auto houdt in op gas als vermogen nodig is

Gestart door wuilus64, 27-08-2006 22:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

kun je volgens mij zo eruit nemen.
een nieuw filtertje halen en vervangen of laten vervangen bij de lpg boer.
dat kost je de kop niet, en ben je uiteindelijk toch nog goedkoop weg.  ;D

Citaat van: wuilus64 op 29-08-2006 17:31:22
Ludo, Het geluid komt vanuit een kastje, wat me toch echt een pompje lijkt, er staat Vialle Cu 01 op en bovenop zit een LPI stickertje. Er zitten 2 uitsteeksels aan waar de LPG-leiding in-en uitgaat, en onderaan zit de electrische aansluiting.
dat noemt men het koppelblok.
er zit een afsluiter in en de drukregelaar.

alfredgeel

Zo eenvoudig is het niet !!!!

mijn methode ?

ik trok de stekker van de afsluite op de tank los en ging een stukje met de auto rijden. Vanaf het moment dat de auto inhield schakelde ik over op benzine.

Op het moment dat ik terug in de garage was, schakelde ikover op lpg en liet de motor draaien tot dat ze stilviel en schakelde dan het contact af.
Dan filter losdraaien aan de afsluiter ( sleutel nr 14? )en de dikke moer ( sleutel17) losdraaien.
Er kan nog altijd LPG uitkomen, let dus op.

Je kan het filter opendraaien en binnenin zit een zeer fijnmazig filtertje.
normaal is die cilindrisch, de jouwe zal wel getorst zijn. ( zandlopertje )

persoonlijk zou ik als je totaal geen LPG ervaring hebt het gewoon bij je Vialleboer laten doen.
Anders kom je maar af. ;-) ;)

DD

zou iemand hier een paar foto's van kunnen maken hoe het eruit ziet zodat ik een beeld ervan kan krijgen. ik heb namelijk ook last van bokken bij vermogen vragen. (lang niet altijd maar een filter vervangen kan nooit kwaad).

alexJ

ik heb gelijkluidende klachten.. met mijn v70 G3 installatie;
Het komt en gaat; dan loopt ie weer 100% en volle trekkracht, dan is ie niet vooruit te branden en moet ik op bezine optrekken...
Alle onstekingszaken zijn een jaar geleden vervangen, en zoals terrecht al is opgemerkt, als dat rot is loopt het op benzine ook niet geweldig ..
Denk dus ook dat het gas niet wordt aangevoerd dus inderdaad dan de  pomp en/of filters verdacht.
Wel vind ik het vreemd dat ik in de vakantie probleemloos 2500 kilometer op gas heb gereden en bij thuiskomst na twee weken weer zit te kloten met het gas..
Het heeft toch niets met weer te maken ( = regen)??
Ben benieuwd naar wat er voor jou uit de bus rolt..

V70 classic 2.5

Ludo

Citaat van: alexJ op 30-08-2006 10:53:35
Denk dus ook dat het gas niet wordt aangevoerd dus inderdaad dan de  pomp en/of filters verdacht.

nou, (laten) controleren dan...  ;D

DD

Citaat van: alexJ op 30-08-2006 10:53:35
Het heeft toch niets met weer te maken ( = regen)??

daar zat ik laatst ook aan te denken als het vochtig is buiten heb ik beduidend vaker "last" van een bokkende motor. misschien dat de inlaat lucht dan te koud is of zo.

Ludo

dat mag normaal geen verschil maken bij LPi.

DD

Citaat van: Ludo op 30-08-2006 12:57:13
dat mag normaal geen verschil maken bij LPi.

Citeer
Vialle LPi-systeem

Van alle huidige autogas-injectiesystemen lijkt dit systeem het meest op het benzine-injectiesysteem. Een pomp in de tank zorgt voor een circulerende stroom vloeibaar autogas. Door een koppelblok wordt de druk constant gehouden en gestuurd naar de injectoren. Deze werken op dezelfde manier als benzine-verstuivers in injecteren vloeibaar autogas.
Het verdampen van vloeibaar autogas gebeurt dus in het inlaat kanaal voor de inlaatklep. De hiervoor benodigde warmte wordt onttrokken aan het inlaatkanaal zelf en de daar aanwezige inlaatlucht. Hierdoor daalt de temperatuur van deze lucht. Dit ïntercooler'-effect verhoogt de vullingsgraad en verkleint het vermogensverschil tussen benzine en autogas.

theoretisch zou het dus kunnen als de inlaat lucht te koud of vochtig is dat het vloeibare autogas niet goed verdampt en zelfs ijsvorming zou kunnen genereren.

Ludo

mm, hoe kouder hoe beter. toch?.
lijk me dan eerder dat er een injector (of meerdere) niet correct staat waardoor het gas tegen de wand gespoten word en zo bevriest.

wuilus64

DD

nou ik heb net even onder de mat gekeken maar ik kan zo snel niet iets vinden wat erop zou moeten lijken. of zit het onder het deksel dat boven op de ringtank zit?

wuilus64

ik heb zelf een tank achter de achterbank liggen, en als je daar de klep van losdraait, zie ik ongeveer hetzelfde wat op de foto afgebeeld is. Maar hoe het bij een ringtank zit...?

Ludo

Citaat van: DD op 30-08-2006 17:04:28
nou ik heb net even onder de mat gekeken maar ik kan zo snel niet iets vinden wat erop zou moeten lijken. of zit het onder het deksel dat boven op de ringtank zit?

jij hebt geen filtertje.
zit alleen in de (oudere) rechthoekige tankkastjes.

(dacht ik toch)

alfredgeel

klopt Ludo,

vanaf het moment dat Vialle overgestapt is naar de ( betere ) pompen is de filter inwendig gegaan en kan je ze dus niet meer vervangen.

dus al diegene die een ROND tankkastje hebben hoeven niet op zoek te gaan naar een filter. : ;D