Hopelijk opgelost: inhouden, horten en stoten..

Gestart door Tranquilo850, 13-10-2006 10:52:06

Vorige topic - Volgende topic

P. Sleutjes

Ik heb een bobine van een V70 2.5L uit 1999 met 95.000 km. op de teller op m'n '95 850 2.0 10V gezet.  Geen positief resultaat. Auto hikt nog steeds bij 100 km/u.

Zijn deze zo uit te wisselen of kan ik beter een bobine monteren van een 850 uit hetzelfde jaar/hetzelfde type. Wie heeft er evt. één liggen en wil deze wel ruilen met die ik er nu (V70) op heb zitten? Ik heb toch een idee dat het daaran ligt. Ik wil de verzendkosten wel voor rekening nemen...
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

M a r c

99-er heeft toch helemaal geen losse bobine meer?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

P. Sleutjes

FF de stand van zaken. Vervangen:
- bougies
- bougiekabels
- verdelerkap
- rotor
- bobine (2e handsje. Nieuwe bobine komt volgende week)
a) Bobine lijkt invloed te hebben op het hikken van de auto.
b) Auto hikt m.n. tussen 90 km/u en 130 km/u dus op hoge snelheid bij deellast (automaat zonder gebruik van kick down=vollast)

Laatste diagnose. Bij wind tegen hikt de auto meer. Het lijkt erop dat de wind overdruk veroorzaakt, waardoor hij iets afsluit. Daardoor hikt en dan de draad weer normaal oppakt. Kan iemand dit verklaren? Is er electronica die ingrijpt in het ontstekingsdeel bij een veranderende luchtdruk??

Er zijn een aantal forumbewoners met hikkende auto's. Kunnen die bovenstaand verhaal bevestigen?
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Misha

Sorry, niet al te veel ingelezen, maar rijdt wagen op Gas ? Heeft de auto genoeg volts en amperes ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

P. Sleutjes

V855 2.0 automaat 10V, bj 1995
Vialle LPi inbouw okt. 2006 bij Léan Mesman (Son en Breugel)

Hikken deed ie al voordat LPi werd ingebouwd en doet ie op zowel LPG als Benzine. Enige commentaar bij inbouw was dat de "Koudloop" niet 100% was. LPG lijkt dus los te staan van het probleem.

Misha

Citaat van: P. Sleutjes op 28-12-2006 13:46:07
V855 2.0 automaat 10V, bj 1995
Vialle LPi inbouw okt. 2006 bij Léan Mesman (Son en Breugel)

Hikken deed ie al voordat LPi werd ingebouwd en doet ie op zowel LPG als Benzine. Enige commentaar bij inbouw was dat de "Koudloop" niet 100% was. LPG lijkt dus los te staan van het probleem.
En dat doet het ook ?

P. Sleutjes

Zou best kunnen dat de koudloop niet 100% is. Echter ik merk het niet. Hij start en loopt meteen heel aardig. Wel piept ie dan wat (multiriem? spanrollen?) maar dat gaat vrij snel over.

Ondertussen heb ik wat zitten zoeken op andere sites.
http://www.volvoclub.org.uk/forum/showthread.php?t=28656
Interessante vragen en antwoorden die hieraan gerelateerd zijn. De oplossing hier ligt meestal bij:
- vacuumslangen
- Relais 103 van de brandstofpomp
- rubber hoes bij brandstofpomp

Ik ben het nog wat aan het laten bezinken of e.e.a. er oorzaak aan kan zijn. De laatste 2 lijken me niet reëel want anders zou de auto slechter moeten starten en bij LPG niet voor kunnen komen lijkt me.  ???

Ik heb nog steeds de neiging te denken dat wind effect heeft op de electronica die weer zorgt voor "ingrijpen" bij de verbranding. Mijn auto heeft geen LMM dus wat zou dit kunnen beïnvloeden? :eusa_think:

thuur

Tranquilo850

Afgelopen week deed mijn 850 het nog amper  :-\

Wegenwacht erbij, konden het probleem ook niet vinden. Dus auto maar alvast naar de dealer gebracht waar ik voor vandaag toch al een afspraak had staan.

Zo duidelijk mogelijk doorgegeven wat het probleem was en wat er aan was gedaan. Vanmiddag kon ik hem weer ophalen. Hij deed het weer. Ze hadden hem uitgelezen en alle sensoren waaronder die van de lambdasonde schoongemaakt.

Het goede nieuws is dat hij dus weer rijd, ook al heb ik er maar weinig vertrouwen in.

Thuisgekomen meteen maar de bobine van die er nog inzat omwisselen voor de blaster, hier deed hij het echter nog steeds niet mee ???

Volgens mij zit er dus nog steeds ergens een probleem, maar waar en wat dat dan is, ik weet het niet.

Heb ook maar meteen een wintercheck uit laten voeren, remmenschijven en blokken moeten rondom vernieuwd worden en de remklauw linksachter loopt aan. Volgens mij is Volvo rijden toch een beetje te duur voor mij  :P

P. Sleutjes

Ik heb de bobine door een nieuwe vervangen. Effect is geen effect. Ik ben nog eens gaan informeren. Ik kom tot de volgende conclusie:

Inhouden op benzine

• bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap

• in 2e instantie: bobine, gasklephuis schoonmaken, vacuumslangen controleren

• in 3e instantie: relais 103 benzinedrukregelaar of stuurrelais injectoren

Inhouden op LPi

• De injectie geeft af en toe te lange inspuittijden. Aangezien LPG deze volgt komen er ook met LPG problemen naar voren. Je schijnt het op LPG alleen beter te merken dan op benzine.

• Ander probleem is dat de hellingshoek waarmee LPG wordt ingespoten niet goed zou zijn. Daardoor bevriezing van LPG in het spruitstuk.

Problemen zijn schijnbaar op te lossen door een soort busje aan de LPG-injectoren (niet te verwarren met de slangetjes aan de injectoren: dit worden ook wel ijspijpjes genoemd[/li]
[/list]
Ik heb nog garantie op m'n LPI dus ik ga eens informeren over de busjes.

Turboooh

Ik heb met een dergelijk euvel ook 3/4 jaar rondgereden voor ik erachter kwam. Bij mij was het de slang aan/in de brandstofpomp die niet goed genoeg bevestigd was. Goede klem erop en het probleem was eindelijk verholpen.

Zie topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6427.0

Tranquilo850

Op zich doet hij het nu goed, alleen dus niet met mijn eigen nieuwe msd blaster  :P

Wanneer het probleem weer terug komt, wat denk ik wel snel zal gebeuren, zal ik hem nogmaals naar de dealer brengen. Ik heb zelf nog steeds het idee dat het een electronisch probleem is.

Hopelijk blijft hij het nu weer even doen, als ik er zelf mee stil sta vind ik het niet zo erg maar mijn vriendin rijd er ook vaak 's avonds mee en dan wil ik gewoon dat die auto het doet. Als hij nu even volhoudt kan ik haar er weer een beetje van overtuigen dat Volvo's echt goede auto's zijn  ;D

Misha

Citaat van: P. Sleutjes op 08-01-2007 16:15:50
Ik heb de bobine door een nieuwe vervangen. Effect is geen effect. Ik ben nog eens gaan informeren. Ik kom tot de volgende conclusie:

Inhouden op benzine

• in 2e instantie: bobine, gasklephuis schoonmaken, vacuumslangen controleren

• in 3e instantie: relais 103 benzinedrukregelaar of stuurrelais injectoren

Inhouden op LPi

• De injectie geeft af en toe te lange inspuittijden. Aangezien LPG deze volgt komen er ook met LPG problemen naar voren. Je schijnt het op LPG alleen beter te merken dan op benzine.

• Ander probleem is dat de hellingshoek waarmee LPG wordt ingespoten niet goed zou zijn. Daardoor bevriezing van LPG in het spruitstuk.
Problemen zijn schijnbaar op te lossen door een soort busje aan de LPG-injectoren (niet te verwarren met de slangetjes aan de injectoren: dit worden ook wel ijspijpjes genoemd[/li]
[/list]
Ik heb nog garantie op m'n LPI dus ik ga eens informeren over de busjes.
En ? al wat wijzer geworden ?

Misha

Citaat van: Tranquilo850 op 08-01-2007 19:01:00

Op zich doet hij het nu goed, alleen dus niet met mijn eigen nieuwe msd blaster :P

Wanneer het probleem weer terug komt, wat denk ik wel snel zal gebeuren, zal ik hem nogmaals naar de dealer brengen. Ik heb zelf nog steeds het idee dat het een electronisch probleem is.

Hopelijk blijft hij het nu weer even doen, als ik er zelf mee stil sta vind ik het niet zo erg maar mijn vriendin rijd er ook vaak 's avonds mee en dan wil ik gewoon dat die auto het doet. Als hij nu even volhoudt kan ik haar er weer een beetje van overtuigen dat Volvo's echt goede auto's zijn ;D

Wat heeft de beste man dan gedaan aan de auto ? Alleen sensoren schoongemaakt ? Zal best iets helpen, maar het blijft me verbazen dat de MSD blaster in jouw auto niets doet, terwijl hij in mijn auto ging als de brandweer, moet imho toch iets met de stroomtoevoer te maken hebben...

Tranquilo850

Ja, dat denk ik ook nog steeds. Daarstraks even een flink stuk gereden en de eerste symptomen waar het de vorige keer mee begon doen zich alweer voor. Auto loopt na een stuk rijden onregelmatig stationair. Bel morgen maar weer voor een volgende afspraak bij de dealer  :P