Boetepot 2012

Gestart door Spin!, 31-08-2006 17:58:16

Vorige topic - Volgende topic

michiel

Citaat van: Volvodrivert op 05-01-2012 20:07:52
Citaat van: joebar op 05-01-2012 13:24:02
Citaat van: Volvodrivert op 05-01-2012 13:00:26
Citaat van: michiel op 05-01-2012 12:50:06
Ik heb dit jaar nog helemaal niets!  :eusa_dance:  :eusa_whistle:

Ondertussen blijf ik wel hopen dat het innen van boetes uit andere Europese landen slecht blijft werken want als ik ga bedenken wat ik tijdens de afgelopen zomervakantie in Frankrijk, Italie, Zwitserland en Duitsland heb verzameld.........
Ik schrik nog elke keer als er een koerier met een doos bij ons voor de deur staat. En ja, ik weet het, Zwitserland en Duitsland schijnen wat dat betreft redelijk met het CJIB samen te werken maar dat zal dan nog wel meevallen. Het is ondertussen bijna een half jaar geleden dus ik heb goede hoop......... :eusa_pray:

wij kregen vorig jaar 1tje naar 8 maanden (!!!) vanuit italië .... 25 te hard

Had er 3 vanuit italie, maar heb sowieso bezwaar aangetekend, want 8 maanden verliest hier zijn corrigerend werking , maar italie heeft ook geen overeenkomst met NL, dus die 540 euri ga ik nimmer nooit betalen

het plan is om ooit weer eens die kant op te gaan..., toch wel lullig als er dan nog 1tje openstaat als je gepakt word bij de grens :P

Ach, die grenscontroles zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Bovendien, als je je daar zorgen over maakt koop je toch gewoon een andere Volvo. Of  je ruilt tijdelijk met een ander forumlid....... ;D
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 05-01-2012 20:16:19
Citaat van: Douwe op 05-01-2012 19:36:49
Citaat van: Douwe op 04-12-2011 20:14:53
Vandaag op de N355 met 111 km/h door een controle gereden na correctie zou ik op 37 km/h te snel uitkomen.
Het betreft een autoweg (buiten de bebouwde kom) waar bij verkeerslichten een beperking geldt tot 70 km/h.
Op de diverse sites gaan de "naheffingen voor genoten rijgenot" maar tot 30 km/h, en bij 30 km/h te snel op een autoweg kom ik op 293 euro.

Weet iemand wat ik verwachten kan voor sanctiebedrag, als deze door de rechter wordt vastgesteld?
Ik heb de laatste 5 jaar geen noemenswaardige overtredingen begaan.

De "transactie" is binnen , volgens CJIB kom ik na correctie uit op 110 km/h  40 km te snel. Transactie bedrag is 390 euro :eusa_wall:.
Volgens mijn TomTom reed ik 111 km/h , dus zou ik na correctie op 37 km te snel zitten(scheelt een trap).
Heeft er iemand tips voor mij,om dit aan te vechten.Het lijkt mij namelijk dat men bij TomTom niet een lagere snelheid aangeeft dan dat je rijdt.
Ik denk dat je weinig kans maakt, de TomTom is niet geijkt en de radar apparatuur wel.
Wat je wel kan proberen is om het ijkrapport van die radar/flitskast opvragen, als blijkt dat het apparaat op dat moment niet geijkt was vervalt de bekeuring.

Groet,
The Demon.

eventjes contact op te nemen met de verbaliserende politiedienst alvorens verder na te denken over betwisting.

De vermelding van een verkeerde geldigheidsdatum van het radartoestel kan rechtgezet worden door middel van een navolgend proces-verbaal en is geen grond tot nietigheid.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Walter

Citaat van: CasB op 05-01-2012 14:31:11
Citaat van: Walter op 05-01-2012 13:18:27
Citaat van: CasB op 05-01-2012 09:14:08
Boete van 25 euro binnengekregen, 128 waar je 120 mag (124 gecorrigeerd). De A12 bij Woerden. En dat op 2e kerstdag. :P

ohjee.... welke kant ging je op?

Was de trajectcontrole tussen Utrecht en Woerden. Ik weet dat die daar is, alleen had ik het pas door toen ik bij de laatste poort was. :P

daar staat ie ook bijna altijd op de cruisecontrol. Maar nu ik erover denk hebben we daar dik in de file gestaan, bij het benzinestation en broodje gegeten en vervolgens bij Woerden daarom er ook af gegaan en binnendoor verder gecrosst.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

LvD

Die trajectcontroles zijn tricky stukjes. In ieder geval die op de A12 bij utrecht en voor Woerden zijn 'slimmer' dan je denkt. Ik heb eens bij de trajectcontrole op de A12 op de binnenring van Utrecht een boete gehad: reed netjes 100, maar was wel met een aanhanger. Kreeg ik dus een boete omdat ik (toen nog) maar 80 km/u mocht. Die trajectcontroles kunnen dus ook checken wat voor soort voertuig/combinatie voorbij komt. En bij Woerden stond een keer 90 km/u op de matrixborden, terwijl er nauwelijks verkeer was en geen werkzaamheden, dus ik reed er met 100 door: boete voor 10 km/u te hard. Ze kunnen ze dus ook aanpassen aan de matrixborden. Je kunt overigens gemiddeld 7 km/u te hard rijden voor je een boete gaat krijgen. M'n TomTom gaat dan irritant piepen, dus ik heb de waarschuwingstoon in mn tomtom van een mobiele flitser maar anders gemaakt dan die van een vaste flitser, want ik reageerde al niet meer als-ie ging piepen:-) Die TomTom live services werkt wel goed; heb 1 keer een flitser gezien die de TomTom niet had vermeld, verder had TomTom ze netjes in de smiezen. Ik heb m'n TomTom dan ook eigenlijk altijd aanstaan, zodat ik altijd weet of er files of flitsers op m'n route zijn.

gerardgrobben

Citaat van: michiel op 05-01-2012 12:50:06
Ik heb dit jaar nog helemaal niets!  :eusa_dance:  :eusa_whistle:

Ondertussen blijf ik wel hopen dat het innen van boetes uit andere Europese landen slecht blijft werken want als ik ga bedenken wat ik tijdens de afgelopen zomervakantie in Frankrijk, Italie, Zwitserland en Duitsland heb verzameld.........
Ik schrik nog elke keer als er een koerier met een doos bij ons voor de deur staat. En ja, ik weet het, Zwitserland en Duitsland schijnen wat dat betreft redelijk met het CJIB samen te werken maar dat zal dan nog wel meevallen. Het is ondertussen bijna een half jaar geleden dus ik heb goede hoop......... :eusa_pray:

heb vorige week de eerste van 2011 binnen gekregen.... uit Belgie, 25 juni... geduld is een schone zaak..
tuba or not tuba, that's the question

KIM

Citaat van: LvD op 06-01-2012 07:58:56
Die trajectcontroles kunnen dus ook checken wat voor soort voertuig/combinatie voorbij komt.

Ook mobiele controles zijn prima in staat waar te nemen of het gaat om een enkel voertuig of een voertuigcombinatie.

widebody

Citaat van: KIM op 06-01-2012 08:25:28
Citaat van: LvD op 06-01-2012 07:58:56
Die trajectcontroles kunnen dus ook checken wat voor soort voertuig/combinatie voorbij komt.

Ook mobiele controles zijn prima in staat waar te nemen of het gaat om een enkel voertuig of een voertuigcombinatie.
de controleapp. Kunnen meten, 6m word gezien als auto met aanh.wagen of vrachtwagen. Deze kunnen dan ook op 2 snelheden ingesteld worden. Helaas.

Taranis

153 km/h op de A58 waar 130 is toegestaan kost 107 euro ::) (10 december j.l., 17 december was ie binnen)

Komen bekeuringen uit Oostenrijk aan in NL? Beetje geflitst daar en het zou tamelijk vervelend zijn als ze die opsturen naar Nederland :eusa_whistle:

The Demon

Ik heb er vandaag waarschijnlijk ook weer 1 met de Tubbie-Mobiel  :(

In Garderen, ik reed 55/56 km/h op de tachograaf (geijkt) en de flits paal links van de weg ging af, FLITSSSSS op het moment dat ik naar de paal kijk en dien tengevolge een moment niets kon zien (handig zo vlak voor een rotonde/kruising)

Vanaf 4 km/h teveel wordt er bekeurd, dus nu maar hopen dat de paal 55 km/h gemeten heeft  :eusa_pray:

Groet,
The Demon.

Douwe

Citaat van: Taranis op 06-01-2012 18:45:34
153 km/h op de A58 waar 130 is toegestaan kost 107 euro ::) (10 december j.l., 17 december was ie binnen)

Komen bekeuringen uit Oostenrijk aan in NL? Beetje geflitst daar en het zou tamelijk vervelend zijn als ze die opsturen naar Nederland :eusa_whistle:

Volgens mij worden de bekeuringen van Oostenrijk niet doorgestuurd naar Nederland.Wel worden daar de bekeuringen genoteerd, en kan bij een volgend bezoek de bon worden gevordert.
Ik heb daar nog een parkeerboete openstaan van destijds 350 schilling 8).
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Taranis

Citaat van: Douwe op 06-01-2012 20:29:23
Volgens mij worden de bekeuringen van Oostenrijk niet doorgestuurd naar Nederland.Wel worden daar de bekeuringen genoteerd, en kan bij een volgend bezoek de bon worden gevordert.

Dat is een hele geruststelling, tnx ;D

MVeldhuis

Citaat van: Douwe op 06-01-2012 20:29:23

Ze worden wel doorgestuurd maar als je ze dan negeerd dan geven ze het op is mijn ervaring.

Chris

Zo, dat was snel.. laten ze geen gras over groeien. Zonde, maarja... bij 150 rijden die Volvo's wel erg lekker ja :eusa_think:.

UserID6342

Bekeuring van de A50 is binnen :( 152 waar 120 km/h was toegestaan is dus 236 euro...

rpakuypers

Gisteren 106 euro aan mijn broek. Ik heb op 21 december voorgoed de interim-gasbak op slot gezet en ben gaan rijden in de 850 met de gedachte "hij was geschorst en de apk verlopen en nu kan ik hem binnen 2 weken laten keuren als het gas erin zit" en door alle scheidingsperikelen ook verder niet meer bij stil gestaan. Helaas want op 23 december hebben ze me zien rijden buiten Wolvega zonder APK ...............  :eusa_naughty: Daar gaat mijn eerste week besparing  :eusa_wall:

Groet,
Roger