Vers kreng met 855 T-5D, correctie: V70 T5D

Gestart door VolvoDeMio, 23-09-2006 21:06:56

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Vandaag tegen een verbeterpunt van de V70 t.o.v. de 850 aangelopen...
NOT!
Bij de 850 zitten de deurpanelen met torxbouten vast, bij de V70 met middeleeuwse plastic klik-breek-pennen.... :evil:

Eerst een foto van de V70 met 855 deur tegen het inregenen:

Die deur was nodig vanwege (het weer en) het laswerk; de deur bleek t.h.v. de deurvanger ingescheurd te zijn, en er was zelfs een stukje uitgescheurd.

Dat wat een leuk klusje leek te zijn draaide uit op het gangbaar krijgen van een oud kijkshop lasapparaat maar ook in het mogen genieten van een zelfdimmende laskap.
Het resultaat na wat zinkspray:

Meer foto's heb ik niet; garage ligt vol en buiten lassen met dreigende regen was niet relaxed.

Ook stukje plastic bij microswitch geplakt..... het werkt! (begrijpen doe ik die dingen echter nog niet)

Taranis

Die plastic breektroep is inderdaad echt zwaar klote. Bij de V70 toen samen met Sbv bijna allemaal vernieuwd en vastgeplakt met Bison kit. Daarna was het plots veel stiller in de auto ;D

Ga je de V70 nog wel laten chippen?

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 26-02-2010 20:24:01
1. Die plastic breektroep is inderdaad echt zwaar klote. Bij de V70 toen samen met Sbv bijna allemaal vernieuwd en vastgeplakt met Bison kit. Daarna was het plots veel stiller in de auto ;D

2. Ga je de V70 nog wel laten chippen?
1. €2,25 per stuk heb ik vandaag betaald...... :-\
2. Ja, morgen! hint: "een zoektocht naar kennis"  ;D :eusa_dance:

VolvoDeMio

GESJIPT !  :eusa_dance:

Volle potentieel komende week maar eens ervaren, want eerst EFI-718 verhelpen en waarschijnlijk voor het eerst in 50 dkm (?) zonder lambda-lampje.

In ECU bleek extra 'chippie' op beunmanier gesoldeerd te zitten....poging tot powerbox?

Dirk, die ECU van jou is misschien geen slecht idee....
Volvo Felipe, komende week tijd voor dieselpompafstelling?

Gunnar, dank voor jouw ideeën in Chipvorm en voor het prettige contact!

VolvoDeMio

De twijfel heeft weer toegeslagen.... :eusa_wall:

Hoewel de V70-velgen hem met name aan de achterzijde zeer goed staan ben ik aan de voorzijde nog niet overtuigd.
Verder vind ik het comfort van de 17" niet tegenvallen en hoewel waarschijnlijk imi's geven ze geen trillingen (bij snelheden tot 140 km/u..... (eerst helemaal op orde, dan pas sneller)), en lijkt de wegligging in bochten veel beter.
De banden zijn uiteraard wat hoorbaarder dan bij de 15" Argo's van de 855, maar dat is slechts in het 70-90 km/u-gebied.

Toch houd ik een zwak voor de Argo's....

Kweenie.

Taranis

Ik weet het wel. Gewoon die 17" wielen eronder laten liggen en die Argo's in de kliko kieperen.

Zo, klaar met dat twijfelen  :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-02-2010 16:17:41
Ik weet het wel. Gewoon die 17" wielen eronder laten liggen en die Argo's in de kliko kieperen.

+2

Of beide in de verkoop en setje leuke 16" aanschaffen  ;D

Gunnar

Citaat van: Taranis op 28-02-2010 16:17:41

mee eens :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

VolvoDeMio

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

VolvoDeMio

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2010 19:36:17
en hoe bevalt de sjipperij?
Nog niet goed getest omdat timing van pomp niet goed staat. Eerste indruk is goed!
Morgen Volvo Felipe eens bellen.

VolvoDeMio

Felipe had geen tijd, dus lokale Bosch-garage (die gewoon per kwartier rekenen) een afspraak gemaakt.
Enigszins spannend WANT.....

VolvoDeMio

Lambda lampje is uit  :eusa_dance:

Riemspanner van de 855 is in de V70 overgezet; zag er beter uit.

Even lekker Gunnar's aanpassingen getest; wederom  :eusa_dance:

Mijn dag is weer goed.

Oh, en na een extra duw in de rug van Taranis besloten de Peg's (van Pegasus neem ik aan) op de V70 te laten zitten..... :eusa_whistle:

arjenT5R

pegs laten zitten goed plan  :D
en waar blijven nou de filmpjes van je snelle roetbak?  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

VolvoDeMio

Filmpje kan ik misschien eens maken.. :eusa_think:

Sjippen is voor mij echter vooral om af en toe ergens snel (kort) in te kunnen halen.
Ook met de 855 heb ik nog nooit een 0-100-tijd geklokt, en weet ik alleen van een van mijn eerste wagens de topsnelheid (Fiat 126, 110 km/u op de teller  ;D).