B-keus banden, hoe herken ik die

Gestart door FelixB, 04-10-2006 09:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FelixB

Ik zit naar winterbanden/wielen te kijken en zie wat gebruikte setjes.

Ben echter benieuwd hoe ik een B-keus-band herken ?!

Zoeken op dit/ons forum levert niets op ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur


RRRRR_Ramon

Citaat van: FelixB op 04-10-2006 09:33:37
Ik zit naar winterbanden/wielen te kijken en zie wat gebruikte setjes.

Ben echter benieuwd hoe ik een B-keus-band herken ?!

Zoeken op dit/ons forum levert niets op ...

B keus bandenmerken herken je veelal aan een onuitspreekbare naam en aan de prijs.  8)

Een B merk hoeft meteen slecht te zijn, inderdaad op http://www.autobandenmarkt.nl/ staan echt wel banden in die klasse.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Hen3

Citaat van: thuur op 04-10-2006 10:16:38
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html ook niet ???

Daar kun je toch de Categorie aanklikken?


Gr ;)

Nou, ik neem aan dat hij met B-keus niet B-merk bedoeld, maar eerder een merkband die afgekeurd is voor normale verkoop. Dat is tenminste mijn definitie van B-keus... Maar zulke banden worden denk ik gewoon vernietigd. B-merken zijn er genoeg.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 10:22:01
Citaat van: thuur op 04-10-2006 10:16:38
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html ook niet ???

Daar kun je toch de Categorie aanklikken?


Gr ;)

Nou, ik neem aan dat hij met B-keus niet B-merk bedoeld, maar eerder een merkband die afgekeurd is voor normale verkoop. Dat is tenminste mijn definitie van B-keus... Maar zulke banden worden denk ik gewoon vernietigd. B-merken zijn er genoeg.

Zit wat in..........

Felix wat bedoel je nou?

B merk (minder bekend merk) of
B keus (afgekeurde band) (moet je dat willen ???  :-\)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Racingbrick

Neem nu eens Falken, dat is een onbekende band... en is rete goedkoop.
Dat Japanse merk banden worden al jaren in Azie verkocht, daar kent een ieder het.
Ik durf te zeggen dat je geen betere band kunt krijgen voor dat geld, en neem van mij aan dat Falken super is.
Net als Toyo, Yokohama etc, dit zijn zeer bekende Japanse bandenmerken met tientallen jaren ervaring , maar niet zo bekent bij het grote publiek in Europa.

Neem nu Kumho, dat durfde ik 3 jaar geleden niet eens onder mijn fiets te gooien, een collega van mij heeft sinds 2 maanden een nieuwe Vectra, wat zit er onder af fabriek? Kumho.... :o

Zelf ben ik wel terughoudend als het gaat om de merken uit China, Nankang en zo, maar ach, ga je 240 scheuren over de autobahn ?
 

FelixB

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-10-2006 10:32:51
Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 10:22:01
Citaat van: thuur op 04-10-2006 10:16:38
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html ook niet ???

Daar kun je toch de Categorie aanklikken?


Gr ;)
Nou, ik neem aan dat hij met B-keus niet B-merk bedoeld, maar eerder een merkband die afgekeurd is voor normale verkoop. Dat is tenminste mijn definitie van B-keus... Maar zulke banden worden denk ik gewoon vernietigd. B-merken zijn er genoeg.

Zit wat in..........

Felix wat bedoel je nou?

B merk (minder bekend merk) of
B keus (afgekeurde band) (moet je dat willen ???  :-\)


Ik heb 2x de term B-keus genoemd, had het wellicht beter "A-merk, 2e keus" kunnen noemen  :eusa_sick:  :-X

Het gaat er dus om als ik gebruikte (winter) wielen koop: hoe kan ik dan zien of de banden geen 2e keus zijn van een A-merk?

Dus geen B-MERK...
855R & C70 T5 cabrio automaat

RRRRR_Ramon

Bestaat B-keus van een A-merk wel?? Lijkt mij dat fabrikanten als Michelin of Bridgestone mislukte banden in de schredder gooien voor hergebruik, daar gaan ze vast hun handen niet aan branden.

Wat wel gebeurt is dat handelaren oude partijen banden opkopen uit een magazijn of wat dan ook. Je kunt dan aan DOT code de maand en het jaar van fabricage aflezen. Bijv. DOT 1003 = oktober 2003.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Hen3

#8
Citaat van: FelixB op 04-10-2006 11:10:29

Ik heb 2x de term B-keus genoemd, had het wellicht beter "A-merk, 2e keus" kunnen noemen  :eusa_sick:  :-X

Het gaat er dus om als ik gebruikte (winter) wielen koop: hoe kan ik dan zien of de banden geen 2e keus zijn van een A-merk?

Dus geen B-MERK...

Zie, dat dacht ik al  :P

Ik vraag wel af of A-merken (of B-merken) wel 2e keus banden op de markt brengen! Een band die is afgekeurd is minder veilig en daar brandt een bandenfabrikant zich niet aan denk ik. Ik betwijfel dus of ze wel bestaan!

[edit]
:eusa_think: hmmm Ramon was me net voor.
[/edit]

RRRRR_Ramon

Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 11:23:04
Citaat van: FelixB op 04-10-2006 11:10:29

Ik heb 2x de term B-keus genoemd, had het wellicht beter "A-merk, 2e keus" kunnen noemen  :eusa_sick:  :-X

Het gaat er dus om als ik gebruikte (winter) wielen koop: hoe kan ik dan zien of de banden geen 2e keus zijn van een A-merk?

Dus geen B-MERK...

Zie, dat dacht ik al  :P

Ik vraag wel af of A-merken (of B-merken) wel 2e keus banden op de markt brengen! Een band die is afgekeurd is minder veilig en daar brandt een bandenfabrikant zich niet aan denk ik. Ik betwijfel dus of ze wel bestaan!

Dat zeg ik !  8)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Hen3


FelixB

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-10-2006 11:24:30
Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 11:23:04
Citaat van: FelixB op 04-10-2006 11:10:29

Ik heb 2x de term B-keus genoemd, had het wellicht beter "A-merk, 2e keus" kunnen noemen  :eusa_sick:  :-X

Het gaat er dus om als ik gebruikte (winter) wielen koop: hoe kan ik dan zien of de banden geen 2e keus zijn van een A-merk?

Dus geen B-MERK...

Zie, dat dacht ik al  :P

Ik vraag wel af of A-merken (of B-merken) wel 2e keus banden op de markt brengen! Een band die is afgekeurd is minder veilig en daar brandt een bandenfabrikant zich niet aan denk ik. Ik betwijfel dus of ze wel bestaan!

Dat zeg ik !  8)

GAMMA  ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

Hen3

Citaat van: FelixB op 04-10-2006 11:29:21
Citeer
Dat zeg ik !  8)

GAMMA  ;D

Over een B-merk gesproken...  :P

mehn

Pfff off topic in zijn eigen topic :P

Maargoed, je wilt dus weten hoe je gebruikte banden herkent begrijp ik?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

Citaat van: mehn op 04-10-2006 11:37:30
Pfff off topic in zijn eigen topic :P

Maargoed, je wilt dus weten hoe je gebruikte banden herkent begrijp ik?

Ja, gebruikte banden herken je aan de slijtage  :eusa_clap:
Hij wil herkennen of een a-merk band geen b-kwaliteit is...