stuur trekt bij remmen

Gestart door Adri, 25-08-2006 12:48:10

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Hallo allemaal,

Ik heb recent mn remschijven en blokken rondom vervangen. Daarbij ook alle remzuigers weer gangbaar gemaakt omdat de Volvo bij remmen naar één kant trok. 't Is nu allemaal een stuk beter maar ik blijf met het volgende zitten.

Wanneer ik rem draait m'n stuur een stukje naar rechts. Als ik dat gewoon toelaat remt de auto mooi rustig en rechtuit. Als ik het stuur vasthoudt en voorkom dat ie naar rechts trekt dan begint de auto naar links te trekken.

Op het moment dat ik tot stilstand kom en de rem loslaat dan voel ik 'm als het ware 'loskomen' en draait mn stuur weer iets naar links.

Iemand enig idee?

Adri

george

Lijkt op een versleten rubber in je ophanging
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

thuur

Citaat van: george op 25-08-2006 17:35:17
Lijkt op een versleten rubber in je ophanging

Klinkt idd als een versleten draagarmrubber.

Gr ;)

Adri

Hm, thanx. Ook al een idee aan welke kant ik de versleten draagarmrubbers moet zoeken? Ik denk dat ik het gemakkelijk kan vinden door de auto even op te krikken en te kijken of ik speling constateer wanneer ik het wiel heen en weer beweeg (achter-voor beweging)?

Adri

thuur

Als je stuur naar rechts trekt, zijn het waarschijnlijk de rechterdraagarmrubbers (3x woordwaarde).

Yep, opkrikken en horizontaal kracht zetten. Je zult met je handen geen 'optrek'-krachten kunnen nabootsen, maar in die richting moet je wel de speling zoeken.

Gr ;)

Adri

Heb het nog niet kunnen controleren, morgen gaat de krik eronder.

Ik zag wel dat de rechter draagarm vervangen is in juli 2004 (255.000 km). Links is vervangen in julie 2002 (196.000km). Ik zou dus een beetje vreem opkijken als de rechter inderdaad af is terwijl de linker nog ok is.... Wellicht zijn de rubbers aan beide kanten gaar.

Ik zit nu op 312.000km, zijn de rubbers niet een beetje snel versleten?

Nou ja, eerst mn onderzoekje morgen maar even afwachten.

Adri

Adri

Enorme speling op de draagarmrubbers rechtsvoor, draagarm zal ik moeten vervangen. Links lijkt niet veel aan de hand. Ik vraag me wel af waarom RV nu na 57.000km vervangen moet worden terwijl LV er al 116.000km op zit  ???

Is vervangen na 57.000km normaal? Heb niet een hele wilde rijstijl ofzo.

Misschien verstandig om beide kanten te vervangen?

Groet, Adri

Jeroentjuh

Citaat van: Adri op 28-08-2006 20:47:49
Enorme speling op de draagarmrubbers rechtsvoor, draagarm zal ik moeten vervangen. Links lijkt niet veel aan de hand. Ik vraag me wel af waarom RV nu na 57.000km vervangen moet worden terwijl LV er al 116.000km op zit  ???

Is vervangen na 57.000km normaal? Heb niet een hele wilde rijstijl ofzo.

Misschien verstandig om beide kanten te vervangen?

Groet, Adri

Originele Volvo draagarm? En misschien olielekkage gehad aan die kant waardoor het rubber gaar is geworden....

Iko

Hoe merk je die spelling? Want ik heb precies hetzelfde... wiel opkrikken en dan er aan trekken en duwen? Ik heb wel een kapotte lager rechtsvoor, waardoor alles vreselijk rammelt in de bocht naar links. Wordt donderdag vervangen, maar denk niet dat het rem probleem daarmee verholpen is.

Wat zijn de kosten van zo'n draagarmrubber?

Adri

Hoe je dat merkt staat hiervoor al beschreven, horizontaal heen en weer bewegen dat wiel. Als je dat lukt dan is er iets niet ok. Je kunt ook tijdens het heen en weer bewegen naar de punten kijken waar de draagarm bevestigd is. In mijn geval zie je direct dat daar behoorlijk wat beweging inzit.

Draagarmrubbers kan je niet los vervangen, de hele draagarm moet je vervangen. Tenzij je een wat ouder model hebt, dan is eea wel los verkrijgbaar, daarvoor even zoeken op het forum.

Op www.estateservices.nl kan je vinden wat ze kosten. Bij de garage een stuk duurder is mijn ervaring.

Ik weet niet wat voor draagarmen er nu onder zitten. Misschien links en rechts wel domweg een kwaliteitsverschil. Hoewel beide door dezelfde garage gemonteerd zijn. En ook olielekkage is mogelijk, ik weet dat er nog iets zweet achter de distributieriem. Morgen nog even specifiek hiernaar kijken.

Adri

Iko

heb een 850 2.5 Holiday estate uit 96

Adri

Dan wordt het een hele draagarm vervangen.

Iko

Heb nu eerst de voorlager laten vervangen.. duur grapje  :'(  213 euri voor de lager..

Maar nu heb ik nog steeds dat het bromt als ik de auto naar links stuur.. Nu blijkt dus ook een rubber van de motorsteun op te zijn en dan ook maar die draagarm vervangen..

Gaat weer veel te veel geld kosten vrees ik   >:(

Adri

Overigens is er geen sprake van olielekkage op de draagarmrubbers. Kan dus geen invloed hebben gehad op de levensduur van de rubbers. Misschien toch gewoon kwaliteitsverschil tussen linker en rechter draagarm.

Hoe lang gaan draagarmen bij jullie mee??

@®-

De mijne is rechts nu aan vervanging toe (en die wil ik volgende maand gaan vervangen, en uiteraard gaat links dan mee) maar die is 285.000 km meegegaan.
Had waarschijnlijk wel langer gekunt, omdat mijn meisje ooit eens door een hele diepe kuil is gereden ('s-nachts) waarbij mijn velg ook krom was. En de verkeersheuvel van een spoorbreedte breed zijn in mijn woonwijk uitgevonden, ik heb er om bij mijn huis te komen 16 te gaan.