Oliekoeler voor automaatbak, hoe-wat-waar ? zin of onzin ?

Gestart door -D©©©L-, 17-10-2006 00:54:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: weyert op 12-12-2013 11:30:47
ik zet hem eigenlijk altijd in de drie en koelt inderdaad beter, maar nu met de extra radiateur geen problemen meer
iets anders bestaan er niet verzwaarde koppelomvormers, want deze gaan er het eerst aan?

Die koppelomvormer blijft wel heel. Het enige dat daaraan kapot gaat is het lager van de stator.
Wat wel te lijden heeft onder de hoge temperatuur zijn de koppelingen in de bak. Het frictiemateriaal is heel erg dun en verbrandt als het zijn warmte niet goed kwijt kan.
AT olie heeft als doel te koelen en kracht over te brengen; daarom is koeling zo belangrijk.

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 12-12-2013 17:03:52


Dan heb ik toch een nét iets andere. De mijne heeft gebogen ophangbeugels waarmee de oliekoeler aan dezelfde bouten vastzit als waarmee de radiateur aan de auto zit.

En oh ja, nog een verschil: hij is zwart ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Deze is eigenlijk van de V/s 70 classic.
Zou deze daarom anders zijn? Het past wel keurig; ik heb dezelfde als Marco.

arjen850

Citaat van: KIM op 12-12-2013 17:38:52
Deze is eigenlijk van de V/s 70 classic.
Zou deze daarom anders zijn? Het past wel keurig; ik heb dezelfde als Marco.

via de dealer?

KIM


arjen850


UserID6342

Onderdeel nummers heb je die ook Kornelis, Marco ?

KIM

9499131  oliekoeler set

zou m moeten zijn. Ik heb er destijds 200 voor betaald.

Daarbij heb je nog

8618761 koelerslang

nodig omdat de bijgeleverde slang niet past op de 850. Misschien bij jou wel omdat je een V70R bak hebt.

Hier hoe het er onder zit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47285.msg1278854.html#msg1278854