Xenon in laten bouwen

Gestart door Staff, 17-10-2006 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 01-11-2007 12:18:26
10000K hier en bevalt me prima.
Hetzelfde zie je op de nieuwste Beamers en Audi's.

Daarbij komt wel dat men zich vast houd aan waardes maar dat per merk lamp er behoorlijk wat verschil in zit, dus 8000K kan bij een ander lampje ogen als 4300K of 6000K en andersom.

Bij mij moet ik veel licht hebben zonder mensen al te veel te verblinden en het moet er goed uitzien, de rest zal me jeuken.

De kleur temperatuur van een lamp is een meetwaarde die je objectief kan vaststellen.

wel grappig: http://webphysics.davidson.edu/Applets/BlackBody/BlackBody.html

Ludo

Citaat van: Rayman op 01-11-2007 11:17:47
Heb zelf 6000K, en inderdaad, ik bespeur er een blauwe gloed in. 
Maar dit is zodanig dat ik niet kan zeggen dat ik het 'golf-achtig' vind staan. 
oke, wannabe golf dan...  :evil:

Bij mij moet ik veel licht hebben zonder mensen al te veel te verblinden en het moet er goed uitzien,

dan maar snel andere pitjes erin?.
het blauw in het licht verblind dus wél, én het ziet er niet uit...

Gmid

Citaat van: Ludo op 01-11-2007 17:31:22
Citaat van: Rayman op 01-11-2007 11:17:47
Heb zelf 6000K, en inderdaad, ik bespeur er een blauwe gloed in. 
Maar dit is zodanig dat ik niet kan zeggen dat ik het 'golf-achtig' vind staan. 
oke, wannabe golf dan...  :evil:

Bij mij moet ik veel licht hebben zonder mensen al te veel te verblinden en het moet er goed uitzien,

dan maar snel andere pitjes erin?.
het blauw in het licht verblind dus wél, én het ziet er niet uit...

én het geeft minder (effectief) licht dan een lage K lampen.  :eusa_whistle:

Volvo C30 '12

Turbo-Geek

Het er niet uit zien is heel persoonlijk, en laat ik het nu wel mooi vinden  :eusa_dance:

Meer, minder licht ?  Leuk in het laboratorium, maar ik heb nu zo'n beetje 2 tot 3x zo veel licht als met de fabrieks setup en dat vind ik meer dan prima, dat is voor mij het enige dat telt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

jberg

Laserblue

grappig, ik dacht hoe hoger de verbrandingswaarde(Kelvin) hoe hoger de opbrengst (Lumen) bij Xenon, weer wat geleerd :angel:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

jberg

ik dacht dat kelvin de verhouding aan geeft tussen rood groun en blauw, ik weet wel dat je hersenen niet goed met de combi beweging en blauw om kunnen gaan

Gmid

Citaat van: Laserblue op 01-11-2007 18:37:11
grappig, ik dacht hoe hoger de verbrandingswaarde(Kelvin) hoe hoger de opbrengst (Lumen) bij Xenon, weer wat geleerd :angel:
Citaat van: jberg op 01-11-2007 18:41:12
ik dacht dat kelvin de verhouding aan geeft tussen rood groun en blauw, ik weet wel dat je hersenen niet goed met de combi beweging en blauw om kunnen gaan
Citaat van: Turbo-Geek op 01-11-2007 17:49:57
Het er niet uit zien is heel persoonlijk, en laat ik het nu wel mooi vinden  :eusa_dance:

Meer, minder licht ?  Leuk in het laboratorium, maar ik heb nu zo'n beetje 2 tot 3x zo veel licht als met de fabrieks setup en dat vind ik meer dan prima, dat is voor mij het enige dat telt.

Gaan we even een klein stapje terug in dit topic.
  :eusa_whistle:
Volvo C30 '12

WYD

Toevallig iemand de laatste kampioen gelezen?
Daarin wordt nogeens benadrukt dat de kwaliteit van het xenonlicht vele malen beter is dan van halogeen.
Ik merk zelf ook dat de verkeersborden met xenonverlichting veel beter reflecteren dan met halogeenverlichting.
Het inbouwen stelt overigens niet zoveel voor.
Het enige lastige is een geschikt plaatsje te vinden voor de kastjes.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Turbo-Geek

Dat bedoel ik dus, het gaat om de ervaring die jezelf hebt en op afstand merk je het idd op borden en dergelijke.
Dat er verschillen zijn die gemeten kunnen worden vind ik geweldig maar daar koop ik niks voor.

Vwb die Ballast kastjes, vrij simpel hoor:

1- Frame met dubbelzijdig klitteband op de accu, ballast in het frame
2- Ballast kastje met frame plat op de kokerbalk vlak tegen de ECU behuizing aan, bedrading die daar loopt houdt het geheel netjes op zijn plaats.

Ik kom wellicht Zondag naar Nijkerk en dan kan je eens kijken indien je intresse hebt.
  The things you own end up Owning you !

JorritV70

Citaat van: Barry_C70 op 02-10-2007 15:06:41
Okay, so here's my setup:

Leftside install, I actually used the supplied holder and attached it to an existing screw which also holds the airbox in place

http://img146.imageshack.us/img146/1687/leftmq8.jpg

Rightside install, used the double sided tape but don't really trust it so I used cable ties to secure it some more

http://img220.imageshack.us/img220/8587/rightnp7.jpg

And the result (the city lights are out because they suck now, gonna buy a set of LEDs) bare in mind pics are taken in bright daylight, but it still gives a good representation

http://img220.imageshack.us/img220/8513/headonfu0.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/7995/sidemg3.jpg

Looks great in the clear headlight ;D

http://img220.imageshack.us/img220/7100/moresidejr7.jpg

by the way, on that one LED-buy.nl website there are T5 and T10 bulbs, would either one fit? W2.1x9,5d is apprently what I need?

Hoi Barry,

Heb je alleen het dimlicht vervangen of ook het grote licht?
Als je ook het grote licht heb vervangen elke set heb je gebruikt?

En bevalt het geheel?

Groet Jorrit

Barry_C70

Only the dimlicht ;) Still have halogen grootlicht but never use it anymore because it sucks compared the the xenon. And I'm absolutely loving the xenon, its true, you can' t ever go back to regular halogen after having used xenon, its not possible. Kate's R still has halogen and I drove it the other night, might as well drive with all the lights off in comparison.

My next upgrade will be the fog lights, the yellow glow looks aweful now!

pwassink

Citaat van: Barry_C70 op 05-11-2007 23:34:27
Only the dimlicht ;) Still have halogen grootlicht but never use it anymore because it sucks compared the the xenon. And I'm absolutely loving the xenon, its true, you can' t ever go back to regular halogen after having used xenon, its not possible. Kate's R still has halogen and I drove it the other night, might as well drive with all the lights off in comparison.

Why not .. go back?

Barry das onzin ..   :eusa_naughty:

Je kan zo terug naar de bestaande originele halogeenlampen..

Dat je het niet wil is een heel andere zaak ..  :eusa_whistle:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Ik vind dat blauwe licht zooooooooooo erg.........  :-X :-X Elke keer als ik iemand met blauw licht aan zie komen, denk ik: daar is er weer eentje die wil laten zien dat-ie xenon heeft ingebouwd.

Maar goed, da's mijn persoonlijke gedachte  ;)

-D©©©L-

Citaat van: Barry_C70 op 05-11-2007 23:34:27

Ja, ik ga ook de mistlampen doen. Helder gele xenon waarschijnlijk.  ;D (als ik het ergens kan krijgen)