B-keus banden, hoe herken ik die

Gestart door FelixB, 04-10-2006 09:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Citaat van: FelixB op 09-10-2006 11:33:36
Er is nu een ware run op winterbanden. Sweden-parts had een leuk setje, maar ik treuzelde en het ging mijn neus voorbij.

Inmiddels heb ik voor nieuwe lichtmetalo's + nieuwe banden  een aanbod gehad van de ATU die ik niet kon weigeren, ze komen er deze week onder...

Nu al winterbanden eronder?  :o Boven de pakweg 10 graden Celsius slijten ze als wilden. Vanaf 7 graden wordt het pas interessant heb ik me laten vertellen.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FelixB

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-10-2006 12:24:14
Citaat van: FelixB op 09-10-2006 11:33:36
Er is nu een ware run op winterbanden. Sweden-parts had een leuk setje, maar ik treuzelde en het ging mijn neus voorbij.

Inmiddels heb ik voor nieuwe lichtmetalo's + nieuwe banden  een aanbod gehad van de ATU die ik niet kon weigeren, ze komen er deze week onder...

Nu al winterbanden eronder?  :o Boven de pakweg 10 graden Celsius slijten ze als wilden. Vanaf 7 graden wordt het pas interessant heb ik me laten vertellen.  :-\

Oooeeeppppsss, daar had ik niet bij nagedacht, het is nu 22 graden....

Even wachten dus, bedankt voor de tip!  :eusa_clap:
855R & C70 T5 cabrio automaat

Racingbrick

Tja, mischien heb ik ze wel gekocht...
Ze liggen al klaar voor montage, alleen even wachten tot de temperatuur goed omlaag gaat, 23 okt naar Berlijn, mogelijk dat ik ze er dan al onder flikker.
Houdt wel ik dat ik onder de 190 moet blijven...


Vliegende850

Gebruikte banden boer in Culemborg ?

Mijn 850 automaat heeft een originele lm set met 195-60-R15 maat, lijkt niet bijzonder courant.

Kan deze maat nooit gebruikt vinden.

Wie is jouw contact in Culemborg ?

In hoeverre kun je uitwijken naar een 195-65 R15 band. Raakt de automaat niet van stuur en het karater van de motor, nog los van  km teller.

llinssen

Citaat van: Vliegende850 op 03-12-2006 19:45:55
Gebruikte banden boer in Culemborg ?

Mijn 850 automaat heeft een originele lm set met 195-60-R15 maat, lijkt niet bijzonder courant.

Kan deze maat nooit gebruikt vinden.

Wie is jouw contact in Culemborg ?

In hoeverre kun je uitwijken naar een 195-65 R15 band. Raakt de automaat niet van stuur en het karater van de motor, nog los van  km teller.

Zoek voor de bandenboer in Culemborg even op marktplaats. Zit vlak bij het centraal boekhuis op een industrie terrein.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Misha

Volgens mij gaat de B-keus echt niet over mindere kwaliteit op gebied van betrouwbaarheid of eventuele lassen...
Hoogstens dat er optisch iets aan de hand is of dat de banden niet helemaal in balans zijn, dus alleen met veel lood te balanceren..
Zullen vermoedelijk vooral verdwijnen naar 3e wereldlanden...

Ik zou eigenlijk niet weten waarom een merk als Michelin of Pirelli deze banden op de markt zou brengen..

Voor dit soort stunters (waar is het trouwens ? ik woon 10 km bij Culemborg vandaan..) zit het denk ik idd in de productiedatum of uitgelopen modellen...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

llinssen

Citaat van: Misha op 03-12-2006 21:18:49
Volgens mij gaat de B-keus echt niet over mindere kwaliteit op gebied van betrouwbaarheid of eventuele lassen...
Hoogstens dat er optisch iets aan de hand is of dat de banden niet helemaal in balans zijn, dus alleen met veel lood te balanceren..
Zullen vermoedelijk vooral verdwijnen naar 3e wereldlanden...

Ik zou eigenlijk niet weten waarom een merk als Michelin of Pirelli deze banden op de markt zou brengen..

Voor dit soort stunters (waar is het trouwens ? ik woon 10 km bij Culemborg vandaan..) zit het denk ik idd in de productiedatum of uitgelopen modellen...



Lees even terug, daar heb ik geschreven waar die meneer uit culemborg zin spullen haalt:

Citaat van: llinssen op 05-10-2006 11:00:43
Citaat van: Gmid op 04-10-2006 18:48:19
Er zit nog steeds zo'n bandenboer in Culemborg. Topmerk banden kosten daar altijd vast 50 euro, inc monteren. Deze banden hebben 6-7mm profiel, en zijn dus nagenoeg nieuw.

Ik heb daar deze keer m'n banden gehaald, Iev70 heeft daar z'n banden gehaald. Allebei nog geen enkel probleem ervaren.

Het is bij die jongen altijd druk, het loopt altijd door.

Dat zijn toch geen nieuwe banden, maar tweede-hands. Die komen uit Duitsland heeft de meneer in kwestie mij verteld. Daar worden banden iets sneller gewisseld.

Van de importeur van Firestone:
Over tweede keus: er zijn merken die bij merken hebben: Bridgestone/Firestone;  Continental/uniroyal, Michelin/bf Goodridge, Goodyear/Dunlop
Deze bijmerken zijn geen 2e keus, maar hebben (iets) minder hoge normen. Nog steeds binnen alle eisen.
Het circuit van goedkope a-marken wordt gevormd door banden die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten (op de band staat week en jaarnummer).
Firestone stopt alle banden die niet aan de eisen voldoen in de shredder . Geen tweede keus afdeling.

Dit verhaal vertrouw ik voor Firestone, omdat ik de importeur vroeg of banden bij autobandenmarkt te vertrouwen waren of 2e keus konden zijn. Autobandenmarkt is paralel import en de importeur had alle belang om ze zwart te maken, of in ieder geval twijfel te zaaien. Het enige wat hij deed was: let op de datum ,maar aangezien het om een heel nieuw model was, zei hij zelf al dat dat wel goed zou zitten.

Wat er in België met het winkeltje van Ludo aan de hand is weet ik niet......maar dat de eigenaar  8) gevlucht is naar de Bahama's spreekt boekdelen  :police:.

;)
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.