Stilstaan stoplicht automaat

Gestart door mehn, 02-09-2006 11:13:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 02-09-2006 01:43:47
Aan het feit dat na 2500 kilometer mijn nieuwe remschijven voor zo krom zijn als een hoepel. :'(...dit word ik echt zat! :-X

Altijd de voet op de rem bij een verkeerslicht?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

OMD

Citaat van: mehn op 02-09-2006 11:13:45
Citaat van: ieV70 (Ivo) op 02-09-2006 01:43:47
Aan het feit dat na 2500 kilometer mijn nieuwe remschijven voor zo krom zijn als een hoepel. :'(...dit word ik echt zat! :-X

Altijd de voet op de rem bij een verkeerslicht?

dus als je automaat hebt ben je eigenlijk de sjaak?
Want het is slecht voor de visco koppeling om steeds uit zn D te halen.


Laserblue

Ik rol altijd een 30 cm door om de 10 sec ofzo.

wel genoeg afstand houden dan ;)

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: OMD op 02-09-2006 11:28:06
Citaat van: mehn op 02-09-2006 11:13:45
Altijd de voet op de rem bij een verkeerslicht?
dus als je automaat hebt ben je eigenlijk de sjaak?

Neehoor, alleen niet doen als je remmen héét zijn. Voor de rest doe ik altijd wat Laserblue ook doet ;)
Als mijn remmen goed warm zijn dan zet ik m voor het verkeerslicht in P.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

OMD


why-not

is er trouwens een eenvoudige manier om te controleren of je schijven recht of krom) zijn?, want bij mij trilt m´n stuur ook af en toe als ik rem.

FelixB

Citaat van: why-not op 02-09-2006 13:34:41
is er trouwens een eenvoudige manier om te controleren of je schijven recht of krom) zijn?, want bij mij trilt m´n stuur ook af en toe als ik rem.

Bij mij had ik 2x last van een klemmende/roestende remzuiger, dit veroorzaakt ook trillingen bij het remmen  :(
855R & C70 T5 cabrio automaat

ief

Het betreft hier dus immitatieschijven en over het algemeen houd ik de voet niet op de rem. Heb destijds uitgebreid proefgereden met de oude schijven(bijna op) en daar was er dus niks aan de hand. Maar eelijk gezegd denk ik dat het geen kwaad kan om een upgrade toe te passen op de remmen, want het blijft een zwak punt.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Frans Harkema

#8
Citaat van: ieV70 (Ivo) op 02-09-2006 01:43:47
Aan het feit dat na 2500 kilometer mijn nieuwe remschijven voor zo krom zijn als een hoepel. :'(...dit word ik echt zat! :-X

Fijn hè, automaat.                    ;D


Zonder gekheid, zoals je zelf al aangeeft is een upgrade qua remmen geen luxe. Zelf vind ik de remcapaciteit van de Volvo's ook niet om over naar huis te schrijven en heb betere schijven en blokken genomen. Tevens heb ik staal omvlochten remleidingen laten monteren en de remvloeistof eens laten verversen. Een wereld van verschil!

)()()sT

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 02-09-2006 13:40:54

Het betreft hier dus immitatieschijven en over het algemeen houd ik de voet niet op de rem.



Balen Ivo,  :-\
Met de zilvere ook gehad, imitatieschijven eronder en hoppa, na een x-duizend km de schijven krom..
Voor het huis-tuin-en-keuken gebruik door mijn ouders heb ik nu de originele schijven van Volvo eronder... prima zo

Bas850

Citaat van: mehn op 02-09-2006 11:34:55
Citaat van: OMD op 02-09-2006 11:28:06
Citaat van: mehn op 02-09-2006 11:13:45
Altijd de voet op de rem bij een verkeerslicht?
dus als je automaat hebt ben je eigenlijk de sjaak?

Neehoor, alleen niet doen als je remmen héét zijn. Voor de rest doe ik altijd wat Laserblue ook doet ;)
Als mijn remmen goed warm zijn dan zet ik m voor het verkeerslicht in P.
Ik heb hier ook weleens gelezen, volgens mij door Scub@, dat hij de handrem aantrok bij een stoplicht. Zo blijft je olie ook gekoeld begreep ik.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

why-not

is het slecht dan om de handel in `N` te zetten als je langere tijd voor het stoplicht staat?

Eugene

Citaat van: why-not op 04-09-2006 10:02:17
is het slecht dan om de handel in `N` te zetten als je langere tijd voor het stoplicht staat?

Why-Not ;)


Ik zou niet weten waarom dat slecht is. Dat zou het in de vrij zetten van een handbak ook slecht zijn ::)

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: Eugene op 04-09-2006 10:20:47
Citaat van: why-not op 04-09-2006 10:02:17
is het slecht dan om de handel in `N` te zetten als je langere tijd voor het stoplicht staat?
Why-Not ;)
Ik zou niet weten waarom dat slecht is. Dat zou het in de vrij zetten van een handbak ook slecht zijn ::)

Dat is iets heel anders. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die niet gekoeld wordt als de bak in de N of P staat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: mehn op 04-09-2006 10:25:14
Citaat van: Eugene op 04-09-2006 10:20:47
Citaat van: why-not op 04-09-2006 10:02:17
is het slecht dan om de handel in `N` te zetten als je langere tijd voor het stoplicht staat?
Why-Not ;)
Ik zou niet weten waarom dat slecht is. Dat zou het in de vrij zetten van een handbak ook slecht zijn ::)

Dat is iets heel anders. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die niet gekoeld wordt als de bak in de N of P staat.

Dus als ik het goed begrijp wordt de koppeling dan te heet. Is dit dan altijd het geval of alleen als het warm is, of er hard is gereden met de auto?

If it's not blown, it sucks...