt worden...  :eusa_think:

Sbv

Wat doe je er toch mee? Verkeerde montage?

UserID6342

Citaat van: Silverarrow op 30-06-2016 20:27:25
... Dit keer wéér een ashoes kapot, terwijl er begin dit jaar ook al één vervangen is door Dirk (die is overigens nog heel).
Had ook niet anders verwacht ;D ;D

Silverarrow

Citaat van: Sbv op 30-06-2016 20:36:43
Wat doe je er toch mee? Verkeerde montage?

Als ik ze zelf zou monteren zouden ze nog geen straatlengte meegaan :eusa_shifty:. Sleutelen doe ik alleen aan m'n motor, daar kan ik met twee linker handen en beperkt geduld nog net lol uit halen. De rest laat ik liever over aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

De homokineet zat wel vast, die konden ze niet los krijgen (wat blijkbaar moet om de hoes te vervangen). Was iets waar een andere garage me ook al voor gewaarschuwd had, dus de aandrijfas wordt nu ook vervangen  :eusa_doh:.

Citaat van: Dirk342 op 30-06-2016 20:41:10
Had ook niet anders verwacht ;D ;D

Haha, leg maar vast een voorraadje ashoezen aan dan :evil: ;D.

UserID6342

Huh, lees ik het nu goed ??  Ze krijgen de homokineet niet los en nu word de complete as vervangen ?  Klinkt in mijn oren als; uitkijken want je word genaaid waar je bij staat !

Om de as te vervangen moet de homokineet uit de fusee gehaald worden, anders kun je de as ook niet vervangen.  Als je de homokineet los hebt, kun je ook de hoezen vervangen zonder ook maar enig probleem.  En ja, de homokineet kan vast zitten in het wiellager, maar een beetje fatsoenlijk bedrijf heeft die er zo uit.  Ik hier althans wel, want heb hierom nog nooit een as moeten/hoeven vervangen....

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 30-06-2016 21:22:58
Huh, lees ik het nu goed ??  Ze krijgen de homokineet niet los en nu word de complete as vervangen ?  Klinkt in mijn oren als; uitkijken want je word genaaid waar je bij staat !

Om de as te vervangen moet de homokineet uit de fusee gehaald worden, anders kun je de as ook niet vervangen.  Als je de homokineet los hebt, kun je ook de hoezen vervangen zonder ook maar enig probleem.  En ja, de homokineet kan vast zitten in het wiellager, maar een beetje fatsoenlijk bedrijf heeft die er zo uit.  Ik hier althans wel, want heb hierom nog nooit een as moeten/hoeven vervangen....

Bedoelen ze soms dat ze de homokineet zelf niet uit elkaar krijgen, en dat ze door proberen de as kapot hebben geslagen?

Silverarrow

Ter verduidelijking dit is nu de tweede garage (ene universeel, nu een officiele dealer, dus onafhankelijk van elkaar) die me hetzelfde verhaal vertellen. Beide geven ook exact dezelfde details: ze kunnen duidelijk zien dat er iemand met een hamer flink op het ding (homokineet/aandrijfas koppeling) heeft lopen rammen. Ik acht de kans groter dat ik het verkeerd uitleg, dan dat ik genaaid wordt.

Kan het zijn dat de originele ashoezen niet met zo'n ashoesspreider geplaatst kunnen worden?

Silverarrow

Citaat van: arjen850 op 30-06-2016 21:43:56
Citaat van: Dirk342 op 30-06-2016 21:22:58
Huh, lees ik het nu goed ??  Ze krijgen de homokineet niet los en nu word de complete as vervangen ?  Klinkt in mijn oren als; uitkijken want je word genaaid waar je bij staat !

Om de as te vervangen moet de homokineet uit de fusee gehaald worden, anders kun je de as ook niet vervangen.  Als je de homokineet los hebt, kun je ook de hoezen vervangen zonder ook maar enig probleem.  En ja, de homokineet kan vast zitten in het wiellager, maar een beetje fatsoenlijk bedrijf heeft die er zo uit.  Ik hier althans wel, want heb hierom nog nooit een as moeten/hoeven vervangen....

Bedoelen ze soms dat ze de homokineet zelf niet uit elkaar krijgen, en dat ze door proberen de as kapot hebben geslagen?

Exact dit verhaal kreeg ik te horen inderdaad.

Edit: Met uitzondering dan dat ze hem zelf kapot hebben geslagen. Lijkt me bij de dealer ook sterk, die horen toch te weten hoe een 850 in elkaar steekt.

UserID6342

Gaan we weer ;D... Originele ashoezen zijn niet met een spreider te plaatsen, de homokineet zal dus van de as af moeten worden gehaald.  Daar ga je niet aan ontkomen.  Maar in beide gevallen zal de homokineet / as uit het lager / fusee moeten worden gehaald.  Nu kan de as behoorlijk beschadigd worden, als men de moer er al af heeft liggen en vervolgens als een dolle met de moker op de as zelf gaat lopen rammen.  De as zal dan opstuiken als het ware, maar dan krijg je de moer er ook nooit meer opgedraaid....

Wat ook nog kan is dat ze de homokineet / as wel heel uit het lager / fuseestuk hebben gekregen, maar dat ze (in mijn ogen toch door onkunde) de homokineet niet van de as zelf af krijgen..

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2016 06:27:39
Gaan we weer ;D... Originele ashoezen zijn niet met een spreider te plaatsen, de homokineet zal dus van de as af moeten worden gehaald.  Daar ga je niet aan ontkomen.  Maar in beide gevallen zal de homokineet / as uit het lager / fusee moeten worden gehaald.  Nu kan de as behoorlijk beschadigd worden, als men de moer er al af heeft liggen en vervolgens als een dolle met de moker op de as zelf gaat lopen rammen.  De as zal dan opstuiken als het ware, maar dan krijg je de moer er ook nooit meer opgedraaid....

Wat ook nog kan is dat ze de homokineet / as wel heel uit het lager / fuseestuk hebben gekregen, maar dat ze (in mijn ogen toch door onkunde) de homokineet niet van de as zelf af krijgen..

Uhm ja, dat zeg ik. Snap um even niet? ;)

UserID6342

arjen850

pcpg.janssen

Met vlag en wimpel goedgekeurd  :eusa_dance:

Kreeg de opmerking dat het goed te zien was dat er erg veel onderhoud aan was gedaan  ;D

Robster480

Joris mag tot 30 juli 2017 de weg op  :eusa_dance:
Maandag APK gehad en gister 2 punten aangepakt.

Wiellager linksachter vervangen en handrem afgesteld.
Vandaag die punten gecheckt en goed bevonden.  8)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>