Vandaag bij Rica geweest! Heerlijk!!!

Gestart door onnaj, 22-09-2006 15:32:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

onnaj

Zoals ik al eerder aangegeven had wou ik, ondanks dat de powerbox super bevalt, de auto laten chippen. Na wat wikken en wegen heb ik besloten om het toch maar gewoon bij Volvo's huistuner Rica te doen.

En ik moet zeggen de auto rijdt echt fantastisch!! Met de powerbox was t al een genot maar nu nog meer. De auto rijdt zo soepel en trekt als een speer vanaf 2000 toeren. een echt echt 'turbo-gat' behalve dan in de 1e versnelling is er niet meer! Aldus een zeer tevreden man! :D

Dus vanaf nu is het S70 TDrIca.

p.s. hierom dus ook het aanbod van mij powerbox zie advertenties.



Emiel

Gefelicitaart, echt zo'n groot verschil tov een powerbox?

onnaj

Toch wel een behoorlijk verschil vind ik zelf. Een powerbox knal er meer in en dit gaat allemaal geleidelijker. De chip levert ook meer vermogen lijkt het, maar goed een chip is natuurlijk professioneler.


elianmars

Geen sessie op de rollenbank gedaan? Lijkt me toch wel leuk om te weten wat er voor en na voor cijfertjes uit gekomen zijn.

Hoe dan ook, mooi dat je er zo tevreden over bent!  8)

onnaj

De cijfertjes zijn wel leuk, maar daarvoor moest dan weer extra betaald worden en ik vertrouw Rica er wel in dat zij goed werk leveren. Die TDi'tjes hebben ze al genoeg gechipt.

Laserblue

ze zijn er dan toch in ieder geval wel mee wezen rijden tijdens het aanpassen?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

onnaj


Laserblue

Hoe kunnen ze dan de motorkarakteristieken en progressie bekijken en aanpassen als ze er niet mee rijden?  :eusa_think:

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

onnaj

Waarschijnlijk omdat ze al een heleboel van dezelfde TDI's gechipt hebben??

Laserblue

Citaat van: onnaj op 23-09-2006 18:24:56
Waarschijnlijk omdat ze al een heleboel van dezelfde TDI's gechipt hebben??

ja dus?

jouw auto is toch een andere? ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ruby T5

Citaat van: Laserblue op 23-09-2006 18:20:54
Hoe kunnen ze dan de motorkarakteristieken en progressie bekijken en aanpassen als ze er niet mee rijden? :eusa_think:


Denk dat dit vrij basic is kwa tunen,geen andere aanpasingen dus ook geen afstel werk.....iets meer druk,diesel inspuiting wat agresiever?

onnaj

t was voor de Volvo 850 clubprijs, misschien standaard chipping.

t verschil is in ieder geval enorm en ik ben er blij mee :D

maar inderdaad heb je gelijk als je zegt meten is weten en elke auto is af fabriek al wat anders.

BenC70ES

Citaat van: Laserblue op 23-09-2006 18:31:14
Citaat van: onnaj op 23-09-2006 18:24:56
Waarschijnlijk omdat ze al een heleboel van dezelfde TDI's gechipt hebben??

ja dus?

jouw auto is toch een andere? ;)

Denk jij dat Volvo voor elke wagen die van de band rolt een aparte software schrijft?...  Als er verder niets veranderd is kun je toch ook gewoon een standaard-tuning software laden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

onnaj

t schijnt dat zowat alle auto's af-fabriek verschillende vermogens hebben, hoe dit exact tot stand komt weet ik ook niet.


Turbobiker

Citaat van: onnaj op 24-09-2006 17:15:58
t schijnt dat zowat alle auto's af-fabriek verschillende vermogens hebben, hoe dit exact tot stand komt weet ik ook niet.



Dat ligt vooral aan de passingen binnenin de motor, hele kleine verschillen in de hardware, de software is gelijk.

Meestal rijdt Rica nog even een rondje met de auto om te kijken of alles goed is, maar het gaat inderdaad om software die al heel vaak geplaatst is. Daarbij gaat het hier ook nog eens om tuning die niet de grenzen op zoekt, maar veilig ruim binnen de marges blijft. Een heel klein beetje afwijking zal dan ook geen probleem opleveren en niet voelbaar zijn.

Mooi dat je verschil voelt (hebben we het niet gezegd ::) ;) ) en er blij mee bent :eusa_dance:
De Tussenpaus