Boetepot 2012

Gestart door Spin!, 31-08-2006 17:58:16

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: CarolineB op 02-02-2012 15:18:55
Bij andere flatblok verderop zijn bij die muurtjes wel lijnen getrokken omdat daar ook parkeerproblemen waren. Net geteld: 50 parkeerplaatsen voor zo'n 100 woningen hier in de 3 flats die hier moeten parkeren. Aantal garages ongeveer 50. Kom je alsnog tekort omdat oudbewoners die hun garage houden als opslag en sommige huidige bewoners hebben er gewoon meerdere en zetten er vervolgens hun auto niet in, maar er ook niet voor. Ja, zo krijg je wel een parkeerprobleem. Ook bewoners van huizen aan overkant van de weg zetten hun auto op onze parkeerplaatsen.
Wij zetten normaal 1 in de garage en 1 ervoor. Nu echter niet omdat Ernest tussen 3 en 5u naar zijn werk gaat en geen zin heeft om eventueel te moeten krabben dus staat zijn auto in de garage ipv die van mij. Maar nu kan ik hem er ook niet voor zetten. Dus een parkeerplek besparen voor een ander levert mij voortaan een bon op >:(

Dus je weet de oorzaak van het parkeerprobleem en zelf doe je er ook aan mee?

Gr ???

CarolineB

Citaat van: thuur op 11-02-2012 15:08:09
Citaat van: CarolineB op 02-02-2012 15:18:55
Bij andere flatblok verderop zijn bij die muurtjes wel lijnen getrokken omdat daar ook parkeerproblemen waren. Net geteld: 50 parkeerplaatsen voor zo'n 100 woningen hier in de 3 flats die hier moeten parkeren. Aantal garages ongeveer 50. Kom je alsnog tekort omdat oudbewoners die hun garage houden als opslag en sommige huidige bewoners hebben er gewoon meerdere en zetten er vervolgens hun auto niet in, maar er ook niet voor. Ja, zo krijg je wel een parkeerprobleem. Ook bewoners van huizen aan overkant van de weg zetten hun auto op onze parkeerplaatsen.
Wij zetten normaal 1 in de garage en 1 ervoor. Nu echter niet omdat Ernest tussen 3 en 5u naar zijn werk gaat en geen zin heeft om eventueel te moeten krabben dus staat zijn auto in de garage ipv die van mij. Maar nu kan ik hem er ook niet voor zetten. Dus een parkeerplek besparen voor een ander levert mij voortaan een bon op >:(
Dus je weet de oorzaak van het parkeerprobleem en zelf doe je er ook aan mee?

Gr ???
Ook voor je eigen (huur)garage staan levert een bon op.  Dus ja, ik pik nu ook minimaal 1 parkeerplaats in, soms zelfs 2. Ga niet een paar keer per dag de auto de garage uit en in doen. Ben gek, maar zo gek nou ook weer niet.

Groet :D

Vulk

Kan je geen bordje aan uw poort hangen met de nummerplaat op van beide auto's?

NinaPaul

Artikel 24. RVV

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
...
b. voor een inrit of een uitrit;
...

Het ophangen van een kentekenplaat is leuk, maar verandert niets.
In sommige gemeentes zal men dit kunnen gedogen, echter blijft het strafbaar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

HESSIE

mijn boetepot in 2011 was 104 euro totaal op zon 20000km,2 boetes.

joebar

Citaat van: NinaPaul op 12-02-2012 10:00:35
Artikel 24. RVV

...
...

Wat niet verboden is , is toegestaan.....

Er staat VOOR in inrit of uitrit  niet OP

NinaPaul

Citaat van: joebar op 19-02-2012 22:01:32
Citaat van: NinaPaul op 12-02-2012 10:00:35
Artikel 24. RVV

...
...

Wat niet verboden is , is toegestaan.....

Er staat VOOR in inrit of uitrit  niet OP

Onzin, het expliciet vermelden van alle strafbare handelingen is niet mogelijk (voorbeeld: Nintendo DS met het spelletje NBA spelen achter het stuur, is natuurlijk strafbaar! maar staat echt niet als zodanig vermeld)

Wat is een uitrit, 13 januari 1981 uitspraak hoge raad
Citeer"In de regel zal een uitmonding zoals in deze zaak (op dit kruispunt is het trottoir van de V-straat doorgetrokken, de uitmonding van de A-straat is verhoogd en de scheiding tussen het trottoir en de rijbaan van de V-straat is uitgevoerd met opritbanden) reeds door zijn constructie voor iedere verkeersdeelnemer ter plaatse, van welke kant hij ook nadert, kenbaar zijn als uitrit."

Wanneer er dus aan de voorwaarde uitrit voldaan wordt, is het blokkeren ervan strafbaar, ook wanneer het een/je eigen uitrit betreft.

Wanneer jouw "op" verwijst naar het daadwerkelijk parkeren op eigen terrein, is dit wettelijk gezien GEEN uitrit meer en gaat de stelling "Op een uitrit parkeren is niet strafbaar" niet op.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

850estatetdi

vanmorgen aangehouden nu wachten op brief van de rechtbank (49km te hard)
op de snelweg tussen oldenzaal en hengelo

GeertG

Afgelopen zaterdag brief uit Belgie  :police:
Ik zou op 18 september 2011 iets te hard hebben gereden op de E314 ter hoogte van Heusden-Zolder (wat goed zou kunnen aangezien we toen terugreden van een weekend Zeeland).
Wat doet 134 na correctie tegenwoordig in Belgie voor een buitenlander  :eusa_think:

Wel verbaasd dat dit na 5 maanden pas hier terecht komt.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Chris

Citaat van: GeertG op 20-02-2012 13:55:27
Afgelopen zaterdag brief uit Belgie  :police:
Ik zou op 18 september 2011 iets te hard hebben gereden op de E314 ter hoogte van Heusden-Zolder (wat goed zou kunnen aangezien we toen terugreden van een weekend Zeeland).
Wat doet 134 na correctie tegenwoordig in Belgie voor een buitenlander  :eusa_think:

http://www.wegcode.be/boeteberekening

Kan je het exact berekenen, ook als buitenlander.

maruska

Citaat van: 850estatetdi op 20-02-2012 13:20:19
AUW !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

GeertG

Citaat van: Chris op 20-02-2012 13:58:52
Citaat van: GeertG op 20-02-2012 13:55:27
Afgelopen zaterdag brief uit Belgie  :police:
Wat doet 134 na correctie tegenwoordig in Belgie voor een buitenlander  :eusa_think:

http://www.wegcode.be/boeteberekening

Kan je het exact berekenen, ook als buitenlander.

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge  is 134.42

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
70€

Minnelijke schikking
Niet van toepassing

Rechtbank
60-3000€
De mogelijkheid bestaat dat u gedagvaard wordt.

Euh  ::)
Ik kom er met €70 vanaf wanneer ik snel alles invul?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

850estatetdi

Citaat van: maruska op 20-02-2012 14:01:07
AUW !

heb al erg lang geen boete meer gehad tis alleen zo jammer dat het via de rechtbank gaat

Hans Duiven

Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

850estatetdi

Citaat van: Hans Duiven op 20-02-2012 14:17:57

Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

ben de afgelopen 5 jaar al 2 keer wkijt geweest.
1 keer 4 maanden en 1 keer 8 maanden door net 50 km te hard te rijden had dit keer geluk van 1km