S70R

Gestart door Paul-S70R, 01-10-2006 09:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Racingbrick

hmm, 30 september gekocht, in ruim 40 dagen 3000 km?
dan is er maar 1 antwoord: LPG.

Turbobiker

Kijk het verbruik topic er nog maar even op na...
De Tussenpaus

langeman

euh ....hallo dan ....ff een berichtje van ons ......wij hebben de "R" nou 3 maanden ...en eigelijk doet de volvo wat wij verwacht hadden ......
drinken als een grote vent ...
werken als er gewerkt moet worden ...

tis niet de goedkoopste auto ...das waar ...,maar je rijd wel een heel veilige en degelijke auto ...

wij tanken nu v-power    en dat is ook weer een beetje duurder maar loopt wel ietsje mooier en ik denk ook dat ik daar iets verder mee kan komen op een tank ...

probeer het eens ....

als ik het bekijk met mn motor ( waar ik meer mee rijd ) doe ik gemiddeld 380 km op een tank...en met de v-power bijna 450 km ...met het zelfde rijgedrag ...

groetjes    hans

Rayman

Jammer dat de S70R nog duur is uitgevallen, maar aan de andere kant is een V70 classic met 10v of 20v weinig goedkoper in de operationele kosten. Tenzij je overgaat op diesel of gas. Feit blijft dat het een grote, (relatief) zware auto is die nu éénmaal wat lust.

Afhankelijk van je km's op jaarbasis kan zo'n R aardig duur uitvallen. Mijn T-5R doet nu gemiddeld 1 op 9,5. Soms even lekker doorrijden, maar ook lekker kalm. Ik rijd nu gemiddeld 350 a 400 km in de week; dan is een R geen echt logische keuze...Maar het is zo lekker...Maar moet niet ten koste gaan van alles.
Dark Side of the Force is German

Racingbrick

Citaat van: langeman op 12-11-2006 17:19:42
euh ....hallo dan ....ff een berichtje van ons ......wij hebben de "R" nou 3 maanden ...en eigelijk doet de volvo wat wij verwacht hadden ......
drinken als een grote vent ...
werken als er gewerkt moet worden ...

tis niet de goedkoopste auto ...das waar ...,maar je rijd wel een heel veilige en degelijke auto ...

wij tanken nu v-power    en dat is ook weer een beetje duurder maar loopt wel ietsje mooier en ik denk ook dat ik daar iets verder mee kan komen op een tank ...

probeer het eens ....

als ik het bekijk met mn motor ( waar ik meer mee rijd ) doe ik gemiddeld 380 km op een tank...en met de v-power bijna 450 km ...met het zelfde rijgedrag ...

groetjes    hans

Tja, op LPG doe ik 430 km, en dan gaat er voor 25 euro in...
Kan ik goed mee leven hoor.
En mn motor.... V Power of niet, hij loopt altijd 1 op 16,5.


Ludo

Citaat van: Racingbrick op 12-11-2006 17:32:15
En mn motor.... V Power of niet, hij loopt altijd 1 op 16,5.

je bedoeld 1 op 6,5?.
of heb je het gaspedaal weggegooid?.   :evil:

Paul-S70R

Dus jullie zeggen ....... HOUDEN!


Turbobiker

De Tussenpaus

Racingbrick

Citaat van: Ludo op 12-11-2006 17:34:58
Citaat van: Racingbrick op 12-11-2006 17:32:15
En mn motor.... V Power of niet, hij loopt altijd 1 op 16,5.

je bedoeld 1 op 6,5?.
of heb je het gaspedaal weggegooid?.   :evil:

dat is mijn motor... een BMW dus, die loopt altijd 1 op 16,5, knap duur trouwens voor een 2 pitter, kunnen maar 2 man op..., dus een roffel is goedkoper, daar passen er 5 in...

elianmars

#84
Citaat van: langeman op 12-11-2006 17:19:42


wij tanken nu v-power    en dat is ook weer een beetje duurder maar loopt wel ietsje mooier en ik denk ook dat ik daar iets verder mee kan komen op een tank ...



V-power is RON 97. Als je super 98 tankt, loopt de motor nóg mooier.

Ludo

Citaat van: elianmars op 12-11-2006 20:27:17
V-power is RON 97.

is dat ook wel zo?.
eigenlijk raar, dat viel me eerder ook al op, bij jullie staat op de pompen V-power.
hier staat er V-power 98 op.

elianmars

Citaat van: Ludo op 12-11-2006 22:10:04
Citaat van: elianmars op 12-11-2006 20:27:17
V-power is RON 97.

is dat ook wel zo?.
eigenlijk raar, dat viel me eerder ook al op, bij jullie staat op de pompen V-power.
hier staat er V-power 98 op.


Klopt. Verschilt per land. In Duitsland is 't zelfs 100.

JCviggen

In Denemarken ging op de pomp zélf van V-power 97 RON. Op het grote bord met prijzen stond 98

Denk dat V-power overal 97 is behalve in duitsland.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

In Italië staat in de folders dat het RON99 is, maar het zou raar zijn als ze voor elk land een ander octaangehalte zouden maken.

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: Ludo op 12-11-2006 22:10:04
Citaat van: elianmars op 12-11-2006 20:27:17
V-power is RON 97.
is dat ook wel zo?.
eigenlijk raar, dat viel me eerder ook al op, bij jullie staat op de pompen V-power.
hier staat er V-power 98 op.

Nee het klopt. Bij ons wordt V-power verkocht als RON95, maar het is RON97.
Shell vindt dit nodig om de consument niet teveel te verwarren...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: