Boetepot 2012

Gestart door Spin!, 31-08-2006 17:58:16

Vorige topic - Volgende topic

Remko

Kreeg een prent uit Duitsland met foto van mij achter het stuur :eusa_snooty:

Was met de vrachtwagen 29 te hard mocht daar 60 op de snelweg ik ging bergaf 92 :P

Taranis

Citaat van: BBS op 21-11-2012 18:24:20
Citaat van: ddh op 21-11-2012 17:42:41
net rijbewijs weer terug pakte mijn s,avonds op 60km met 166 ;) ja sorry was niet goed maar had beetje haast ;)

106 km/h te snel :o
Niet persoonlijk bedoelt hoor, en ik wil je echt niet aanvallen, maar iemand een dergelijke snelheids overtreding begaat op een 60KM weg is wat mij betreft zijn rijbewijs niet waard. Inleveren dat ding en niet weer terug geven.
Besef je wel wat er had kunnen gebeuren als er "iets" (kind/dier/postbezorger/krantenjongen) de weg over steekt?

Sorry hoor, maar het getuigd echt van bitter weinig verantwoordelijksheid op de weg. :eusa_snooty:

Tenzij je de poster en z'n situatie persoonlijk kent, weet je niet hoe die 60 weg er uit ziet. Hier in de buurt zijn er ook 60 km/h-wegen waar je zonder al te veel moeite de 200 aan kunt tikken. Kaarsrechte wegen zonder afslagen. 160+ is dan wel aardig snel, maar zonder de situatie ter plekke te kennen vind ik dat je wat snel oordeelt ;)

Hans Duiven

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 20:18:09
net rijbewijs weer terug pakte mijn s,avonds op 60km met 166 ;) ja sorry was niet goed maar had beetje haast ;)

Niet persoonlijk bedoelt hoor, en ik wil je echt niet aanvallen, maar iemand een dergelijke snelheids overtreding begaat op een 60KM weg is wat mij betreft zijn rijbewijs niet waard. Inleveren dat ding en niet weer terug geven.
Besef je wel wat er had kunnen gebeuren als er "iets" (kind/dier/postbezorger/krantenjongen) de weg over steekt?

Sorry hoor, maar het getuigd echt van bitter weinig verantwoordelijksheid op de weg. :eusa_snooty:

Tenzij je de poster en z'n situatie persoonlijk kent, weet je niet hoe die 60 weg er uit ziet. Hier in de buurt zijn er ook 60 km/h-wegen waar je zonder al te veel moeite de 200 aan kunt tikken. Kaarsrechte wegen zonder afslagen. 160+ is dan wel aardig snel, maar zonder de situatie ter plekke te kennen vind ik dat je wat snel oordeelt ;)

+ 1

grijzev70tdi

Hier lopen ook meerdere wegen waar je echt snoeihard kunt, maar waar 80 is toegestaan. Dus ook mee eens
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Kan wel en dan hoop ik ook dat je enkel jezelf dood rijdt (mocht er een ongeluk gebeuren).

Niets persoonlijks,  maar wetten zijn er niet voor niets. Want waar leg jij dan wel de "lat" wat is dan nog "verantwoord" en wat niet meer?
En hebben eventuele slachtoffers er iets aan?
"Maar ik let echt super goed op, echt waar" Leuke is, dat zeggen de mensen die geflitst zijn ook......

Doe wat je niet laten kunt, maar wees je bewust dat het verkeerd is en draag ook de (eventuele) consequentie!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

fpede

Ik ben nu zelf ook wel niet vies van wat harder rijden dan toegestaan is, maar 100 per uur te snel,waar je 60 mag,.. :eusa_snooty:  ,  de baan mag nog zo recht liggen, voetgangers & weggebruikers die in de buurt zijn, verwachten dat totaal niet,( om van die hopeloze gevallen, die geen snelheid kunnen inschatten) nog maar te spreken,...

Maar ik oordeel niet, want daarvoor heb ik te weinig info  ;)

BBS

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 20:18:09

Ergernisje van Marc O

En hoe had je dit met 166km/h willen oplossen dan?
Ik oordeel misschien dan wel wat snel, maar met dergelijke snelheden op wegen die daar niet voor bestemd zijn kan er altijd iets gebeuren.
De bestuurder hoeft niet altijd iets fout te doen, maar wordt wel geacht om een situatie op te kunnen lossen.
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 21-11-2012 20:36:37
Kan wel en dan hoop ik ook dat je enkel jezelf dood rijdt (mocht er een ongeluk gebeuren).

Niets persoonlijks,  maar wetten zijn er niet voor niets. Want waar leg jij dan wel de "lat" wat is dan nog "verantwoord" en wat niet meer?
En hebben eventuele slachtoffers er iets aan?
"Maar ik let echt super goed op, echt waar" Leuke is, dat zeggen de mensen die geflitst zijn ook......

Doe wat je niet laten kunt, maar wees je bewust dat het verkeerd is en draag ook de (eventuele) consequentie!

Wetten worden opgelegd door bureaucraten en het is aan de burgers om ze te toetsen.

Hans

Haenzel

Citaat van: Hans Duiven op 21-11-2012 23:04:00
Wetten worden opgelegd door bureaucraten en het is aan de burgers om ze te toetsen.

Hans

Wat een gelul, sorry hoor....Heb je gedronken?

MVeldhuis

Nounou Bertjan, beetje te kort door de bocht niet?
Het is niet zo dat hij 236 rijd waar hij 130 mag, dat is inderdaad een heel stuk harder en dat heb je echt wel in de gaten.

Het gebeurt mij regelmatig (met de R helemaal) dat ik hier in de bebouwde kom zonder na te denken de 150 aan tik, zoiets gebeurt nu eenmaal snel en laten we wel wezen, ook bij 150 kan ik nog prima adequaat reageren op onverwachte situaties (immers maar 20 harder dan de wettelijke max snelheid in nl) dus ik vind niet dat je daardoor iemand zo mag veroordelen.

snix

Citaat van: Haenzel op 21-11-2012 23:54:22

Hans

Haha jij wel zo te lezen want de meeste gevechten beginnen op het eind van de avond in de kroeg en eindigen erbuiten....

Zat voorbeelden te noemen. Twee die me nu met mn dronken kop naar boven drijven.... Kilometer heffing, langstudeerboete.

160 op een 60 weg is haalbaar, makkelijk. 130 op een 120 weg ook. Daarop zijn de wetten maar aangepast

haasje

Hans

Als je dus een hekel aan iemand heb schiet je hem overhoop en de spullen die je nodig hebt neem je ook altijd zo mee uit de winkel zonder ze af te rekenen, regels en wetten zijn er immer om je niet aan te houden?

Taranis

Citaat van: NinaPaul op 21-11-2012 20:36:37
Niets persoonlijks,  maar wetten zijn er niet voor niets.

Wie zonder zonde is...

Citaat van: BBS op 21-11-2012 20:56:24
Ik oordeel misschien dan wel wat snel, maar met dergelijke snelheden op wegen die daar niet voor bestemd zijn kan er altijd iets gebeuren.

En dat kan ook met 30 km/h.

Citaat van: Haenzel op 21-11-2012 23:54:22

Hans

Wat een zinvolle bijdrage :eusa_dance:

Wetten worden opgelegd gebaseerd op de meest voorkomende verkeerssituaties, maar je bent er altijd nog zelf bij om te bedenken wat verantwoord is en wat niet.

Reitse

Tsja, wat is verantwoord... Vraag me altijd af of de mens in zijn algemeenheid wel in staat is om in te schatten of iets verantwoord is. Iets met hormonen, zelfoverschatting enzo... :)

Gezien het aantal mensen wat zich jaarlijks doodrijdt valt het nog wel wat mee met het inschattingsvermogen ;)

mehn

Ik heb ook wel eens een medeforummer gelaserd met 96mph in een 60km/h zone  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: