ABS-lampje + foutcodes

Gestart door FGG, 03-09-2006 18:50:09

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Citaat van: thuur op 28-09-2006 11:31:36
Gebruikte controller zal uiteindelijk altijd hetzelfde gedrag vertonen. Jouw type controller is niet het beste ooit geleverd door Volvo :-[

Oplossing: Open maken en opnieuw solderen, kun je er weer minstens 10 jaar tegen. Eitje 8)
Gr ;)

Tja, inderdaad, dat risico heb je met gebruikte controller.
Gaf mij destijds meer tijd t.a.v. APK, en auto was te gebruiken, kon ik evt. controller solderen.

Maar waren niet de controllers vanaf '96 echt slecht? Op marktplaat adverteer(de) iemand met hersoldeerservice, maar toen ik contact zocht was het verhaal: vanaf 1996. Of was dat 95?

Als ik het zo hoor, steeds andere codes en soms direct en soms na 10 lampje: lijkt mij ook controller zelf. Handige soldeerder zoeken  :)

Claxon: hou jij daar ook al zo van  ;D

heb je airbags (SRS)?  Zo nee, dan ff zelf de hoes van het centrum van het stuur aftrekken (rubber achtig), check of de massa draad (hangt daar ergens) nog vast zit en contacten goed zijn.
Dat is een simpele check om zelf te doen.

Met airbags: demontage luistert erg nauw, accu los e.d. om afgaan airback te voorkomen. Ff zoeken eerst op het forum, anders apart onderwerp starten.

thuur

Citaat van: HJ850 op 28-09-2006 18:49:40

Maar waren niet de controllers vanaf '96 echt slecht? Op marktplaat adverteer(de) iemand met hersoldeerservice, maar toen ik contact zocht was het verhaal: vanaf 1996. Of was dat 95?

Nee. Vanaf MY95 zijn de controllers met zwart plastieken behuizing gebruikt. Deze gaan zonder uitzondering ooit kapot. Wanneer is niet te zeggen, sommige pas na 3 ton, sommige na 6 jaar, sommige na 1,5 ton, sommige na 11 jaar.

Citeer
Met airbags: demontage luistert erg nauw, accu los e.d. om afgaan airback te voorkomen. Ff zoeken eerst op het forum, anders apart onderwerp starten.

Het is altijd beter om in een bestaand topic te posten dan een nieuw te starten ;)

Gr 8)

Rita

Citaat van: HJ850 op 28-09-2006 18:49:40
Citaat van: thuur op 28-09-2006 11:31:36
Gebruikte controller zal uiteindelijk altijd hetzelfde gedrag vertonen. Jouw type controller is niet het beste ooit geleverd door Volvo :-[

Oplossing: Open maken en opnieuw solderen, kun je er weer minstens 10 jaar tegen. Eitje 8)
Gr ;)

Tja, inderdaad, dat risico heb je met gebruikte controller.
Gaf mij destijds meer tijd t.a.v. APK, en auto was te gebruiken, kon ik evt. controller solderen.

Als ik het zo hoor, steeds andere codes en soms direct en soms na 10 lampje: lijkt mij ook controller zelf. Handige soldeerder zoeken  :)

Claxon: hou jij daar ook al zo van  ;D

heb je airbags (SRS)?  Zo nee, dan ff zelf de hoes van het centrum van het stuur aftrekken (rubber achtig), check of de massa draad (hangt daar ergens) nog vast zit en contacten goed zijn.
Dat is een simpele check om zelf te doen.

Ja, een handige soldeerder zou fijn zijn.... :eusa_pray: mijn lieve broer heeft dit al aangeboden maar die lieve schat weet niet waar die controller zit.... een monteur van de Volvo garage gevraagd maar die kreeg een hartverzakking bij het idee alleen al :eusa_boohoo:   aaaaaaaaaaaaaaahhhhh, en ja ik toeter echt wel wat af, als ik links gesneden wordt, rechts ingehaald, als mensen naar achteren rollen bij het stoplicht, fietsers zich voor mijn auto gooien enz enz enz.... nu sein ik maar, dus zullen mijn lampen het binnenkort wel begeven... zucht :eusa_eh:

HJ850

Volvo monteur hartverzakking?  :eusa_doh:  Zowel oorzaak als remedie zijn goed bekend. Zeker nog niet zo lang volvo monteur, denk ik dan. En dat "nieuwe controler er in zetten a 3-400 euro" (of was het 500?) is natuurlijk geen fijne oplossing waar een klant blij van wordt.

Even ter aanmoediging: Net op de 850 Club sleuteldag zijn er wat ik begreep ook weer 2 of 3 abs/tracs controllers doorgesoldeerd door ervaren club/forum leden. En die mensen reden zonder kerstverlichting op het dashbord naar huis.

Maar was die monteur nu wel zo aardig om hem aan te wijzen?? :eusa_drool:  Ik dacht dat ie bij MY >=95 niet op precies dezelfde plek zit als bij  mijn 850. En dat het vooral de soldeerpunten van de stekker zijn die even opnieuw wram moeten worden met wat verse soldeer. Ervaringsdeskundigen?

[edit]
zie deze foto's op MP, dat is het kastje wat je even zoeken, stekker er af los moet schroeven. Is dus prima zelf te doen. Laten doen kan dus ook, maar kost 3 tanken benzine zeg maar   ;D.

Rita

bedankt.... de monteur van Volvo werkt daar al meer dan 45 jaar volgens mij maar is niet zo in to electronica..... hij verwees me naar een bedrijf in Almelo die ze repareert (waarschijnlijk dus soldeert  ???) zucht...  mocht iemand hier op dit forum me willen helpen, uiteraard tegen betaling dan houd ik me van harte aanbevolen :eusa_pray:   morgen maar weer even bellen links en rechts anders is welicht die optie op Marktplaats iets,in ieder geval dank voor het meedenken, greetz

Ludo

nou je hebt al een lieve broer die het voor je wil doen, geef hem eens een dikke kus...  :evil:

dit is alvast de controller, die plaats waar je die vind zal je vast wel herkennen als je de motorkap opendoet:

thuur

Citaat van: Ludo op 01-10-2006 22:14:59
nou je hebt al een lieve broer die het voor je wil doen, geef hem eens een dikke kus... :evil:

dit is alvast de controller, die plaats waar je die vind zal je vast wel herkennen als je de motorkap opendoet:

Augustus '95... Kan zijn dat er net de nieuwe inzit...

Gr :-\

visse700

Citaat van: HJ850 op 01-10-2006 18:11:17
Volvo monteur hartverzakking?  :eusa_doh:  Zowel oorzaak als remedie zijn goed bekend. Zeker nog niet zo lang volvo monteur, denk ik dan. En dat "nieuwe controler er in zetten a 3-400 euro" (of was het 500?) is natuurlijk geen fijne oplossing waar een klant blij van wordt.

Even ter aanmoediging: Net op de 850 Club sleuteldag zijn er wat ik begreep ook weer 2 of 3 abs/tracs controllers doorgesoldeerd door ervaren club/forum leden. En die mensen reden zonder kerstverlichting op het dashbord naar huis.

Maar was die monteur nu wel zo aardig om hem aan te wijzen?? :eusa_drool:  Ik dacht dat ie bij MY >=95 niet op precies dezelfde plek zit als bij  mijn 850. En dat het vooral de soldeerpunten van de stekker zijn die even opnieuw wram moeten worden met wat verse soldeer. Ervaringsdeskundigen?

[edit]
zie deze foto's op MP, dat is het kastje wat je even zoeken, stekker er af los moet schroeven. Is dus prima zelf te doen. Laten doen kan dus ook, maar kost 3 tanken benzine zeg maar   ;D.

Is prima zelf te doen staat er, maar die man op marktplaats raadt het je ten strengste af. Wat is hier nu van waar? Want ja, IK zit ook met dit vervelende probleem... ???

visse700

oh ja ik heb een t5 uit 96. Of zit de controller daar weer ergens anders????

mehn

Citaat van: visse700 op 10-10-2006 17:02:21
maar die man op marktplaats raadt het je ten strengste af.

Ja wat zou jij doen als je daar via marktplaats een mega inkomen aan verdient?

Wie geloof je nu? Een "vage" vent op marktplaats of 56 ervaringsdeskundigen op dit forum?  ;)

edit: smiley toegevoegd

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

visse700

Citaat van: mehn op 10-10-2006 17:14:17
Citaat van: visse700 op 10-10-2006 17:02:21
maar die man op marktplaats raadt het je ten strengste af.

Ja wat zou jij doen als je daar via marktplaats een mega inkomen aan verdient?

Wie geloof je nu? Een "vage" vent op marktplaats of 56 ervaringsdeskundigen op dit forum?

het was niet zo bedoeld hoor. zo'n man op marktplaats probeert je dan op een of andere manier bang te praten.

HJ850

Ach, als je het eng vindt, ook al kan je solderen: laten doen.
Zou ik ook hebben gedaan destijds.

Nu ik er meer over gelezen heb niet meer en ik heb mijn oude controller nog liggen, dus mocht de gebruikte die ik er nu in heb het ook begeven, dan gaat resoluut de soldeerboud aan!

Hajo

thuur

Citaat van: thuur op 01-10-2006 22:33:01
Citaat van: Ludo op 01-10-2006 22:14:59
nou je hebt al een lieve broer die het voor je wil doen, geef hem eens een dikke kus... :evil:

Augustus '95... Kan zijn dat er net de nieuwe inzit...

Gr :-\

En inderdaad zit de nieuwe erin 8)

Nog langs de garage geweest Rita?

Gr ;D

Ludo

heb je de soldeerbout uit de kast gehaald thuur?.  :D

thuur

Citaat van: Ludo op 14-10-2006 23:29:22
heb je de soldeerbout uit de kast gehaald thuur?. :D

Yep. Rita kan er weer 10 jaar tegen ;)

Was nog gezellig ook en de chocolaatjes zijn heerlijk 8)

Gr :)