Xenon in laten bouwen

Gestart door Staff, 17-10-2006 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Staff

Heb vandaag Xenon 8000K in laten bouwen, en gelijk wat PK-tjes erbij genomen. Nu zit ik alleen met het stadslicht, wie heeft er een adresje voor Xenon-look stadslichten? In de 850 zit dacht ik BA15S. Bij verschillende tuningszaakjes geweest maar geen geluk.....

Eugene

Ligt eraan welk model 850 je hebt. Het nieuwe model heeft w5w stadslichtjes. Deze zijn als "philips blue vision" te krijgen of als LED's in "xenon kleur".

If it's not blown, it sucks...

Staff

Heb je toevallig een linkje? Ben druk bezig met zoeken maar volgens mij bestaan ze niet in BA15S.

)()()sT

Waar heb jij het laten doen?

Ping ping?

Heb jij ook last van een brandend "lampje defect" lampie? (Reeds vaker over geschreven).

Ik loop ook wel eens met de gedachten rond ;) :eusa_shifty:

FelixB

Citaat van: )()()sT op 18-10-2006 17:57:17
Waar heb jij het laten doen?

Ping ping?

Heb jij ook last van een brandend "lampje defect" lampie? (Reeds vaker over geschreven).

Ik loop ook wel eens met de gedachten rond ;) :eusa_shifty:

Ik loop ook al met die gedachten rond, standaard koplampen van een 850 zijn niet de beste op de markt...

In 's-Heerenberg zit er eentje die het in de bestaande unit kan inbouwen?!
855R & C70 T5 cabrio automaat

HaRdCoRe-WeZ

Vergeet die Philips lampjes maar, zijn gewoon witte lampjes, toont voor geen meter, en al helemaal niet met 8000k. Ik kan het weten, heb zelf die combi ook...

M a r c

Citaat van: FelixB op 18-10-2006 18:00:24
In 's-Heerenberg zit er eentje die het in de bestaande unit kan inbouwen?!

Er zullen er heus wel meer zijn die dit kunnen. Moeilijk is het namelijk niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Staff

Heb het idd bij Tunex in 's-Heerenberg laten doen, 155 eurie voor de set en ze bouwen het in voor 35 eurie, ga ik niet voor klooien.
Heb nu het stadslicht er maar uitgehaald, staat anders echt als een aap.
Geen kapot lampje melding, was ik eerst wel huiverig voor na alle verhalen hiero.

-D©©©L-

Ik heb een 850 van dichtbij gezien met xenon in de gewone lamphuizen.
Het beeld lijkt echt netjes als je het op een wand laat schijnen, strakke helder/donker overgang en juiste hoogte. Toen ik er 100 meter voor reed was de verblinding door de achterruit zodanig groot dat ik zelf niets meer zag zonder groot licht. (was op een stikdonkere buitenweg).
wat gaat hier fout ?

BenC70ES

Citaat van: DCCCL op 18-10-2006 22:42:16
wat gaat hier fout ?

De lampen zijn gewoon niet ontworpen voor Xenon, maar voor halogeenlampjes.
Xenonlichten vereisen een speciaal ontworpen reflector. (en automatische hoogteregeling+koplampwassers).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Staff

Citaat van: BenC70ES op 18-10-2006 22:44:41
Citaat van: DCCCL op 18-10-2006 22:42:16
wat gaat hier fout ?

De lampen zijn gewoon niet ontworpen voor Xenon, maar voor halogeenlampjes.
Xenonlichten vereisen een speciaal ontworpen reflector. (en automatische hoogteregeling+koplampwassers).

Is niet echt vereist....wel wenselijk misschien, wordt wel vaker net niet verblind door tegemoetkomend Xenongeweld wat niet achteraf is ingebouwd...gewoon origineel ingebouwd vanuit fabriek...
Auto's voor het bouwjaar 2006 mogen zonder enige problemen een Xenon ombouw kit in de auto installeren, dit is dus ook APK-goedkeur. Voor auto's met het bouwjaar vanaf 2006 is de regelgeving van achteraf ingebouwde Xenon verlichting sets verscherpt. Deze auto's moeten voorzien zijn van hoogte regeling en koplamp sproeiers.

elianmars

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 18-10-2006 18:15:50
Vergeet die Philips lampjes maar, zijn gewoon witte lampjes, toont voor geen meter, en al helemaal niet met 8000k. Ik kan het weten, heb zelf die combi ook...

Is 't nou wél of niet Xenon wat Tunex verkoopt?

En is 12000k wel wat, dan? Of ook niks?

Op hun site staat dit:

Citeer# Deze set is qua kwaliteit en lichtobrengst gelijkwaardig aan de originele af fabriek xenon

Niet waar, dus?  :eusa_shhh:

Staff

Citaat van: elianmars op 18-10-2006 22:56:21
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 18-10-2006 18:15:50

Is 't nou wél of niet Xenon wat Tunex verkoopt?

En is 12000k wel wat, dan? Of ook niks?

Op hun site staat dit:

Citeer# Deze set is qua kwaliteit en lichtobrengst gelijkwaardig aan de originele af fabriek xenon

Niet waar, dus? :eusa_shhh:

Bij Tunex is het echt Xenon. Er zijn 4 kleuren, waarvan 4000K en 8000K APKveilig zijn, 10000 en 12000 is afkeur, te blauwpaars

elianmars

Maar hoe kunnen ze 't dan doen voor zo'n sch**tprijs? Normaal kost 't zo rond de 500 euro.