welke olie?

Gestart door ex_beamerman, 04-04-2003 23:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: GJ850T5 op 10-08-2007 13:03:00
Citaat van: Ludo op 30-06-2007 13:04:04
de 5w30 van de dealer heb ik er ook al vaker in gehad.
is niks mis mee, alleen vond ik dat de klepstoterjes meer/langer bleven tikken.
om die reden heb ik terug 5w40 van Castrol gebruikt.


Ik heb sinds kort last van tikkende klepstoters! Ben even naar Furnes heen geweest, zij raden mij aan om ongeveer 100ml automatische transmissie oil in de motor te gooien...een maandje rijden...en dan olie verversen! Ik hoor af en toe nog wat tikken, maar het wordt volgens mij al minder!!
:eusa_dance:

Rij je veel korte stukken ?

M a r c

Citaat van: Reitse op 08-08-2007 21:17:53
Elf hebben ze bij de lokale smid vaak wel (als die renault trekkers verkoopt...)

Elf Excellium NF 5W40 is wat ik al jaren gebruik in ál mijn wagens.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Geertje

Gebruik als sinds mijn aanschaf van mijn V70 T AWD (165K) altijd Valvoline Max Life 10W40, nooit geen olieverbruik.
Pas terug van vakantie: ruim 3000 km gereden en NUL olieverbruik...

Gr Geertje

Sacco

Conclusie:

Ik met mijn redelijk hard kloppende klepstoters met koude motor (280.000)
kan het best 5W 40 gebruiken?!

thuur

Citaat van: Sacco op 28-08-2007 21:42:14
Conclusie:

Ik met mijn redelijk hard kloppende klepstoters met koude motor (280.000)
kan het best 5W 40 gebruiken?!

Dat is een kwestie van proberen. Soms is 5W beter, soms 10W en soms 15W...


Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: Geertje op 10-08-2007 20:10:46
Gebruik als sinds mijn aanschaf van mijn V70 T AWD (165K) altijd Valvoline Max Life 10W40, nooit geen olieverbruik.
Pas terug van vakantie: ruim 3000 km gereden en NUL olieverbruik...

Gr Geertje

Een motor moet olie verbruiken, anders gaat er wat fout.
Veel korte stukjes toevallig ?

Geertje

Klopt, je hebt gelijk voor wat jouw stelling betreft, een motor die geen olie verbruikt loopt vast.
Ik bedoelde met nul dat er geen verschil op de peilstok te zien is.
Met korte stukjes komt er condens en benzineresten bij de olie terecht die het peil weer aanvullen maar dat gaat met een flinke rit (of in mijn geval 700 km snelweg met caravan) weg.
De olie en motor wordt dan zo warm dat alle condens etc verdwijnt.
Als dat het geval is mag je stellen dat de motor geen olie verbuikt.
Gr. Geert