300pk uit de TDI

Gestart door snowdiver, 04-10-2006 14:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout309t

Dat is inderdaad voor de meesten van ons het wijste... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

-Ruben-

Alleen gebruiken de Zweden juist zo graag B21/23 omdat de onderblokken zo sterk zijn en er dan ook geen groot budget nodig is ;)
Een whiteblock 500 PK project is wat betreft het nodige budget  niet te vergelijken met een redblock. Onder andere door de aanschaf van de wagen. En de duurdere onderdelen voor de fwd series. Maar vooral ook doordat zelf dingen maken bij een HIPO redblock project vereist is doordat niet veel tuningbedrijven zich hiermee bezighouden. Bij een 850 is dat heel anders daar is meer voor te krijgen maar dan ook wel tegen een prijs.
Het 700PK blok is niet door een bedrijf gebouwd. Zoals gezegd worden ze niet als DD gebruikt.

Maar waar het mij om ging is, is er niemand die iets meer met zijn tdi heeft uitgespookt dan chippen?

Rayman

Behalve andere verstuivers en een chippie is er volgens mij niets 'aparts' uitgevreten met een diesel op dit forum. Meesten pakken toch een benzinemotor als het gaat om power.

Ik zou het wel stoer vinden (uit het oogpunt van engineering) wanneer iemand ertoe besluit om een TDI eens flink aan te pakken, maar je moet volgens mij behoorlijk in de buidel tasten...En volgens mij zijn dat aardig prijzige PK's. Voor dat geld kun je ook een T5 kopen en met een chippie/DP?
Dark Side of the Force is German

-Ruben-

Naja als iemand zijn tdi tegen mijn T5 wilt ruilen, bij deze, ik heb wel interesse in een dieseltje.