Eibach

Gestart door Ricardo, 20-09-2006 00:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo

Kan hier inderdaad al veel over vinden maar wil toch zeker zijn.

Ik woon in België en door de strenger wordende keuring kun je nieet meer doen wat je wil. Volgens bandencentrale kun je max 30 mm verlagen zonder afgekeurd te worden, en moet je een papier hebben voor de keuring. De enige veren waarmee ik door de keuring zou raken zijn Eibachs, beweerde de verkoper. Die had ie wel voor een mooie prijs nl 260 euro (en daar krijg ik dan nog korting op). Ik vroeg hem ook of ik geen andere (lees lagere) veren kan gebruiken en zwart maken zodat het niet opvalt. Zegt ie dat zien ze altijd. Is natuurlijk ook origineel Volvo maar die zijn natuurlijk stuk duurder en niet zo laag. De schokdempers zouden van Bilstein komen, hier wist de man nog geen prijzen van.

Hoe lossen jullie dit op? WIl niet elk jaar veren/schokdemperes vervangen om naar de keuring te kunnen.

Eugene

Gewoon zwart spuiten lijkt mij de oplossing. Ligt er blijkbaar ook aan waar je gaat keuren. Zonder kat en met gele schokdempers kom je door de APK, terwijl ze gaan zeiken over een veerpootbrug en een open luchtfilter ::)

If it's not blown, it sucks...

Enno

Hoe zit het dan met H&R veren...met TuV certifcaat? is dat niet acceptabel in belgie?

Wat mij betreft perfecte veren.....en ja mijn bilsteins hebben ook niet dezelde kleur als de originele...

Ricardo

Denk dat die ook moeten kunnen is ook -30mm geloof ik hé?

Vulk

Eugene

voor zover ik weet is onze motorkap niet open geweest toen ik de laatste keer naar de keuring ging.

Nog een verschil in keuring tussen België & Nederland dan.

Eugene

Citaat van: Vulk op 20-09-2006 15:41:29
Eugene

voor zover ik weet is onze motorkap niet open geweest toen ik de laatste keer naar de keuring ging.

Heb het over de Belgische keuring, vraag Jan maar eens ;)

If it's not blown, it sucks...

Vulk

Tiens, dan is het blijkbaar nog sterk verschillend per keuringsstation.

Frans Harkema

Citaat van: Vulk op 20-09-2006 15:47:54
Tiens, dan is het blijkbaar nog sterk verschillend per keuringsstation.

Zeg dat wel, ook in Nederland. Ik had jaren geleden een Saab 99T met wat overmatige stuurspeling die door de garagist werd afgekeurd. Ben met de auto naar de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) gegaan waar men zich alleen druk maakte om de werking van de ruitensproeierpomp. Dus tja....

Ludo

Eugene

dat ligt eraan welke auto.  ;D
bij een 850 gaat de kap zekers open, het chassisnummer word gecontroleerd.
en er is niet alleen verschil tussen Nederland en Belgie maar ook onderling in de Belgische stations.
een auto die in het ene station afgekeurd word rijdt in een ander station zo naar buiten.  ::)

Ricardo, gewoon monteren en op goed geluk naar de keuring ermee.  ;)
in het ergste geval moet je even de originele terugplaatsen en laten herkeuren, kost je hooguit 9 euro. (en de moeite van de montage)
op de site van GOCA vind je ook nog wat informatie.

BenC70ES

Eugene

Motorkap moet altijd open op de Belgische keuring. Zoals Ludo al zei om het chassinr te lezen.

@Ricardo, let er wel op dat Bilsteins een deel van de verlaging teniet doen, als je ze met de orginele veren monteerd komt hij zelfs hoger! (op 850 en X70)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Net telefoon gekregen, Bilstein niet te krijgen. KW niet instelbaar hadden ze wel, 600 euri voor schokdemper en veren -35mm met papier voor de keuring (1papier voor schokdempers en veren). Lijkt me wel een nette deal. Zou nog wat korting afmoeten.

M a r c

Citaat van: BenC70ES op 20-09-2006 20:12:47
Eugene

Motorkap moet altijd open op de Belgische keuring. Zoals Ludo al zei om het chassinr te lezen.

@Ricardo, let er wel op dat Bilsteins een deel van de verlaging teniet doen, als je ze met de orginele veren monteerd komt hij zelfs hoger! (op 850 en X70)

Hangt er vanaf welke Bilstein je neemt...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ricardo op 20-09-2006 20:20:52
Net telefoon gekregen, Bilstein niet te krijgen. KW niet instelbaar hadden ze wel, 600 euri voor schokdemper en veren -35mm met papier voor de keuring (1papier voor schokdempers en veren). Lijkt me wel een nette deal. Zou nog wat korting afmoeten.

Hoezo niet te krijgen?  Hoeveel wil je er hebben?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ricardo

Hoeveel? 4 zeker, 3 zou stom zijn hé. Maar wil dat papier van de keuring erbij.

Was zo aan het denken. ALs je in België iets veranderd aan je auto moet je betalen per onderdeel op de keuring. Dus als ik nu die set KW niet instelbaar koop moet ik maar een keer betalen, omdat er maar 1 papier bijzit. Ook handig argument misschien legt mijn vriendin dan wel bij. :evil:

Ricardo

Citaat van: Ludo op 20-09-2006 19:54:30
Eugene

dat ligt eraan welke auto.  ;D
bij een 850 gaat de kap zekers open, het chassisnummer word gecontroleerd.
en er is niet alleen verschil tussen Nederland en Belgie maar ook onderling in de Belgische stations.
een auto die in het ene station afgekeurd word rijdt in een ander station zo naar buiten.  ::)

Ricardo, gewoon monteren en op goed geluk naar de keuring ermee.  ;)
in het ergste geval moet je even de originele terugplaatsen en laten herkeuren, kost je hooguit 9 euro. (en de moeite van de montage)
op de site van GOCA vind je ook nog wat informatie.

Heb je dit zelf allemaal gelezen?
Als ik het goed begrijp kost de keuring 68 euro extra voor auto's die nu verlaagd worden. Ook moet je montageattest én validatieverslag hebben. Dat wil dus zeggen dat je zelf je veren en schokdempers niet kunt vervangen omdat je dan geen attest hebt, Zo is het wel een dure grap. Leg dat thuis maar eens uit. Bedtijd!