Boetepot 2012

Gestart door Spin!, 31-08-2006 17:58:16

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: Taranis op 22-11-2012 07:55:53

Wie zonder zonde is...

Citaat van: BBS op 21-11-2012 20:56:24
Ik oordeel misschien dan wel wat snel, maar met dergelijke snelheden op wegen die daar niet voor bestemd zijn kan er altijd iets gebeuren.

En dat kan ook met 30 km/h.

Klopt, alleen kun je met 30 veel op de situatie inspelen dan met 166
Maar goed, een ieder zijn mening. ;)
Maar blijkelijk had de betreffende persoon er weinig van geleerd de eerste want hij had net rijbewijs terug van de eerste keer. :eusa_wall:
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: Haenzel op 21-11-2012 23:54:22
Citaat van: Hans Duiven op 21-11-2012 23:04:00
Wetten worden opgelegd door bureaucraten en het is aan de burgers om ze te toetsen.

Hans

Wat een gelul, sorry hoor....Heb je gedronken?

Bureaucratie:
is een organisatiestructuur die gekenmerkt wordt door aan regels onderheven procedures, verdeling van verantwoordelijkheid, hiërarchie en onpersoonlijke relaties. Bureaucratisering is sterk verbonden met rationeel-legaal gezag en zorgt met centralisatie en juridisering voor een verdichting van de afhankelijkheidsbetrekkingen binnen een staatsverband.

Burgers accepteren een boete of strafmaat, of ze gaan er tegenin.
De boete of strafmaat wordt door de jaren heen aangepast aan de opinie van de burgers (althans in een fatsoenlijke democratie ) :
Maatschappelijke acceptatie of verwerping.

Zou dit niet zo zijn, dan hadden wij hier nog steeds de doodstraf. 

Hans (Geen borrel op)

Misha

Citaat van: MVeldhuis op 22-11-2012 00:42:05
Citaat van: BBS op 21-11-2012 18:24:20
Citaat van: ddh op 21-11-2012 17:42:41
net rijbewijs weer terug pakte mijn s,avonds op 60km met 166 ;) ja sorry was niet goed maar had beetje haast ;)

106 km/h te snel :o
Niet persoonlijk bedoelt hoor, en ik wil je echt niet aanvallen, maar iemand een dergelijke snelheids overtreding begaat op een 60KM weg is wat mij betreft zijn rijbewijs niet waard. Inleveren dat ding en niet weer terug geven.
Besef je wel wat er had kunnen gebeuren als er "iets" (kind/dier/postbezorger/krantenjongen) de weg over steekt?

Sorry hoor, maar het getuigd echt van bitter weinig verantwoordelijksheid op de weg. :eusa_snooty:

Nounou Bertjan, beetje te kort door de bocht niet?
Het is niet zo dat hij 236 rijd waar hij 130 mag, dat is inderdaad een heel stuk harder en dat heb je echt wel in de gaten.

Het gebeurt mij regelmatig (met de R helemaal) dat ik hier in de bebouwde kom zonder na te denken de 150 aan tik, zoiets gebeurt nu eenmaal snel en laten we wel wezen, ook bij 150 kan ik nog prima adequaat reageren op onverwachte situaties (immers maar 20 harder dan de wettelijke max snelheid in nl) dus ik vind niet dat je daardoor iemand zo mag veroordelen.
Ja hoor, dat mag best.
Het slaat namelijk echt nergens op. :D
En je moet bij voorkeur zoveel mogelijk nadenken als je rijdt -zeker in de bebouwde kom.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Miel850

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 20:18:09
Tenzij je de poster en z'n situatie persoonlijk kent, weet je niet hoe die 60 weg er uit ziet. Hier in de buurt zijn er ook 60 km/h-wegen waar je zonder al te veel moeite de 200 aan kunt tikken. Kaarsrechte wegen zonder afslagen. 160+ is dan wel aardig snel, maar zonder de situatie ter plekke te kennen vind ik dat je wat snel oordeelt ;)

Dit meen je toch zeker niet serieus?  :eusa_doh:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Miel850

Citaat van: MVeldhuis op 22-11-2012 00:42:05

Het gebeurt mij regelmatig (met de R helemaal) dat ik hier in de bebouwde kom zonder na te denken de 150 aan tik, zoiets gebeurt nu eenmaal snel en laten we wel wezen, ook bij 150 kan ik nog prima adequaat reageren op onverwachte situaties (immers maar 20 harder dan de wettelijke max snelheid in nl) dus ik vind niet dat je daardoor iemand zo mag veroordelen.

Onbegrijpelijk.

Jan_D.

Als je eens uitrekent hoeveel je remweg langer wordt bij een hogere snelheid, dan zou ik me nog eens achter de oren krabben.....

Bij "voertuigbeheersingscursussen" zoals bij Paul Maaskant maken ze je dat wel duidelijk; ze spreken dan over de "vermijdbare ongelukken" tengevolge van te hard rijden.

hendrik75

Ik ga niets verdedigen of veroordelen, maar er zíjn gewoon situaties waarbij je heel makkelijk een pietsie te hard gaat, zie foto hieronder op de rijksstraatweg te Wassenaar, einde snelweg via max. 70 terug naar max. 50 p/uur... Geen kruisend verkeer tot de verkeerslichten.

Miel850

150 aantikken binnen de bebouwde kom en met meer dan 100 boven de maximum toegestane snelheid is geen pietsie te hard. Dat is hersenloos rijgedrag.

blauweroffel

Citaat van: Miel850 op 22-11-2012 21:54:35
150 aantikken binnen de bebouwde kom en met meer dan 100 boven de maximum toegestane snelheid is geen pietsie te hard. Dat is hersenloos rijgedrag.

Ik reken een vuistregel voor de remweg:
50: 5 maal 5 = 25 meter remweg
100: 10 maal 10 = 100 meter remweg
150: 15 maal 15 = 225 meter remweg

Ga voor de lol eens 225 meter lopen: dan besef je pas hoe lang/ver  dat is.

150 in de bebouwde kom? Jij mag dan wel snel kunnen reageren maar 150 km /u = 150.000 meter in een uur = 150.000 : 3600 sec = bijna 42 meter per seconde!!!

reken ook op minimaal 1 seconde voordat je daadwerkelijk GAAT remmen en je hebt dan al  ruim 80 meter afgelegd, en dan duurt het nog 225 - 80 = 145 meter voor je stil staat!!!!!

do I need to say more?

BR

Hengeveld

Citaat van: mehn op 22-11-2012 17:24:48
Ik heb ook wel eens een medeforummer gelaserd met 96mph in een 60km/h zone  :eusa_whistle:

Tijdens een nachtrit toevallig? En km/u neem ik aan, want mph is wel factor 1,6.

Haenzel

Citaat van: Hans Duiven op 22-11-2012 20:46:22
Citaat van: Haenzel op 21-11-2012 23:54:22
Citaat van: Hans Duiven op 21-11-2012 23:04:00
Wetten worden opgelegd door bureaucraten en het is aan de burgers om ze te toetsen.

Hans

Wat een gelul, sorry hoor....Heb je gedronken?

Bureaucratie:
is een organisatiestructuur die gekenmerkt wordt door aan regels onderheven procedures, verdeling van verantwoordelijkheid, hiërarchie en onpersoonlijke relaties. Bureaucratisering is sterk verbonden met rationeel-legaal gezag en zorgt met centralisatie en juridisering voor een verdichting van de afhankelijkheidsbetrekkingen binnen een staatsverband.

Burgers accepteren een boete of strafmaat, of ze gaan er tegenin.
De boete of strafmaat wordt door de jaren heen aangepast aan de opinie van de burgers (althans in een fatsoenlijke democratie ) :
Maatschappelijke acceptatie of verwerping.

Zou dit niet zo zijn, dan hadden wij hier nog steeds de doodstraf. 

Hans (Geen borrel op)

Inderdaad, "maatschappelijke verwerping of acceptatie"

Laat 166 km/h waar je 60 km/h mag in mijn kringen nu net onder de 1e categorie vallen...... :eusa_naughty:
(Denk dat dit voor het gros van de normaal denkenden geldt.)
Degene die hier anders over denkt mag in ieder geval niet op mijn verjaardag komen  ;D

LQDI

Ongelooflijk. Gister een boete gehad vanwege het parkeren van mn auto met 2 wielen in het gras. 'Voertuig laten staan in park, of groenstrook'. €92,- Daar krijg je toch de pleuris van..

snix

Citaat van: LQDI op 23-11-2012 08:46:08
Ongelooflijk. Gister een boete gehad vanwege het parkeren van mn auto met 2 wielen in het gras. 'Voertuig laten staan in park, of groenstrook'. €92,- Daar krijg je toch de pleuris van..
Het is weer bijna december.... Vanaf januari mag je ze weer op de kop in een boom parkeren, niemand bekommerd zich er dan om. Je weet wel waarom.. ;)

Miel850

Het bonnenquotum is zó 2010. :eusa_whistle:

ddh

was op provinciale weg waar een paar 60 zone in zitten en waar geen zij wegen in zitten haalde alleen ff 2 auto.s met caravan in toen werdt ik gepakt op de piek.praat ook niet goed maar kan het niet terug draaien >:( 8maanden rijbewijs loos maar door een bezwaar schrift en omdat een blank verleden dat had ik hem met 4.7 week weer terug :eusa_dance: