Hoeveel olie gebruikt die van jou?

Gestart door Basbb, 16-10-2006 22:11:02

Vorige topic - Volgende topic

Basbb

In algemeen staat een topic over hoeveel benzine/lpg/diesel jouw 850 of s70/v70 gebruikt.

Is daar niet toevallig ook nog een topic over maar dan over olie gebruik???
Zo niet, alsnog
Wellicht handig voor mensen die twijfelen of zijn//haar auto teveel olie gebruikt. Of om te patsen hoe weinig olie je auto gebruikt.

Die van mij zit op 0,05 liter olie per 1000 km  ;D

s70 2.5 20v aut

elianmars

Onze wagen gebruikt weinig tot geen olie.

Kon ik dat van de benzine ook maar zeggen........  :eusa_hand: :eusa_shifty:

johan283

hoeveel dan? Dus hoeveel liter per km ?  :eusa_whistle:

HJ850

Ik heb in olie soort/type discussies hier op dit forum wel veel olieverbruik cijfers gezien, dus zou daar even op zoeken (onderwepen als 'welke olie?')

Wat ik er van weet:
1 liter / 5000 km geldt als normaal

bij motoren in matige conditie / niet altijd goed verzorgd met een dunne olie als 5W40 kun je 3, 4 of 5 liter olieverbruik per 5000 lm halen  :o; dit heb ik zelf ook gehad.

Er zijn ook goed ingereden en verzorgde 850 motoren met 400.000 km of meer die nagenoeg niets verbruiken, dus minder dan 1 liter / 5000 km; waarschijnlijk wel met een iets dikkere olie als 10W40
En da's heel netjes, om jaloers op te zijn.

Bij meldingen over 'verbruikt geen olie'  wil ik toch altijd wel graag horen of ie ook regelmatig langere snelwegritten maakt, want anders zit er condens in de olie en heb je schijnbaar geen verbruik tot na een lange rit...

En zelf ook waargenomen en van andere 850 rijders gehoord: deze motoren nooit   tot max-streepje bijvullen; dat gooit ie er toch zo weer uit, zonde.
Maximaal tot halverwegen min. en max. streepje de olie bijvullen.

Eric

Heb er sinds aanschaf nu zo'n 6000 km mee gereden... En tot nu toe met 2 wekelijks controleren nog geen druppel bij hoeven te gooien!  :eusa_clap:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

BasV70

Ik heb in de 110.000 km die ik inmiddels gereden heb nog nooit iets bij hoeven vullen.  :angel: Regelmatig peilen is dus eigenlijk een heel eentonig klusje. Oliepeil veranderd toch niet. :eusa_whistle:

Gr. :)

Ludo

Citaat van: HJ850 op 17-10-2006 08:43:13

En zelf ook waargenomen en van andere 850 rijders gehoord: deze motoren nooit   tot max-streepje bijvullen; dat gooit ie er toch zo weer uit, zonde.

ben je daar zeker van?.
of vergis je je met het koelvloeistofreservoir?.

Eugene

Alles boven 3/4 gevuld zijn ze zo kwijt. Daarna blijft de olie mooi op niveau. Waar het aan ligt weet ik ook niet ...

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

Citaat van: Ludo op 17-10-2006 12:31:32
Citaat van: HJ850 op 17-10-2006 08:43:13

ben je daar zeker van?.
of vergis je je met het koelvloeistofreservoir?.

mijn koelvoeistof blijft mooi op max staan ;) Olie niet  ::)
Ik vul'm tot halfweg en gooi er wat bij als ie op 25% staat.

Olieverbruik zal gemiddeld 1 op 5000 zijn denk ik.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

jan piet

Had in m'n vorige 850 GLT 20V bij een 'gezellige' rijstijl ( iedere dag ff de 200 aantikken tussen Delft en Den Haag)  ;) een verbruik van max naar minimum op elke 2500 km. Hij zoop géén olie, maar vond 't wel hardstikke lekker :-X

De huidige V70 2.5 TDI gebruikt écht geen druppel. Rij toch gemiddeld naar de 120.000 per jaar toe met deze auto. Tussen de beurten, elke 15.000 - 17.500 km, tot op heden nog niet eens naar de 3/4 streep toe  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Zit trouwens 10W-40 in volgens het kaartje van de garage.

Gr, JP

Ludo

Citaat van: Eugene op 17-10-2006 12:40:35
Alles boven 3/4 gevuld zijn ze zo kwijt.
Citaat van: JCviggen op 17-10-2006 12:53:01
mijn koelvoeistof blijft mooi op max staan ;) Olie niet  ::)
Ik vul'm tot halfweg en gooi er wat bij als ie op 25% staat.

bij mij is dat toch andersom.  :D

mehn

Ik heb/had (daar ben ik nog niet uit) hetzelfde probleem. Meer vullen dan de helft -> olie verdwijnt

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Ik vul bij verversen op maximaal bij en dat zit er na 15.000 km nog in, misschien een mm gezakt. Maar dat is dan aan de doek afgeveegd bij het wekelijkse peilen. 8)

Sunoco 10W40 halfsyntheet zit erin. Eerder had ik mineraal erin en was het verbruik iets hoger, zeker na een vakantierit met de caravan moest ik wel eens bijvullen. Toen heb ik er een flesje Forte Top End Treatment in gegooid zo'n 2000 km vòòr het verversen (had last van tikkende klepstoters vér na de koude start) en dat heeft de motor zo mooi schoongemaakt vanbinnen. Bij verversen leek het wel motorolie van een diesel zo zwart  :o. Toen de halfsyntheet erin en olieverbruik is gestopt. Dit is nu al ruim 30.000 kilometer zo.

Motor (10V) heeft vanaf dag 1 op LPG gestaan, nu 321k gelopen. ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Zippo

VolvoT5man

Ik heb mijn 855 T5 ( bjr 1995,km.stand 148.000) nu een half jaar, ik heb 10.000km gereden en er ging 0,5 liter olie bij. Er zit nu verse olie in,15W40 en een nieuw filer. Ben benieuwd wat er deze winter gebeurt qua olieverbruik.