Xenon in laten bouwen

Gestart door Staff, 17-10-2006 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: M a r c op 21-11-2006 18:48:58
  Ga straks een rondje rijden in het donker  :D

maak dan ook eens een foto.
als ik deze foto zo zie geeft het precies niet veel licht.  :eusa_think:

MaxieS70

Wow ziet er mooi uit Marc  :eusa_clap:

ik heb mijn setje 6000k 35 watt vandaag besteld bij xenon-shop.nl. Kan bijna niet wachten tot ie er is  :eusa_dance:

M a r c

Citaat van: Ludo op 21-11-2006 19:23:37
Citaat van: M a r c op 21-11-2006 18:48:58
  Ga straks een rondje rijden in het donker  :D

maak dan ook eens een foto.
als ik deze foto zo zie geeft het precies niet veel licht.  :eusa_think:

Weggeflitst. Geloof me, je wilt echt niet lang recht in die lampen kijken  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: denkweb op 21-11-2006 18:58:26
Waar haalt de kit zijn voeding vandaan eigenlijk... zomaar om nieuwsgierig te wezen...

Je sluit de bestaande draad van de H1 en de aarde draad aan op de kabelboom, de rest is plug & play, je hoeft dus niks extra aan bedrading aan te leggen.

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: M a r c op 21-11-2006 19:37:45
Citaat van: denkweb op 21-11-2006 18:58:26
Waar haalt de kit zijn voeding vandaan eigenlijk... zomaar om nieuwsgierig te wezen...

Je sluit de bestaande draad van de H1 en de aarde draad aan op de kabelboom, de rest is plug & play, je hoeft dus niks extra aan bedrading aan te leggen.

Dus een interval-relays zodat je xenonkitje niet gelijk de spanningsverschillen van het starten te verduren krijgt is wel zinvol te noemen... en past eea qua stekkertjes gewoon aan elkaar of moeten we eventjes knippen en plakken?

(zo, weet bijna genoeg nu hoor  ;D) ben er nog steeds zeer gecharmeerd van...

M a r c

Ik zeg toch plug & play....  dus je hoeft niks van stekkertjes of bedrading te wijzigen  :)

Bij het starten heb ik geen lampen aan hoor, die zet ik nadien pas aan als het donker wordt.

info@europeantuning.nl

)()()sT

Ziet er netjes uit Marc!
Neem aan dat je tevreden bent qua lichtopbrengst in het donker nu? En qua verblinding e.d.? Valt het mee?

;)

M a r c

Ik moet er nog aan wennen. Je ziet veel meer zonder dat je het idee hebt dat ie nou veel verder schijnt. Het "show-effect" is super  ;D

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: M a r c op 22-11-2006 00:38:16
Bij het starten heb ik geen lampen aan hoor, die zet ik nadien pas aan als het donker wordt.

Ja, maar ik wel!  ;D En dat gaan we ook zo houden...  :eusa_snooty:

HaRdCoRe-WeZ

De ballast vind dat niet leuk hoor spanningspieken en dalen. Ik start ook altijd zonder de lichten, en het contact gaat pas uit NADAT de lampen zijn uitgezet.

Het valt mij vooral op dat alle borden en reflecterende dingen zo ontzettend veel beter te zien zijn met Xenon. Echt super gewoon, fietsbanden met reflecterende streep zie je al op 200mtr afstand.

denkweb

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 22-11-2006 10:12:42
De ballast vind dat niet leuk hoor spanningspieken en dalen. Ik start ook altijd zonder de lichten, en het contact gaat pas uit NADAT de lampen zijn uitgezet.

Het valt mij vooral op dat alle borden en reflecterende dingen zo ontzettend veel beter te zien zijn met Xenon. Echt super gewoon, fietsbanden met reflecterende streep zie je al op 200mtr afstand.

Het zou alleen een uitkomst zijn als het startrelays zo werkt dat deze pas na 30 seconden spanning naar de verlichting stuurt. (30 sec is genoeg om voor te gloeien en te starten...). Iemand toevallig al zo'n mod toegepast?

)()()sT

Gaan bij jou sowieso dan al de lampen aan als je voorgloeit?

(Hmm... voorgloeien gebeurt natuurlijk bijna niet; zit nog met mijn gedachten bij de 740 diesel die 10 seconden voorgloeide in de winter  :eusa_wall:)

Op zich is zoiets idd. i.c.m. xenon een goede oplossing; ik heb er geen ervaring mee alleen....

Frans Harkema

Ik neem aan dat het alleen om het dimlicht gedeelte gaat of is het per koplamp twee gloeilampen?

J. Hoeksema

Xenon is erg mooi maar......

tijdens een flinke sneeuwbui in het donker, met harde zijwind wordt je gek!!!! :o :-\

Vroeger had ik een Renault laguna met Xenon verlichting (orgineel van fabriek) en mijn ervaring met hevige sneeuwbuien in het donker zijn slecht.
Oplossing: mistlampen aan en koplampen alleen op stadslicht en dan heb je geen last meer van die oplichtende vlokjes!!!  ;D

M a r c

Ja... het sneeuwt hier zó vaak  ;)

info@europeantuning.nl