km teller unit 850

Gestart door Deerhunter, 07-09-2006 16:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deerhunter

Weet iemand of de complete km teller unit van een volvo 850 uit 1992 past in een 850 uit 1995. Daarnaast is het mogelijk om de km stand van de vervangende unit te wijzigen in de juiste stand. Mijn Km teller en dagteller werken nl. niet meer en kan aan een tweede hands klok komen.

Ludo

als de vervangende klok hetzelfde is normaal wel.
maar een VDO kun je niet wisselen met een Yazaki.

Deerhunter

Ludo bedankt. Wat is het verschil (uiterlijk) tussen VDO en Yazaki? En kun je de km stand wijzigen naar de stand van de oude klok?
Ik begrijp dat de unit van 1992 tov bwjr 1995 niet is gewijzigd

Ludo

#3
het verschil is duidelijk herkenbaar aan de dagteller en km teller aanduiding.
zo is de bovenste afbeelding een VDO. (in dit geval van een turbo maar dat maakt verder niet uit)
de onderste afbeelding is de YAZAKI.
zoals je kan zien zit de dag en km teller bij de VDO allebei onder de snelheidsnaald (dit is 1 blokje/geheel).
bij de YAZAKI zit de dagteller onder de sneheidsnaald en de km teller erboven. (zijn volgens mij 2 aparte blokjes) (?)
de dag en km tellers zijn onderling dus niet uitwisselbaar maar wel als je een zelfde klokkenhuis hebt.
in de VDO is dit dus 1 apart blokje dat je eruit kan nemen en overplaatsen in een ander VDO klokkenhuis.
bij de YAZAKI weet ik niet of dat ook kan.



S. Brouwer

het onderste gedeelte waarin de klok zit, is dat ook uitwisselbaar met andere tellers?
Ik heb een '93 er en de klok werkt niet, en zou deze dus graag verwisselen.

Ludo

Citaat van: S. Brouwer op 07-09-2006 21:45:29
het onderste gedeelte waarin de klok zit, is dat ook uitwisselbaar met andere tellers?
Ik heb een '93 er en de klok werkt niet, en zou deze dus graag verwisselen.

je bedoeld de boordcomputer?.
daarin zitten verschillende stekkers.
dan moet je eens even zoeken in de berichten van Reitse, die heeft dat ooit eens gepost.

S. Brouwer

heeft elke 850 een boordcomputer? de oudere modellen toch niet?

Het gehele display is leeg bij mij. k zal de berichten is ff doorspitten.

Ludo

nee dat klopt, je hebt er ook met enkel een klok.
daar kun je dus een boorcomputer inzetten, maar opletten dat je eentje met de juiste stekker hebt.

S. Brouwer

Ik zag net dat Reitse 547 pagina;s aan berichten heeft geplaatst. om die nu allemaal door te zoeken..

Maar is het klok gedeelte ook appart te vervangen?

thuur

Citaat van: S. Brouwer op 07-09-2006 21:54:26
heeft elke 850 een boordcomputer? de oudere modellen toch niet?

Het gehele display is leeg bij mij. k zal de berichten is ff doorspitten.

Nee, boordcomp. was niet standaard, maar wel leverbaar als optie.

Helemaal leeg is niet goed... Zit het stekkertje wel aangesloten? ;D


Gr ;)

S. Brouwer

Ik weet het niet, heb hem zo gekocht. Ze hebben er een klokje met klittenband in geplakt. werkt ook maar niet echt origineel.

Om te kijken of de stekker eraan zit moet dan het hele dashbord eruit?

Ludo

Citaat van: S. Brouwer op 07-09-2006 21:59:30
Om te kijken of de stekker eraan zit moet dan het hele dashbord eruit?

alleen het bovenste gedeelte.

S. Brouwer

ok, ben gelukkig Mehn's handleiding tegen gekomen. K zal morgen de bovenkant er is vanaf halen. Dan maar hopen dat de stekker eruit ligt.
Laat morgen wel ff meer weten.

Ludo

wel even opletten dat je de stekker loshaalt van de passagier airbag als je die hebt.

S. Brouwer

Voor zover ik weet heb ik geen airbags, heb het nergens zien staan iig.
Maar bedankt voor de tip, zal er wel ff opletten. Geeft anders zo;n zootje in de auto als die afgaat.