EGR Klep

Gestart door pimsam, 18-10-2006 23:37:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gunnar

IK heb het afgedicht, en daarna twee tanks met injectorenreiniger rondgereden. Roken is gigantisch geminderd.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

kyro

#31
nee hoor !
hij smokes nog altijd wel, met flink doorhalen !

maar zeker 70% minder  dan met functionerende klep
en qua verbruik van 6,8 naar 6,4 !

gr

oow gunnar zat er nog tussen !

floortom

OK dan weet ik genoeg echter het verbruik van mijn 850 ligt rond de 8.6 gemiddeld! en dat met een rijstijl van een 85 jarige (verbruik is altijd al hoog geweest ook voor het afdichten EGR) Na elke 3e tankbeurt gooi ik een flesje conditioner bij de brandstof, heb nieuwe banden met 2.7 luchtdruk, rij altijd in eco stand maar het verbruik blijft hoog. (gemiddeld verbruik op korte afstand, autoweg 6.9)

gr. Peter

pimsam

Wanneer is je pomp voor de laatste keer dynamisch afgesteld? Onjuiste afstelling kan leiden tot roken en hoger verbruik. Volgens het instructieboekje dient de afstelling elke 30000 km gecontroleerd te worden maar bijna geen enkele garage doet dit.

kyro

Citaat van: pimsam op 11-06-2007 09:50:02
Volgens het instructieboekje dient de afstelling elke 30000 km gecontroleerd te worden


??? 

hij dient bij iedere 120000 km   gecontroleerd te worden !
zeg maar, bij iedere distributie-wissel !

in floortom's geval zou ik 'm ook is opnieuw laten afstellen !

'n automaat, heeft iets hoger verbruik, maar 7,0 ltr gemiddeld
moet met rustige rijstijl goed te doen zijn !

gr

Volvokoen

Beste Floortom,

Ik rij met een 98'er V70 automaat en mijn verbruik haalt, na afknijpen EGR-slangetje met tie-wrap, ook niet die lage cijfers. Ik zit aan ca. 7.9l/100km bij een CC-snelheid van 140 km/u. Ik rij altijd in Eco-stand. Ik heb 2 weken geleden de dieselpomp laten afstellen en zo'n injectorkuisspul in de tank gegooid, maar echt veel heeft dat niet geholpen, als het al geholpen heeft (k ben er nog niet helemaal uit). Bandenspanning is 2.5. 2.7 lijkt mij toch een beetje veel. In de handleiding geven ze 2.3 en 2.1 en mijn bandenspecialist zegt" voor zulke zware wagens, 2.5"...dus let toch op met huidig warm weer en zo'n hoge bandenspanning dat je geen klapband krijgt.
Voorlopig ga ik niet echt mee rop zoek naar het iets hoger verbruik, want de kosten die je in de garage spendeert aan het uitzoeken ervan haal je niet snel weer uit de pomp... Wat is 1l/100km meerverbruik?

Ik had nog een opmerking/vraag: heb jij zo'n vleugeltje achterop jouw auto? Ik vroeg mij af wie van die mensen met een 855/V70 TDI automaat en met een verbruik lager dan 6.8l/100km zo'n vleugeltje hebben. Hoeveel extra drag zou zo'n vleugeltje uitlokken en dus extra verbruik?

Groeten,

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

kyro

Citaat van: Volvokoen op 11-06-2007 11:52:38


Ik had nog een opmerking/vraag: heb jij zo'n vleugeltje achterop jouw auto? Ik vroeg mij af wie van die mensen met een 855/V70 TDI automaat en met een verbruik lager dan 6.8l/100km zo'n vleugeltje hebben. Hoeveel extra drag zou zo'n vleugeltje uitlokken en dus extra verbruik?

Groeten,

Koen

met vleugeltje, bedoel jij 'n dak-spoiler neem ik aan !
kan me niet voorstellen, dat dat 'n liter uitmaakt, als het uberhaupt, al
iets uitmaakt !  (heb er ook 'n op)

en als jouw BC 7,9 aangeeft, en dan met 140 over de baan, met at
vind ik dat zo wild nog niet !




Esveldt

Met 140 op de teller heb ik hem op 6,2 staan. Handgeschakeld.

kyro

Citaat van: Esveldt op 11-06-2007 14:57:27
Met 140 op de teller heb ik hem op 6,2 staan. Handgeschakeld.

erg netjes !   
haal ik niet  !!     strak met 140 over de autobaan volgens BC 6,9 ltr
handgeschakeld !

gr

Hen3

Citaat van: Esveldt op 11-06-2007 14:57:27
Met 140 op de teller heb ik hem op 6,2 staan. Handgeschakeld.

Ik heb me wel altijd afgevraagd wat nu het verschil bij constante snelheid zou zijn tussen een MT en AT. Dat een AT meer verbruikt tijdens optrekken kan ik me goed voorstellen. Bij constante snelheid echter is de lock-up ingeschakeld en wordt de koppelomvormer op zich niet meer gebruikt, toch? Toch haal ik volgens mij de 6,2 l/100km bij 140 constant ook niet. Hoeveel het wel is weet ik zo trouwens niet. Snoept de bak zelf dan nog zo veel?

[edit]
.... oei... eigenlijk wel een beetje off topic realiseer ik me nu..
[/edit]

Rayman

Citaat van: Esveldt op 11-06-2007 14:57:27
Met 140 op de teller heb ik hem op 6,2 staan. Handgeschakeld.
Idem. :)
Dark Side of the Force is German

floortom

nou bedankt allemaal! Ik heb inderdaad een achterspoiler op de achterklep maar die is alleen goed voor het schoonhouden van het achterraam en ik denk dat het met verbruik niets te maken heeft. Ik ben heel blij met mijn auto en neem het verbruik dan maar voor lief :eusa_clap:

Esveldt

Citaat van: Rayman op 11-06-2007 16:53:28
Citaat van: Esveldt op 11-06-2007 14:57:27
Met 140 op de teller heb ik hem op 6,2 staan. Handgeschakeld.
Idem. :)

Komt waarschijnlijk door de spoiler!

Volvokoen

Ik sluit me aan bij Floortom: inderdaad, het is zalig rijden voor een behoorlijk laag verbruik!! Maar, toch blijft het mij intrigeren hoe die verschillen zo groot kunnen zijn...
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Gunnar

Jullie hebben het allemaal over bandenspanning, maar er is een enorm verschil tussen het rijden met een 185 band of een 215 band in verbuik.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381