300pk uit de TDI

Gestart door snowdiver, 04-10-2006 14:48:05

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Citaat van: JCviggen op 14-10-2006 01:00:24
Ik ken wel een paar zweden die engels spreken. In de praktijk gaan ze gewoon niet vaak stuk bij zo'n vermogens, wat wil je nog meer er over vertellen dan...?

Enfin, we zullen zien wat die van Oele gaat doen, al zit daar wel een sper bij in nu.

Vrijwel alle Zweden spreken goed Engels overigens, was een geintje  ;)

Tegen jou valt lastig te argumenteren............ 8)

Ik geef je dus gewoon gelijk  :eusa_whistle:

Ramon ::)

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

denkweb

Los hiervan zou ook 4.0 Tdi motor zelf niet passen trouwens...

Eugene

Citaat van: TAXI DRIVER op 14-10-2006 01:16:30

Ik geef je dus gewoon gelijk :eusa_whistle:

Volgens mij stond er weinig anders in mijn posts ::)

If it's not blown, it sucks...

johan283

Citaat van: TAXI DRIVER op 14-10-2006 01:16:30
Citaat van: JCviggen op 14-10-2006 01:00:24
Ik ken wel een paar zweden die engels spreken. In de praktijk gaan ze gewoon niet vaak stuk bij zo'n vermogens, wat wil je nog meer er over vertellen dan...?

Enfin, we zullen zien wat die van Oele gaat doen, al zit daar wel een sper bij in nu.

Vrijwel alle Zweden spreken goed Engels overigens, was een geintje  ;)

Ik geef je dus gewoon gelijk  :eusa_whistle:

Ramon ::)

Wie heeft de specs van de M56 versnellings bak, dan zijn we er toch gauw uit?

Lijkt me trouwens sterk dat een auto fabrikant een bak (inkoopt) voor een auto met standaard iets van <250nM en dan daar een bak inzet die met gemak >500nM aankan. Die fabrikanten draaien elk dubbeltje om -ook Volvo-.

Zoiets is kosten technisch toch onhaalbaar?  ???

Eugene

Citaat van: johan283 op 16-11-2006 08:08:37
Lijkt me trouwens sterk dat een auto fabrikant een bak (inkoopt) voor een auto met standaard iets van <250nM en dan daar een bak inzet die met gemak >500nM aankan. Die fabrikanten draaien elk dubbeltje om -ook Volvo-.

Zoiets is kosten technisch toch onhaalbaar? ???

zo kan de discussie weer opnieuw beginnen....

Het is een feit dat de M56 bakken zelden tot nooit kapot gaan bij extreem hoge vermogens.

If it's not blown, it sucks...

snowdiver

Citaat van: Eugene op 16-11-2006 11:32:12Het is een feit dat de M56 bakken zelden tot nooit kapot gaan bij extreem hoge vermogens.
Is de M58 de AWD versie van deze bak, een 850 Diesel AWD zou met dat koppel wel leuk zijn.

Dit topic is ook niet echt verhelderend.

-Ruben-

Citaat van: Eugene op 16-11-2006 11:32:12
Citaat van: johan283 op 16-11-2006 08:08:37

Zoiets is kosten technisch toch onhaalbaar? ???

zo kan de discussie weer opnieuw beginnen....

Het is een feit dat de M56 bakken zelden tot nooit kapot gaan bij extreem hoge vermogens.
Helemaal mee eens!

Waarom zou Volvo dan motoren maken die het dubbele aankunnen?  Neem bijvoorbeeld redblocks standaard 165 pk leveren, grens ligt bij 350-400pk afhankelijk van het bouwjaar of een whiteblock dat 50% meer vermogen aankan. Snap niet wat daar zo gek aan is. Volvo is een bedrijf dat in het verleden en gelukkig in het heden voor stevige onderdelen heeft gezorgd en zorgt. Die Overkill zorgt juist voor de houdbaarheid van je Volvo.
Volgens mij is een M90 en dus ook een M56 eigen makelij! Niet ingekocht.
Wel gek dat ze het dan net weer op andere vlakken laten liggen maar dat lijkt me een ander verhaal.

De rwd versie van de m56, de m90 wordt ook in Zweden gebruikt voor 500PK wagens. Intern zijn ze gelijk. Waarschijnlijk is de m56 wel nog iets sterker. 500PK en meer is echt geen uitzondering op een m56 en als ze kapot gaan, het is nou niet alsof ze zo duur zijn......

-Ruben-

Citaat van: snowdiver op 19-12-2006 16:02:23
Citaat van: Eugene op 16-11-2006 11:32:12Het is een feit dat de M56 bakken zelden tot nooit kapot gaan bij extreem hoge vermogens.
Is de M58 de AWD versie van deze bak, een 850 Diesel AWD zou met dat koppel wel leuk zijn.

Als je een tussenbak van een evo 8 ofzo (of een andere goede 4wd) bruikbaar zou kunnen maken zou dat inderdaad heel leuk zijn.

Wout309t

Citaat van: -Ruben- op 10-01-2008 13:26:29

Als je een tussenbak van een evo 8 ofzo (of een andere goede 4wd) bruikbaar zou kunnen maken zou dat inderdaad heel leuk zijn.

Audi Quattro schijnt zo'n beetje het sterkste te zijn van de standaard 4wd systemen...;)
Bijvoorbeeld het systeem voor de RS2 enzo.. Kunnen 800pk hebben
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbo-Geek

Ja dat zeggen ze maar als je wat gaat rond kijken bij hun communities dan zie je mensen die ook gewoon problemen hebben met standaard RS2's en hun aandrijving.
Ken ook een voorbeeld van een standaard 16 klepper VW blok dat meer dan 500 krukas pk's maakte met de standaard internals ! Wat er niet bij verteld wordt is hoe lang de motor gedraaid heeft en wat de status van het blok nu is.

Zo ook de mythe die je vaak hoort van mensen (die niet al te veel verstand van Impreza's hebben) dat die turbo boxer motor van Subaru is niet kapot te krijgen. Degenen die wat vaker op andere fora rondkijken of zelf een Impreza hebben gehad en in die scene verkeerden weten wel beter.

Soms moet je mazzel hebben met auto's en soms heb je (dure) pech  :-\
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

wepster

ovrigens is de M56 van eigen makelij dat kun je zelfs in de reklame van volvo terug halen het was toen der tijd de kleinste versnellingsbak ooit gemaakt voor een fwd daar is volvo zelfs om geprezen door de pers en de auto industrie 
dus ik denk dat die echt wel die 500NM aankan volvo kennende is die bak zeker flink overbemeten om elende te voorkomen

groetjes wepster

-Ruben-

Citaat van: Wout309t op 12-01-2008 16:34:44
Citaat van: -Ruben- op 10-01-2008 13:26:29

Dat klopt maar schijnen veel verschillende versies in te zijn die niet allen bruikbaar zijn (mechanishce 4wd en later  electronische 4wd)

Audi Quattro schijnt zo'n beetje het sterkste te zijn van de standaard 4wd systemen...;)
Bijvoorbeeld het systeem voor de RS2 enzo.. Kunnen 800pk hebben

Alleen niet perse bruikbaar voor een 850.....

-Ruben-

Citaat van: Turbo-Geek op 12-01-2008 16:38:13
Ja dat zeggen ze maar als je wat gaat rond kijken bij hun communities dan zie je mensen die ook gewoon problemen hebben met standaard RS2's en hun aandrijving.
Ken ook een voorbeeld van een standaard 16 klepper VW blok dat meer dan 500 krukas pk's maakte met de standaard internals ! Wat er niet bij verteld wordt is hoe lang de motor gedraaid heeft en wat de status van het blok nu is.

Zo ook de mythe die je vaak hoort van mensen (die niet al te veel verstand van Impreza's hebben) dat die turbo boxer motor van Subaru is niet kapot te krijgen. Degenen die wat vaker op andere fora rondkijken of zelf een Impreza hebben gehad en in die scene verkeerden weten wel beter.

Soms moet je mazzel hebben met auto's en soms heb je (dure) pech  :-\
`

Een B21 (redblock) daar rijden ze in Zweden 700 PK mee op origineel/standaard onderblok:p
Lijkt me uiteindelijk vanzelfsprekend dat als je meer dan het dubbele ( en meer dan het veilige bekende) van het originele vermogen gaat draaien je zonder steviger drijfwerk zelf ook wel weet dat je in de problemen zult komen.
Een 700PK B21 zal ook zeker niet voor dagelijks gebruik zijn. Trackdays/driften/streetrace/dragrace het 500PK VW blok zal waarschijnlijk hetzelfde verhaal zijn.

Alleen jammer dat dat geen dieseltjes zijn want dat is wel waar dit topic over gaat:p
De uitlaat van een TDI is die gelijk aan een T5 en dan gaat het me vooral om de DP?

-Ruben-

Citaat van: denkweb op 14-10-2006 12:01:19
Los hiervan zou ook 4.0 Tdi motor zelf niet passen trouwens...

Nooit gedacht aan verder tunen van je eigen 2.5?

Turbo-Geek

Niet vasthouden aan exotische motoren uit Zweden die ooit gebouwd zijn en mega veel gekost hebben.  :eusa_naughty:
Hier op het forum is ook iemand aan een 500pk project begonnen en als je dat eens doorleest dan zal je zien dat het allemaal niet zo simpel is en vooral erg duur.
Je komt ook altijd onvoorziene zaken tegen waar je nooit rekening mee gehouden had en ga zo maar door.

Het vergelijken met motoren die door speciale tunings bedrijfjes zijn gebouwd (met vaak een MEGA budget) is jezelf voor de gek houden.
Ik zou me focussen op het tunen wat je hebt en dat in goeie conditie en draaiend houden, dat is al een hele opgave als je dat goed wilt doen.

The things you own end up Owning you !