Dealer geeft advies om automaat te vervangen

Gestart door myhobby, 30-08-2006 18:42:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thiest5

Forte Treatment is echt bagger zooi, als je eens wist hoe een bak ervan binnen uitziet na zo'n treatment dan zou je het wel laten. k heb afgelopen week mijn automaat bak geflushed en van nieuwe olie + toevoeging van eigen brouwsel automaat revisie bedrijf hier in de buurt. Forte is niet goed voor versnellingsbakken omdat de keerringen en afdichtingen ervan opzwellen de olie word echt kauwgom achtig en is dus niet ten goede van de versnellingsbak. Mocht je iets toe willen voegen vraag dan om duidelijk advies bij een automaat revisie bedrijf. Deze mensen hebben verstand van zaken en kunnen je advies geven en mogelijk je aan de toevoeging helpen. Bij mijn geval was er eigelijk niks nodig omdat de bak naar horen zeggen als nieuw schakelt voor de flush beurt en zelfs na de flush beurt nog makkelijker in zijn lock up ging. Ik heb een toevoeging in mijn bak gedaan waarmee de bak gereinigd word. Dit heeft als goede eigenschap dat het de olie een hogere temperatuurs bestendigheid geeft en meteen een reinigende werking heeft op de kleine koppelingsplaatjes.

een bekend probleem van volvo is de koppel omvormer deze gaat trillen en op een gegeven moment is het klaar dan sta je of hij gaat helemaal niet naar de lock up.

Voor de heren met de Tdi/ 2,5 D het trillen auto met hard weg rijden of bij tussen accelereren kan ook voort vloeien uit de ingaande as vanuit koppelomvormer de bak in ( breken vrij regelmatig af ) voorkomende symtoom trillen en later breken