Passen deze op mijn auto???

Gestart door The Saint, 27-08-2006 12:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Saint

Op marktplaats staan 4 Vredestein Snowtracs op velg te koop voor EUR 250,--

Profieldiepte is 6 mm, maat is 185/65 R 15. Velgmaat 6,5 J x 15 ET 43 5 gaats.

Mijn vraag is nu: Past dit op mijn V70 R uit 1998 die verder standaard is (niet verlaagd of wat dan ook)? Is 6 mm een beetje goed?

Kan ik dat zo kopen en R onder laten schroeven zonder balanceren etc.?

Graag jullie hulp, en spreek vooral in Jip-en-Janneke-autotaal...

(Ik wilde eigenlijk het linkie knippen en plakken, maar alles wat ik zie is de URL van de homepage van Marktplaats. Zal wel aan mij liggen, maar vroegah kon dat wel.)

't Is maar voor 1 wintersportje dus dit leek me dan nog een mooi prijsje. Zodra ik thuiskom wil ik mijn mooie wielen R weer onder.
No shirt no shoes, no pinball

RRRRR_Ramon

#1
Volgens mij wel als je geen aanpassingen aan je remmen hebt gedaan (lees: grotere schijven)

Link aangepast MP   ::)

6 mm is voor 1 wintersport wel voldoende hoor.

[edit]: link naar MP aangepast [/edit]

URL van Marktplaats pak je ergens tussen de advertentietekst met je rechtermuisklikken, dan Eigenschappen, deze URL selecteren, dan kopiëren met Ctrl-C en plakken in je post. Om een linkje te maken gebruik je: {url=http://hierjouwlink.nl}HIERJETEKST{/url} 

De accolades { en } vervang je hier door de rechte haakjes [ en ] anders kan ik het niet laten zien. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

The Saint

Mmmm, hoe krijg je dat nou weer voor elkaar. Dat linkie bedoel ik..

Anyway, het zijn andere dan die 8er jouw link zitten Ramon.

Als je op Marktplaats zoekt op Volvo onderdelen en dan zoekt op "winterbanden" dan staan ze bovenaan. De verkoper woont in Zwolle.

Bedankt voor je antwoorden iig!
No shirt no shoes, no pinball



ed

Maar om antwoord te geven op je vraag: Dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet passen. De V70R heeft grotere remschijven dan standaard, en hiervoor heb je minimaal 16" Volvo velgen nodig. Het is echter niet uitgesloten dat sommige andere 15" velgen er wel op passen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RRRRR_Ramon

Citaat van: ed op 27-08-2006 15:14:32
Maar om antwoord te geven op je vraag: Dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet passen. De V70R heeft grotere remschijven dan standaard, en hiervoor heb je minimaal 16" Volvo velgen nodig. Het is echter niet uitgesloten dat sommige andere 15" velgen er wel op passen.

Oh, ik wist niet dat een V70R grotere remmen heeft dan standaard.  :-\ Maar ik gaf ook al aan dat de remmen een bepalende factor zijn. Ik ken wel mensen die 15" stalen velgen onder een T-5R met standaard remmerij kwijt kunnen.  :)

Voor de Saint zit er niets anders op dan een ritje Zwolle of naar die andere in Woerden en dan maar passen. Succes ermee!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

#7
Citaat van: ed op 27-08-2006 15:14:32
Maar om antwoord te geven op je vraag: Dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet passen. De V70R heeft grotere remschijven dan standaard, en hiervoor heb je minimaal 16" Volvo velgen nodig. Het is echter niet uitgesloten dat sommige andere 15" velgen er wel op passen.

Als de V70R grotere schijven heeft gaat 15" echt niet passen. Sterker nog Columba en Perfo Persus past dan zelfs niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Een T-5R heeft inderdaad de kleinere schijven, maar de V70R wel de grotere. Om het nog verwarrender te maken heeft de 850R automaat de kleine schiven en de handgeschakelde de grote.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RRRRR_Ramon

Het begint erop te lijken dat de Saint op zoek moet naar iets anders.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Emiel

MarcelV70R rijd toch ook op 15" winterbanden?

RRRRR_Ramon

#11
Citaat van: Emiel op 27-08-2006 19:36:47
MarcelV70R rijd toch ook op 15" winterbanden?

Nu je het zegt..............  :-X

[edit] aanvullende informatie [/edit]

Net ff persoonlijk bij Marcel gecheckt, hij heeft 15 inch staal met winterbanden onder z'n 97-er V70R AT.

Mss dat daar nog de kneep zit, in AT en MT. De kenners zitten er ook naast dus :P  :-X ;D Dit wordt nog een leuk draadje.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

The Saint

Gvd, waarom past zoiets niet gewoon  ;)

Ik heb een automaat. Ik zal anders morgen die remmen ff proberen te meten. Ik moet dan toch gewoon de doorsnee opmeten?
No shirt no shoes, no pinball

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rudy-M

#14
Kijk of de voorschijf kleiner is dan de achterschijf. Verschil is best duidelijk te zien. In dat geval zijn het 280mm schijven en dan moet het passen. Maar meten is zeker weten.

Of ga gewoon passen (wel voorzichtig) ;D ;D