Waar is mijn vonk naartoe?

Gestart door Rik-t5, 13-10-2006 16:05:23

Vorige topic - Volgende topic

Rik-t5

Een poosje terug is mijn 850 er op eens meegestopt.
Na wat zoekwerk bleek dat hij niet meer vonkte.
Na vervanging van de nokkenassensor deed hij het weer.
Maar nu heeft de auto mij laatst weer laten staan.
Hij vonkt weer niet
S'avonds is hij goed weggezet en toen ik hem wilde pakken deed hij het niet meer.
De motor draait wel rond maar hij slaat niet aan.
Ik vermoedde zelf de krukassensor, maar na deze te vervangen te hebben bleek dat het de sensor ook niet is.
Er is geprobeerd de auto uit te lezen, maar de computer kon geen contact krijgen met de ECU.
Is de bobine van een 5 cilinder non-turbo trouwens hetzelfde als een 5 cilinder turbo?
Die heb ik namelijk nog liggen.
Wie kan mij vertellen wat het nog meer kan wezen?

Het gaat om een 850 t5 uit 1994.

Rik

ps: Zijn er misschien ook elektrische schema's voor de aansturing van de ontsteking, dan kan ik alles eens na gaan meten.

erik-jan

Ik zou het hoofdrelais eens proberen, en als dat niet werkt ook de bobine. Als het hoofdrelais stuk is kunnen de computer ook niet uitlezen

Rik-t5

Hij doet het weer :eusa_dance:, heb er een bobine van de sloop op gezet en het was weer starten lopen.
Kan het hoofdrelais nu als nog de reden wezen dat hij niet uigelezen kan worden?

Rik

erik-jan

Ja, dat kan. Maar KUNNEN ze 'm niet uitlezen os is het zo dat ze niet vinden tijdens het uitlezen

Rik-t5

De eerste keer bij de volvo dealer (toen de nokkenassensor kapot was) hebben ze geprobeerd om de auto uit te lezen, maar ze konden geen contact krijgen met de ECU.
Toen zijn ze maar gewoon begonnen met het vervangen van sensoren.
Gelukkig was het meteen de eerste(de nokkenassensor).

Nu de tweede keer heeft een vriend van me hem geprobeerd uit te lezen met een laptop, maar ook deze keer lukte het niet om in contact te komen met de ECU.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Rik

Ludo

heb je een startonderbreker op de auto zitten?.

Rik-t5

Nee, die heb ik er niet op zitten, hoezo dan?

Rik

Ludo

de startonderbreker kan roet in het eten gooien bij het uitlezen.

-D©©©L-

Uitlezen met de laptop. Kan je uitleggen hoe dat in z'n werk gaat ?
Welke aansluiting/converter/software ??

Rik-t5

Op die laptop staat het programma ESI-tronic, ik meen dat dit vab Bosch is, maar dat weet ik niet zeker.
In plaats van rechtsvoor een stekker aan te sluiten, geeft het programma aan op welke aansluitingen je 'pennen' moet aansluiten.
Die gaan dan weer een kastje in die op zijn beurt weer is verbonden met de laptop via een USB-kabel.

Hoop  dat je het zo een beetje begrijpt.

Rik

M a r c

maak eerst de contacten in de stekker eens schoon alvorens daar iets in te pluggen

bobine van de sloop....  wil je over een tijdje weer stilstaan?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Is de ECU handmatig wel uit te lezen ?  info

Rik-t5

@ Marc: Zeker gaat er wel een nieuwe op komen, maar ik moest eerst zeker weten of het de bobine was of niet.

@DCCCL: Handige link, binnenkort eens even een keer proberen.

Rik